Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Idag har jag hängt upp utebelysningen, inte tänt än dåck. Måste köpa en ny sladd, för den gamle räckte inte;) Sen har min svärfar idag hämtat granris som ska sättas i blomkrukor och läggas framför dörrarna.

• Pigelinen
    ems87 skrev 2011-11-19 22:29:27 följande:
    Nu är jag äntligen här igen, har inte haft nån dator hemma på två månader! Dumma maskiner som går sönder!

Jag längtar verkligen jättemycket till advent, har hälften av julklapparna klara och vill inget hellre än att sätta upp julgardinerna. Men det får vänta till veckan.

Men det känns tungt samtidigt för min mormor ligger för döden och jag är verkligen nere pga det... Speciellt eftersom jag inte kan närvara... Jag blir så ledsen också för jag köpte en julklapp till henne och den kommer hon aldrig att få Gråter jag köpte den innan hon hastigt sjuknade in. Men jag kanske kan lägga den på kistan på begravningen.

Förlåt för det ledsna inlägget. Men jag ser ändå verkligen fram emot jul och ser det som ett ljus i mörkret.
    Nästa helg ska jag baka pepparkakor och saffransbullar med choklad (som nån tipsade om tidigare i tråden), ta upp allt ljus och allt det fina. Känns fint och mysigt.
    KRAM

Ego inlägg stort här... jag mäte och köpte ett superfint tyg till köket men jag var stressad och mätte 206... medan det var 216... shit vad fult det blev... vad ska jag göra? De är ju alldeles för korta,,,
    Har ju ändå lagt lite pengar på det. Funderar på om man kan sälja och köpa nytt, bara det att jag inte har någon symaskin just nu utan dessa sydde jag hemma hos svärmor ikväll...och jag vill ju ha upp dem nu!!!!
  • Pigelinen

Så, det fick bli hällor på gardinerna som var för korta... har bara hunnit sy på ena längden än eftersom jag måste sy förhand... men bild finns i min blogg och jag är riktigt nöjd, blev mycket finare fall med hällor än bara kanal. Hittade ett jättefint band i samma färg som rutorna på tyget och med samma text, I LIKE!!!

• Pigelinen
    Candygirl xxx skrev 2011-11-20 19:57:39 följande:
    smartphoto.se( f.d Extrafilm) är snabba. Jag beställde korten på en tisdag och fick dom sedan i brevlådan på fredagen samma vecka Glad
    hur blev kavliten? JAg beställde fr Postfoto, kommer jag aldrig göra igen, rödaktiga kort och formaten var olika på alla kort jag framkallade (jag passade på att framkalla vanliga kort också)... så irriterande, nu passar de ju inte för fotoalbumen..
  • Pigelinen
    pensé skrev 2011-11-20 20:05:29 följande:
    Kollade in på bloggen - det blev ju skitsnyggt med hällorna!
    Åh så söta barn du har, verkligen ett jättefint kort också! Minsta flickan har samma klänning som min lilla 7-månaders ska ha i jul :) 
    Tack! Vi tog massa bilder i september på vår lokala gymnasieskolan, estetprogramet har öppet en gång per termin och så får man boka tid, 30min kostar 150kr och då bara klickar de, alla bilder får man på ett usb och får förfoga fritt. Alla pengar de får in skänker de till olika projekt, iår var det Tanzania.

Den klänningen är två år gamal, köpte jag till stora tjejen ;)

Gardinerna blev bra;) Hoppas jag orkar sy klart andra längden imorgon, ser lite koko ut nu med en förkort utan hällor o en som passar;) Men jag har ju några dagar på mig. Torsdag är dagen som det smäller här, då kommer tre fransmän till oss o ska bo hela helgen och därmed måste adventfixet vara klart INNAN de kommer. Har hittat adventstakar på ICA maxi som kanske kan passa... beror på höjden.
  • Pigelinen
    LCG skrev 2011-11-20 20:17:10 följande:
    Haha, hade dressat upp man och barn i tomtekläder, t.o.m. katterna hade fått på sig sina tomtedressar, och så jag själv förstås, för att ta kort till årets julkort Tomte
    Riggade upp kameran på stativet och julpimpade soffan där vi då skulle sitta och när vi ska ta första kortet dör kameran p.g.a. urladdat batteri...
    ha ha nästan som oss då, jag drog med barnen i september till skolan med julkläder, korgstol, fårskinn osv, vi hade 30minuter på oss och stora tjejen surade i 28minuter och ville inte alls le... ;)
  • Pigelinen
    VildVittra skrev 2011-11-20 20:46:18 följande:
    hittade bara bingolottos julkalender (man skrapar en lucka om dagen) och det kostade 50 kr.
    jag frågade på macken (de hade inte fått in än) men de trodde 25kr per dag och då blir det ju 600kr, tycker jag låter lite väl dyrt, kan väl inte stämma???
  • Pigelinen

ja just det... nästa vecka ska jag ha tjejer på middag men vet inte vad jag ska bjuda på... vill ha lite advent/julfeeling... men det ska vara mat som går att förbereda innan. Problemet är att jag ju ska laga massa mat både fr o lö så nu är fantasin slut... På fredag blir det en älggryta med kantareller o lingon och på lördag adventskyckling m saffran... men onsdag då?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!