Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

PrettyPoppy skrev 2011-12-01 20:33:51 följande:
    Det finns (har funnits iaf!) små batteridrivna ljusslingor på IKEA som passar perfekt att ha som belysning i pepparkakshuset!
    aha, tack, ska kolla det, borde ju även funka med batteridrivna värmeljus...
  • Pigelinen
    Pigelinen skrev 2011-12-01 20:12:25 följande:
    Sen har jag en bekant som hade gjort VÄRLDENS GODASTE CHOKLADKOLA nu i år och som hade varit med i någon tidning, typ drömhem el liknande, dågon som vet vilken det kan varit?
    Receptet på Chokladkolan ska varit med i hus och hem, ska varit Pernilla wahlgrens recept... någon som har och vill delge?
  • Pigelinen
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-12-02 09:26:59 följande:
    Skrev fel i den andra tråden, det är från Hus & Hem inte Allers och ja, det är Pernillas julkola.
    ah vad bra, såg att de stod Allers o vågade inte hoppas, här ska bakas!!! TACK!!!
  • Pigelinen

Pigelinen skrev 2011-12-02 10:23:04 följande:
    ah vad bra, såg att de stod Allers o vågade inte hoppas, här ska bakas!!! TACK
    Pigelinen skrev 2011-12-02 07:47:12 följande:
    Receptet på Chokladkolan ska varit med i hus och hem, ska varit Pernilla wahlgrens recept... någon som har och vill delge?
    VARNING, baka inte denna kolan, den är farligt god ;) Gjorde dubbelsats o tur var det för jösses amelia vad god den var och enkel att göra!!!! I LIKE!!!!
  • Pigelinen
    Raggarbruden skrev 2011-12-02 20:33:06 följande:
    får era barn chokladkalender

Min moster köpte en till mig med hellokitty har haft en kalender varje år sen jag var 3 alltså 13 år =)
    Nopp mina barn får vanlig papp och nu har stor dottern på 3 år fått en leksakskalender också. Hon äter inte godis i vanliga fall och det fanns inga "russinkalendrar" ;)

Fattar inte varför jag råkade få in bildne på kolorna i den gråa rutan???
  • Pigelinen

Köpte en julgransmata på Claes Ohlsson idag, en grå med utstansade hjärtan, jättefin och för 79kr ;) I like!!!

Har köpt lite julklappar också... En äppelskalare till mamma (en som skalar, kärnar ur och skivar på engång) En väderstation till hennes man, Engångsundervattenskameror till mina syskonsöner som alla ska på utonmlandsemester efter jul. Allt detta på CO. Sen pysselböcker till en av syskonpojkarna på Maxi, fanns en hel del. Den som jag inte köpt en ända el kommit på något till är vår dotter på 10månader... hon har ju det hon behöver plus en storasyster som har massor som hon får efter.. Allt jag kommit på har jag sagt till släkten så det kommer hon nog att få..

• Pigelinen

Gick så lätt att gå upp idag så;) Och likadant för dottern på 3år, hon flög upp;)
    Min förkylning börjar äntligen ge sig och jag har lite energi igen och snön hjälper till att ge mig julfeeling så nu ska fixas julklappar;)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!