Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

GossipGirl skrev 2014-05-21 17:12:27 följande:
    Sanna Nielsens? ;) Jag såg reklam för hennes och ville typ boka direkt, haha.
    Eum.... något schlageraktigt var det så det är mycket möjligt;) I Smålandsposten var det i alla fall.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Eleonor01 skrev 2014-05-24 12:09:39 följande:
    Titta vad som jag tänkte skulle få en andra jul i år :)) massa nya skott å blad
    Så tänker vi också varje år. Julstjärna är nämligen den enda blomma vi lyckas hålla liv i en längre tid så den får stå efter jul och blommar sedan om så fint. För att sedan veckan innan jul angripas av någon dödlig åkomma. Hänt tre år i rad, får se om det händer en fjärde gång i år ;)
  • fluu
    GossipGirl skrev 2014-06-23 19:25:26 följande:
    Idag släppte Greengate sin jul- och höstkatalog. Lite julstämning fick jag nog allt... <3
    www.greengate.dk/
    Åh gud, påminn mig inte ;) När det plötsligt bara var ett halvår kvar till jul började jag hispa lite väl mycket kring det(enligt sambon då, inte enligt mig). Jag har till och med råkat ta en vända ut i svärfars skog för att titta på julgran....
  • fluu

Denna tropiska hetta får mig att längta till en smällkall vargavinter... Drömmer om att rulla mig i snö naken just nu...

• fluu

Nu verkar det som om vi också ska flytta. Till större lägenhet  = woopsie, jag måste köpa mer julpynt... Drömmer

• fluu
    gussilago skrev 2014-07-17 21:15:11 följande:
    Jag har plockat fina alldeles runda tallkottar till ev.julpyssel.
    Börjar också fundera på julgodis o bak att göra- yngsta sonen har visats sig vara allergisk mot ägg, mjölk och vete så det kommer bli att tänka nytt
    Vete kan jag inte så mycket om, men mitt barn är också allergisk mot mjölk och ägg så bara fråga så kanske jag kan ge tips.
  • fluu
    Iida01 skrev 2014-08-13 10:03:34 följande:
    Vi har satt ett datum som vi inte får börja dricka glögg och lyssna på julmusik innan för säkerhetsskull så vi inte tröttnar. (Troligt;)). 24e september satte vi för då är det tre månader kvar till julafton. När börjar ni andra? :D
    Julmusik lyssnar jag på året runt. Annars har jag strikt regel om att först vid adventsbaket(som sker så nära första advent/senast 30 november) får man äta pepparkakor, lussebullar, skumtomtar och dricka julmust. Den speciella julmaten bara precis kring jul.
  • fluu
    Eena skrev 2014-08-14 08:25:52 följande:
    Efter en fantastisk sommar som nått sitt slut känns det bra att blicka mot julen igen. Många nya frågor i år som nyseparerad. Hur gör man tex med paketkalendern när man inte har barnen varje vecka...? Måste nog börja med julbaket och sånt tidigare också så att man hinner med allt man vill göra tillsammans med barnen. 

Samtidigt har jag ett nytt hem som jag måste planera julpynt, gardiner etc till. Mycket angenämare problem :)
    Min paketkalender följde med mig mellan mamma och pappa.
  • fluu

Så har man köpt årets första julklapp till dotra :)

• fluu

Har bestämt mig för att börja med paketkalender till dottern i år och har börjat spåna innehåll. Lyckligtvis har min mamma sparat listor på vad tomten gav till mig i paketkalendern så lite inspiration finns det väl där i alla fall.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!