Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Kommer ni ihåg att jag berättade om tidningen Isabell som hade ltie juligt i sig sist (inte själva julnr men åndå) de hade eett erbjudande om man började prenumerera så fick man två plommonfärgade muggar från Green gate. Tyvärr missade jag att det var i byggsats... hämtade ut paketet idag och då var den ena i tre delar :(  så tråkigt... jag som hade sett fram emot muggarna...

• Pigelinen
    Koppkaka skrev 2012-11-03 19:18:52 följande:
    Melajn.blogg.se här finns nu recept på bullarna!

jättefina, sånna ska jag testa.

Igår ringde svärfar till min man.. han och hans fru hade bestämt att vi vuxna inte ska köpa julklpappar till varandra iår... vadå bestämt???? Jag tycker att det är något man bestämmer TILLSAMMANS. Innan han träffade denna kvinna så sa han ofta hur roligt det var att få köpa presenter så jag VET att han tycker det. Men det är väl ytterligare någon knäpp hon fått. Vi kanske inte ska fira jul alls? ;) Ja ja jag är lite gnällig idag men jag blev lite sur. Men jag tar väl deras julklapp själv istället då.
  • Pigelinen

åh vilken rolig jullak med att bygga pepparkakshus, den ska jag införa på kompisgängets julfest. Varje år står vi där och har ingen lek el aktivitet och så blir det typ samma... Iår har jag dock busat till det då vi är två kompisgäng som krockar och kommer köra julfest samma kväll, så en ur andra gänget och jag har tagit på oss ansvaret för att kontakta tomten. O då har vi bestämt utan de andras vetskap att våra män ska byta fest... dvs hennes man till oss och så skulle min man till dom, men han har i sin tur bett en annan kopis att åka till den festen, så att även min kopis kommer få huvudbry. De flesta i det gänget känner nämligen inte den killen alls ;) I fjol gjorde min man tomten med finsk brytning vilket flera av dessa vet och denne kompis ÄR finne och bryter ganska mycket på finska... hoppas att det kommer gå hem ;)

• Pigelinen

just det... är ju farsdag på söndag. Min gubbe behöver ett par underställsbyxor som är varma. Någon som vet vart man hittar sånna till bra pris, men framförallt varma (han jobbar utomhus).

• Pigelinen

Vi delar ut julklappar hela dagen;) ja mer eller mindre;) Är uppväxt med en far som tyckte att man skulle vänta... pappa var bonde och skulle först göra klart ladugården och så skulle vi först äta så TIDIGAST kl 19 var det dax, man var ju knappt vaken när det var dax.

Nu när vi har barn så får de en klapp i strumpan sen frulle och antingen promenad med hunden och lek ute eller så tar vi en klapp till efter frullen. Och så efter Kalle är den stor öppningen. Strumplöappen och den på förmiddagen är en "lekklapp".

• Pigelinen

Sitter och kollar runt på julklapp till mig och min man;) Min svåger o sambo har för engångskull frågat oss vad vi önskar oss. Brkukar alltid få någon ljusstake el annat som vi inte behöver;) Men iår så frågade de. Vi skulle verkligen behöva ett nytt strykjärn så nu har jag hittat ett som verkar bra i rätt prisklass. Ska vara ett ång, kraftfullt och med lång sladd. Kollar man på prisjakt så finns det ju endel. Halens hade nedsatt pris på en, Ellos har bra rabbat nu men tyvärr inte på hemel... men det kanske hinner komma innan jul?

• Pigelinen

Vi är ett tjejgäng på ca 10st som ska ha lite julfest där vi ska ha knytis. Min uppgift har blivit att skriva vad alla ska ha med sig. Tanken är dessutom att alla ska ha med sig för ungefär samma summa... kan någon hjälpa mig? ;)
    Tänkte först att skriva ner allt man kan tänka sig vilja ha på ett julbord och sen sortera ihop det i ca 10 lika stora "högar"...

Julskinka och senap
    Julbröd o ost
    Janssons
    Köttbullar o Rödbetsallad
    Prinskorv
    Potatis
    Ägghalvor
    Sill
    Lax
    Dessert
    Julgodis

Har jag "glömt något"?

• Pigelinen

Åh nu blev jag sugen på pepparkakskladdkaka... helt otroligt... i fjol började jag göra den redan i september och nu har ju snart halva november gått och jag har inte bakat den än, nästan straffbart;) El så kan det ha något med att att jag försöker hålla igen lite...

• Pigelinen

Då var det vinter på riktigt... stora tjejen har fått vinterkräksjukan... Jag hatar denna sjukdom så när detta händer ispolerar vi oss hela familjen för att inte riskera sprida smittan vidare, om fler gjorde så så skulle den inte spridas som den gör. Har föräldrar på våra barns dagis som lämnar in syskon på dagis när andra syskon liggero kräks hemma. Sånt blir jag galen på... nog om det... nu har vi i varjefall några dagar hemma och än är ju inte jag sjuk, funderar på att storstäda lite inför jul när vi ändå håller på. Inte direkt läge att julbaka;) Kanske att man kan få upp utebelysningen i trädgården, vi har bara ett nät som vi sätter över en buske, men det skulle ju ljusa upp det ltie trevligt. Sen ska jag nog ta o framkalla kort på barnen, och ev julkorten, har tänkt ta dagisfotot och använda.

Hur ser er helg ut?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!