Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Dottern bakar pepparkakor för första gången :)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Bra, då borde jag få den nästa gång :)

• fluu

Nog för att jag är glad att det blivit vinterväder, men just nu befinner sig sambon i en lastbil mitt i stormen, det är mindre roligt. Jag är orolig i vanligt vinterväder, men detta är extremt. Hoppas att han är hemma välbehållen inom 10 timmar.

• fluu
    GossipGirl skrev 2013-12-06 09:43:02 följande:
    Jag förstår att du är orolig men det ska nog gå bra. Du får uppdatera när han kommit hem ordentligt.
    Hjärta
  • fluu

Nu är sambon äntligen hemma efter 3 timmar övertid och fem träd som föll på lastbilen. Funderar på att slå in honom i bubbelplast och låsa in honom resten av vintern ;)

• fluu

Halv snöstorm igen... allt ska visst komma på en gång.

• fluu
    Koppkaka skrev 2013-12-08 17:37:12 följande:
    Vi ska ge svärföräldrarna en korg med godsaker i till jul tänkte vi. Problemet är att de är mycket enkla människor som inte gillar finare mat som dyra praliner, fina korvar, öl/vin/likörer/whiskey osv. Vad sjutton ska man ha i korgen?!
    Jag brukar köra med julte och julkaffe. Smaksatt honung, kryddblandningar, skumtomtar, nån skojig choklad, polkagrisar, marmelad.
  • fluu
    Koppkaka skrev 2013-12-08 18:02:02 följande:
    Tror dessvärre vi kan stryka allt från den där listan -.- det enda te som dricks är earl grey, honung och kryddblandningar används inte, polkagrisar och marmelad gillar dom inte... Et c... Bah!
    Kan det vara färskvaror då? Typ lyxig frukt?
  • fluu

Dotra har fått kikhosta(jippi!) så nu har jag äntligen tid att pyssla. Ett bra tag framöver ;) Funderar på att lära henne att göra "tampong-tomtar" :P

• fluu

Jo, man vaccineras mot det, men det är ju inte 100 % skydd ändå tyvärr. Men nu blir hon nog immun mot det i alla fall. Jag har haft det och har inte blivit smittad av dottern trots att jag ofelbart alltid blir dödssjuk så fort någon snorar i närheten av mig ;)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!