Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Vår lilla på 2år får vanlig kalender från ica utan något i, och stora tejjen Pet shop som jag köpte på Gekås.
    Jag ser ingen anledning till att ge paket varje dag i 24 dagar, men det är min åsikt;) Hade gärna gett även min stora dotter vanlig kalender men ifjol så fick hon av farmor en Hello Kitty med ringar i. Farmor ville vara snäll då hon hade köpt chokladkalendrar till övriga barn och mina barn äter inte godis än. Så nu har stora pratat om sin kalender jättelänge så då får jag väl köra på en prylgrej ;)

Annars har jag som jag sagt innan köpt Julberättelser, en bok som barnen kommer få på 1a advent så ska vi läsa lite varje dag.

Var så sugen på alla mina gamla jultidningar i helgen men kan inte hitta dem... börjar bli orolig över vart jag lagt dem... i fjol var jag inte mitt vanliga jag... lilla dottern beslöt sig nämligen  augusti ifjol när hon var 6 månader att inte sova, minst en gång i timmen var hon vaken i ett halvår... dettta inföll då över jul så jag var allt annat än pigg och ordningsam;) Kommer ihåg när vi hade julbak med kompisarna och vi började fnittra som övergick till skrattanfall utöver denna planet och sen även riktiga tårar, jag bara grät och skrattade om vart annat... så jobbigt men samtidigt befriande. Nu sover pyret bättre men nu jobbar jag istället så vi får se hur denna jul blir;)

• Pigelinen

nu har jag valt vad jag ska ge min mamma o man i julklapp... el mamma fyller ju år i november, plus att jag vill uppmuntra henne då hon varit rökfri nu sen i våras och att hon ställer upp och hjälper oss med barnen.
    Jag ska köpa ett presentkort på ett närliggande spa så får hon ta med gubben dit. Min tanke från början var at tköpa dagspapaketet (195kr per person) då ingår att de får bada o basta och så tänkte jag köpa till en behandling till mamma, men fick då veta att dagspat ingår om man köper valfri behandling. Så nu köper jag ett presentkort till dem så får de göra som de vill, om båda ska få varsin behandling el mamma en dyrare och gubben bara bada ;) Har alltid tänkt att spa är dyrt, men det beror ju på hur man gör och vilken veckodag man bokar. Många badhus har ju numera lite spaavdelningar.

Då har jag istället bara mina två svågrar kvar...
    Svåger nr 1 typ 24år ensamstående kille, jobbar mycket.

Svåger nr 2 med sambo, 32 år och ett barn. Lägger all ledig tid på sina egna hästar. Har det mesta i huset. Är inte roade av bio el sånna saker. Vad sjutton köper man till dem? I fjol var de nyinflyttade till sitt hus och då fick de en brandsläckare vilket de blev jätteglada över, men kan ju inte köpa en iår igen;)
    Någon som har något bra förslag????

Sen är det min systerson på 20 år kvar också, bor hemma och är idrottsintresserad, lutar åt pengar... det ända han alltid önskar sig...

• Pigelinen

Kan ju skriva vad övriga ska få så kanske jag ger någon annan förslag;)

Pappa o fru: Har lagt ihop med syskon och familjer så vi är 16 personer som ska ta med dem på en heldag i bowlinghallen med mat. Pappa o hans fru älskar när vi samlas alla, sker välidgt sällan då vi bor långt ifrån varandra. Vi har redan bokat dag så att alla ska kunna;)

Svärfar o fru: påslakarnsett som jag köpe i sommras när Coop sålde ut sitt ekologiska sortement. Jättefina och exlusiva. Passar svärfars fru perfekt då hon bara använder ekologiska saker.

systerson 12 år: Lagt ihop med andra syrran så han får ett Skylanders till Wii, inköpt på Ullared;)
    systerson 6år: Lagt ihop med samma igen och han får ett Super mariao kit till Wii, även det från Gekås.

systerson 10år: Lego

mina barn flicka 4år: badskum och ett brädspel,
    mina barn flicka 1½år: badskum och ett golvpussel (vet att våra barn kommer få massor av saker ändå så jag ser ingen anledning att köpa massa själv nu i år när de inte behöver något speciellt) ja just det, jag har ju köpt två dvdfilmer till dem var...

Barnens kusin tjej 1½år: Duplo och en ljudbok

svärmor och man får förmodligen en midag tillsammans med min mans bröder och oss på resturang.

dotterns bästa kompis 4 år: hon ska få en bioupplevelse med min dotter och mig.

Mina barn kommer att önska sig följande av släkten;
    4åring Ridkläder, lego (friends), silverbestik att samla på,  
    1½åring Gunghäst, silverbestik att samla på,

• Pigelinen

Fortsätter att bomba tråden nu när jag väl är igång;)

Min man och jag brkuar köpa något litet till varandra. Jag har nu äntligen skaffat en Iphone 4S, och jag har sett att många har som "dockor" som de ställer den i för att lyssna på musik osv... vad heter de och var köper man sån? Finns det lite billigare men helt ok varianter? Tänkte om det var något man kunde önska sig iår?

• Pigelinen
    MeraMia skrev 2012-10-16 10:45:40 följande:

Googla på iPhone docka eller dockningsstation så hittar du massa alternativ.

Själv tycker jag det är kul att läsa vad andra ger bort i julklapp så jag har inga problem med ditt "bombande" :)  

jisses vad många olika det fanns... vill inte ha någon som tar massa plats hittade denna
    http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/dockningsstation-mp3-hogtalare/LTPUREEXPRSPL/logitech-dockningsstation-pure-fi-express-plus
    Kan det vara något tror ni? el vet någon någon annan bra i den prisklassen?
    Svårt att veta vart man ska köpa och vad.

Gör inget om man kan köra vanlig radio utan att ha telefonen i då min man inte har en Ajfån.
  • Pigelinen

åh idag fick jag ett mail från Japanphoto, där kan man beställa egen chokladkalender... nu blev jag jättesugen att introducera choklad till ungarna;) men nä jag struntar i det men funderar om inte mormor ska få en i födelsedagspresent i slutet av november på sina barnbarn;)
    http://www.japanphoto.se/fotokalender/chokladkalender/?utm_source=nyhetsbrev121016&utm_campaign=erbjudanden-16-31oktober&utm_medium=e-post&utm_content=bildeprodukt

• Pigelinen

JÖSSES amalia... skulle beställa en nu och får då se at tjo det är billiga, 49kr st men frakt kostar 99kr... så nu har jag mailat företaget och frågat hur dessa levereras eftersom de kostar så mycket. Tycker att det är lite väl dyrt. JAg skickade själv ett paket kläder på nästan 1kg förra veckan till en kompis och betalade då 60kr i frakt... har väldigt svårt att förstå hur en tunn kalender kan kosta 99kr.

• Pigelinen

Vilken eftermiddag!!!!
    Två fd elever till mig har varit här och jag har berättat för dem om Kenya (jag har varit där två gånger). Om 2½ v åker de ner som volentärer och ska på bo ett barnhem i 4 v. I vanligafall så brukar vi i min familj skicka jullåda med Hoppets stjärna, men i år ska vi skicka med tjejerna pengar istället så att de på plats kan köpa saker till barnen på barnhemmet. Känns så skönt när man vet att det kommer att komma fram!!! Inte för at tjag tvivlar på HS men det här känns "närmare".

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!