-
Grattis, fick vi i dec för 4 år sedan!MrsTM skrev 2011-12-07 11:15:05 följande:Nu har jag fått världens bästa julklapp, ett plus på stickan!!
-
Allså det där med pepparkakshus är ju lite omordent tycker vi så vi gjorde Turning Torso i kola... ;) -
Ska jag vara ärlig så var detta resultat ev en kola som stelnade för mycket så vi fick itne isär den och massa trötta o flamsiga mammor... men kul hade vi... har fler bilder i min blogg o alla recept. totalt gjorde vi 14 satser kolor och mycke mer ;)MrsTM skrev 2011-12-08 09:02:37 följande:Åååååhhh vad häftigt, jösses vad ni är kreativa!
-
Nu har 3 åriga dottern och jag varit och inhandlat årets gran. Vi har en granne med kungsgransodling och en lördagförmiddag per år får alla som vill komma o handla, och det var idag det. Hoppas att den blir lika fin inne som jag tyckte att den var ute! Ska se om jag kan ta lite bilder sen. Ska inte ta in den fören imorgon men kan ju alltid ta bilder innan..
-
Blev inga granbilder idag, det kommer imorogn istället. Idag blev det istället bild på vår hall och den hemma gjorda stjärnan a la Ernst ;)
-
men tusen tusen tack... hade inte en tanke på att söka på skålar, tack! Ska bege mig till butiken i veckan!!Annika i Gbg skrev 2011-12-11 08:57:15 följande:Grymt sa grisen, jag tittade i din blogg. Det var på Chilli du såg skålarna! Det går inte att länka direkt till produkten men klicka på KÖK och SKÅLAR så hittar du den. Eller har du en Chilli-butik i närheten?
www.chillistore.se/webbshop/ -
Årets gran är upplagd i bloggen idag;)
-
har mer pynt i bloggen just nu;)
-
Här är det lugnt!!!
Handlade julmaten idag och har bara en klapp kvar att hämta imorgon. Sen ska jag skriva ut de sista bildkalendrarna till mor o farföräldrar. Köpte lotter till uppesittarkvällen idag för vi tänkte jojna våra grannar som blev miljonärer igår... faktiskt två familjer som blev det igår här, så sjukt häftigt. Postkodlotteriet hade grannyra och delade ut massa miljoner. Rätt nr och kod, saknade bara en lott för att även vi skulle få miljoner... så nära att bli miljonär kommer jag nog aldrig igen, men jag gör ett försök på uppesittarkvällen;)
Nu ska vi bara mysa och ta det lugnt fram tillhelgen. Stora dottern går på 15tim dagis men eftersom halva barnaskaran där är sjuka så får hon vara hemma denna vecka så vi får än mera mys!!!
-
Har varit och bytt klappar med min syster nu till barnen och lagt fram dem under granen. Ska köpa en korg till en granne som plogar snö åt oss ananrs är allt klart, så skönt.
Nu verkar det som att det ska bli ok väder så nu lutar det åt att vi kommer gå ner till sjön på julafton till lunch och grilla korv;) Vi ska äta en riktig grötfrukost först, barnen, min man och jag och sen promenad till sjön med korvgrillning. Sen hem och barnen ska bada och sen kommer farmor, mormor o co. Kalle, tomten, middag.