Jag längtar till jul!!!
Funderar på Paella, absolut ingen julrätt men saffran;) Och man kan ju förbereda allt så att man bara värmer på och blandar ihop. O så ett gott bröd till och någon dessert... någon glassig variant med frukt kanske?
Ni får sätta grindar runt granen, finns ju sånna man har runt öppna spisar osv, har ni ingen kompis som har efter barn? Vi har aldrig haft problem med barn i grannen, vi lägger tom fram paketen en vecka innan och även dem har vår stora låtit vara, vi får se vad lillasyster säger nu i jul, hon kommer vara 10mån drygt och hon är inte som syrran... men vi kör på vanlig (kungsgran) sen får vi passa henne mera.
YES, nu är mina gardiner färdiga!!! Så nöjd!!!
Vad tror ni om detta om man är kille 9½år http://www.hiko.se/Leksaker/Varugrupp/Byggsatser/Meccano/Meccano-Multi-Models-3-Model-set
har äntligen hittat vit adventstake till vårt tv rum. Bild finns i min blogg.
Igår var min man i skogen o hämtade granris, skulle fixat lite idag men lillan är hängig o vill bara bli buren så det får vänta till imorgon.
Så nu är det istortsett klart inne, ska göra pepparkakshus med barnen också men det gör vi inte denna veckan. Idag ska förlängningssladd till utebelysningen köpas så är det klart där också. Har lagt fram granris och även stoppat ner i krukor tillsammans med äpplen, ska ta bilder o lägga i bloggen sen.
vad tror ni som dessert nu i december med fruktsallad och saffransglass?
En månad till dopparedagen idag!!!
Var på ICA idag o skulle köpa byggsats för pepparkakshus, orkar inte baka deg, men vet ni vad... de hade inte fåt in några än??? Jag blev jättepaff, är inte de lite sent??? Sen hade aftonbladet en julbilaga idag men när jag kom till kassan så sa hon att nä, den får man bara köpa om man köper aftonbladet... men hallå??? lär ju vara många som enbart köper tidningen o inte bilagan... Expressens julbilaga som jag köpte för ett tag sedan fick man köpa utan tidningen... jag blev lack och sket i tidningen o gick hem o surade ;)