Ang att endel känner julstress, så kan jag också göra men jag vill dela med mig av förra julen som var fantastisk. Under hösten som var fick vår dotter (född feb frörra året) för sig att inte sova, hon sov inte på 6 månader, eller jo sov gjorde hon men ALDRIG en hel timme i rad, hon vaknade minst en gång i timmen. Utöver detta operarade jag bägge benen för åderbråck och fick lite problem efter op, på detta förkylning som itne ville ge sig eftersom jag aldrig sov och som kronan på verket var jag tvungen att ta ett oerhört tungt beslut. När julen kom var jag helt slut.
Vi beslöt då för att bara vara, de som ville fira med oss var välkomna att komma till oss på våra vilkor. Vi åt frulle hemma, bara familjen och sen till lunch på dottern då 3 års inrådan gick vi ner till sjön och grillade korv;)
Lagom till Kalle kom farmor o hennes man och så min mamma o hennes man och min mans bror. Tomten kom på ett besök sen åt vi mat och efter det åkte alla utan mamma o hennes man hem. Vi satte oss då i TV-soffan vilket aldrig hänt på julafton (utöver Kalle) och tittade på Sällskapsresan åker till Kanarieöarna, så himla roligt. Vi viste då att vi skulle dit med släkten i slutet av mars.
Denna jul var den lugna och harmoniska jul jag verkigen behövde, vet inte hur jag skulle klarat mig ananrs. 3 veckor senare skadades min man allvarligt, han har tur som överlevde och att han inte blev helt blind, nu har han efter 4 månaders sjukskrivning och två stora operationer "bara" nedsatt syn. Vi har omvärderat massor, vi kommer fortsätta med det vi vill, hinner vi och orkar så kör vi juligt iår, dock tror jag att korvlunchen vid sjön får bli en liten tradition för oss. Jag är lika jultokig som innan men känner ingen press eller stress.
Det viktigaste är ju att vara med nära och kära!!!