Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Nu har jag suttit och sorterat bilder på datorn... har inte framkallat på ett år... tog ett tag. Men nu är det klart att beställa kort. Ska även beställa förstoringar av barnens dagisfoton till föräldrarna i julklapp. Även inne på att beställa ett pussel till någon eller oss själva i julklapp, man kan ju beställa med egna foton fr 60kr. Kul!
    Dessutom har vi valt ut bild till julkorten, bara att välja vilken mall man ska använda sig av. och vad man ska skriva... funderar på att skriva något roligare än bara "God jul och gott nytt år Önskar Familjen Andersson.".. Tips någon?

• Pigelinen

Nu har hela familjen tagit en långpromenad och då gick vi och småpratade om julen och dagarna runt där. Så mysigt!!!! Kvällen innan den 23e har en kyrka i närheten en julkonsert. Det är en familj som sjunger underbart och bara jullåtar. Det brukar vara knockfullt i kyrkan denna dagen. Nu har inte vi varit där på flera år eftersom barnen varit små och det har varit mer jobbigt, men iår ska stora tjejen och jag dit medan lillan och pappan är hemma och fixar det sista.

• Pigelinen

Jättefint med granen!!! Här satte vi upp ytterbelysningen igår, nej det är ingen julbelysning, vinterbelysning kallar vi det;) Supermysigt!!! Vi har grannar som har kvar trädgårdsbelysning till februari så då kan väl vi sätta upp i november;)

• Pigelinen

Frågar ni era gubbar om lov? jag satte upp den själv och när han kom hem, vist han tyckte väl att det var i tidigaste lagret men inte sjutton skulle han ta ner den så istället ändrade han sig och tyckte att det var mysigt.

första helgen i dec ska jag och en kollega till stockholm, sön till tisdag ska jag vara barnfri, ja ja vi ska ju dit i jobbet och gå på kurs men jag ska nog försöka hinna med lite annat också. Vad får jag inte missa???

• Pigelinen

urch och fy för folk som inte kan hålla rätt på mitt och ditt. Hoppas att du hittar dina tomtar.

Idag har jag varit på HM o köpt en julklänning till till 4åringen;)
    http://www.hm.com/se/product/04697?article=04697-C#article=04697-D denna men i svart silver. HAr en jättefin men inser att det kommer inte räcka.. vi har vår första adventsfest nästa fredag sen har vi minst en per helg fram till jul och lägg där till jul med afton o dag. Tyckte att priset var kalas. Inte direkt jättejulig men dottern älskade den och jag var världens bästa mamma sa hon när jag köpte den så då spelar det ju ingen roll att dne inte är röd;) Ett par röda strumpbyxor går ju att ha till även fast det är en rosa blomma. ;)

Igår satte vår granne upp adventstakar... hon hade hittat en jättefin från markslöjd.

• Pigelinen

Nu har alla foton kommit;)
    julkorten är klara och bara att adressera och klistra igen;)
    Förstoringarna på barnen ska bara ramas in, måste köpa ramar.
    Pusslet ska läggas i någon låda;)

På onsdag ska vi baka i hemkunskapssalen och vi kommer att baka 

Svartvinbärstryffel
    Polkagrisbräck
    Vit chokladtryffel med passionsfrukt
    Mozartkulor
    Fruktigt bröd
    Saffrans krans
    Chokladkola
    Lakritskola

Idag har jag gjort ett test på kyckling, återkommer när jag vet om det blv bra, lite juligt recept;)

• Pigelinen

Bilden är på pusslet, julkortet blev på ett annat kort;)

Från början var vi två som pratade om att julbaka ifjol så jag gjorde ett arrangemang på FB och så var vi 6pers.. och så nu iår blir vi 8 tror jag det var;) Nästa år får vi nog boka bägge salarna;)
    http://antligenmamma.blogspot.se/2011/12/kolosala-mangder.html här är bilder o recept från fjolårets.. och ja... vi gick lite överstyr med längdena;)
    '

• Pigelinen

Vi började att göra Mozartkulor när dottern var 2år, enkelt och lätt för småttingar. Sen doppade jag i chokladen och så la hon på strösselkula som garnering. Finns bild i min blogg i huvudbilden.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!