Jag längtar till jul!!!
Slagit in hälften av julklapparna nu och har redan "inslagningsaxlar", får det varje år ;)
Slagit in hälften av julklapparna nu och har redan "inslagningsaxlar", får det varje år ;)
Verkligen en fin lucia från SVTs sida i år! På dotterns dagisavdelning firar de tyvärr inget och gör inget kul så jag längtar tills hon är äldre och börjar på nästa avdelning där de hittar på roliga saker.
Kollar kalle och Karl-bertil, det är de enda som är superviktiga.
I år är faktiskt första julen någonsin som jag känner mig lite stressad. Nu är städandet klart och granen påbörjad, men sen är det ju bara maten, gardiner, mer pynt, packa bil, skura golv osv kvar ;)
Skillnaden är väl att jag pluggar i år och har prov på julafton...
Och DÄR anföll bacillerna som vi försökt mota... typiskt, får se hur det blir imorgon...
Annars så är faktiskt allt klart nu utom mitt vegetariska substitut till sillen, den blandas imorgon på fem minuter.
God jul folk! Blev inte alls som planerat idag då hela familjen vaknade upp med feber, förkylning och ögoninflammation. Ingen tripp tipp svärisarna alltså. Men vi har haft det ganska mysigt ändå. Tomten hade lämnat paket under granen i morse som vi öppnade och lekte på golvet hela förmiddagen. Snart är det Kalle och efter det ett väldigt litet julbord. Sen mys i soffan med fötterna högt ikväll.
Sista så kallade julfirandet här idag. Pappa, hans sambo, min lilla kusin och farföräldrar kommer. Vi skulle egentligen till dem, men har nu inte lämnat huset på snart en vecka. Suck.