Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

oj åkte vist iväg i förtid;)

Dessa två klänningar har ajg beställt till våra små till festligheterna runt jul;) Lillan är 1½år o stora tjejen drygt 4 till jul.
    Älskar klänningarna! De kommer från danska pompdelux
  • Pigelinen

Visaprint är inte frktfritt just nu, två kalendrar skulle kosta FRÅN 66kr i bara frakt... vet inte vad det skulle kosta för mig som behöver fem st. Fuji hade väl enhetsfrakt på 29kr för hur många du än beställde... Ska ta o kolla lite närmare. Behöver nämligen framkalla lite kort också och så ska jag göra en fotobok från vårt bröllop, bara sex år sedan nu ;) bättre sent än aldrig;)

Nu har jag påbörjat årets julklappslistor;) Och nyss beställde jag dvd filmer till mina tjejer, fick ett erbjudnande om 6 filmer för 169kr plus frakt, så åtar man sig att köpa minst en film till ord pris. Blir ju ändå billigt när man vet vilka filmer man ska ha. Stora tjejen har fått Astrid Liundgren filmer ett tag men nu vill hon gärna se Barbi osv så nu köpte jag Askungen och Trassel till henne och så två AL filmer till lilla tjejen som vi inte har, blev en Emil film och så Nils Karlsson Pyssling. Sen blev det två till oss vuxna för engång skull;) Köpte Hamilton och Kvarteret skatan reser till Laholm.

• Pigelinen
    sassus skrev 2012-09-05 12:07:13 följande:
    Ja, det är smart. Just nu har månadens bok ett erbjudande där man får Jamie olivers stekpanna som premie förresten. En suverän stekpanna som kan funka som julklapp kanske?

nä men vad bra, vilken klubb? jag behöver ny stekpanna;)
  • Pigelinen

då var det gjort;) Beställt årets almenackor till släkten;) Om man blev kund och la order innan 8 september så fick man 60% på almenackorna. Så 4 st i A4 kostade med frakt 336kr, Hoppas bara att de blir fina, återstår att se nästa vecka!

• Pigelinen

Skrev på FB då en kompis ville ha presenttips saker som mina tjejer fått och som jag tyckte var bra så då kom jag på att jag kan ju skriva här också;)

Bägger våra barn har tidigt fått varsin radio/DVD, tror att de varit runt ett år, mysigt att lyssna på musik el ljudbok.
    Stora tjejen fick en bärbar DVD när hon var 1½år, vi skulle precis till Thailand det året och den var jättebra att ha med och titta på film på. Då tittade hon på Drömmarnas trädgård, Pingu och Teletubis.

Stora tjejen fick året efter en hög pall somhon har i badrummet, på vår övervåning når hon inte att tvätta händerna med en liten låg pall. Denna pall använder hon dagligen.
    Annars har de fått/önskat sig mycket utesaker genom åren då vi har stor trädgård... skotkärra, rutchkana, cykelhjälm, cykel o trehjuling. Likaså boby car. Grävskopa till sandlådan var också popis. När Filippa fyllde 2år så fick hon IKEAS grifeltavla på stativ, Julia är dock inte mogen för det än då hon målar på ALLT om hon kommer åt. Leksakspisar har de varsina och likaså bord och stolar till sina rum. Farmor har köpt varsin jättefin matta till deras rum och tja nu är det fullt...

Nu är det så svårt att veta vad man ska önska sig iår..
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!