Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Är detta senaste? Lägg gärna in mer båda bak, mat o pyssel...

Baka:

Lussebullar
    Saffranskransar
    Saffransbiscottis Pepparkaksbiscottis
    Småkakor
    Pepparkakor  
    Engelsk fruktkaka
    Hälsingeostkaka
    Rågsiktskakor Mormors bröd Vörtbröd
    GODIS Mozartkulor, Knäck, Fudge, Glöggbollar, Baileystryffel, Snickers, Chokladpraliner, Winernougat
    Rocky road, nougatgodis, brända mandlar, Mintkyssar

Laga:
    Leverpastej
    Köttbullar
    Rödbetssallad
    Inlagd sill (senapsill, Farmors löksill)
    Omelett med kantarellstuvning
    Tjocka revben
    Gravad lax
    Senap
    Janssons frestelse 
    Glögg
    Skinkjansson (En svensson för mig som inte gillar anjovis) 

Matrellaterat pyssel:
    Apelsiner med nejlikor
    Doftfat; kanel, stjärnasis osv på ett fat
    Pepparkakshus
  • Pigelinen
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-10-29 09:53:51 följande:
    Grymt sa grisen: Den här tråden är en allmän jultråd, sen finns det en bildtråd samt en recepttråd också :)

Tack för alla tipsen! 
    ?
    jo men denna lista har vi ju gjort tillsammans, får man inte skriva om sånt då längre?
    Kanske ska kommerntera om de som lagt in bilder också då... får kanske itne lägga in bilder heller längre då...

Jag fattar nada??? Har ju varit borta en vecka men tydligen missat massor...
  • Pigelinen
    GossipGirl skrev 2011-10-29 11:57:28 följande:
    Äh, klart vi kan ha den här :) Det är ju som sagt här den gjorts.
    Tråden är ju en allmän inspirationstråd så jag tycker att de är löjligt att man inte ska kunna just inspirera varandra med bak/mat/pysselförslag, bilder osv.
    Men som sagt, har det "bestämts" något annat när jag varit borta så säg till, då acepterar jag och går någonannanstans.
  • Pigelinen
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-10-29 16:26:53 följande:
    Jag menade verkligen inte att trampa ngn på tårna jag visste inte om du visste om bara att det fanns fler trådar. Självklart kan man skriva all sina tips och annat här också :)
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg! En helg närmare jul ;) 
    oki, tack det samma!

Nu har jag påbörjat sortering av foton till almenackor till släkten, de kommer få unika egna, men shit vad svårt att bara välja ut 12 bilder;) jag gör nog ett kollage till framsidan också ;)
  • Pigelinen
    RocketQueen skrev 2011-10-29 23:05:07 följande:
    Grymt sa grisen: Glöggbollar? Det lät intressant. Har du nåt recept?
    Du gör som vanliga chokladbollar men byter kaffet mot glögg och sen rullar man dem mindre och sen i kokos (pärlsocker blir för sött, enligt mig;)
  • Pigelinen

Någon som börjat planera vad ni ska ha på er på jul o till alla julbord o fester;)? Alltid kul att ha anledning att köpa nya kläder nu är det dessutom första året på 4år som jag inte är gravid el ammar och jag har äntligen gått ner till innan barnvikt;) så nu har jag lovat mig själv lite nya kläder, ja inte bara till jul men vi börjar där;)

• Pigelinen

Denna klänning har jag beställt till mig till jul o alla fester;) Är lite tråkig som kör svart, men då kanman ha röd kofta/sjal el dyligt till... Inköpt på Ellos..

Barnen ska ha dessa i första hand... Lillan en klänning fr Lindex 2009 (storasyster hade den då) och stora tjejen HM iår.

Skulle vilja ha lite råd av er... jag söker efter en vit ljusängel att ha i stora tjejens fönster. Någon som vet vart o till bra pris?

Sen söker jag vita ljusstakar (advents) att ha i tv rummet... vet inte alls vad jag vill ha, förslag mottages gärna ;)
  • Pigelinen
    Elektra82 skrev 2011-10-31 23:48:28 följande:
    Nu jäklar börjar jullängtan komma igång ordentligt! Storstädade häromdagen och fick sån lust att börja julpynta också. Tomte Men jag ska försöka hålla mig till första Advent...

Köpte nyss den första julklappen, en Pippi-dvd-box till dottern som är 3 år och älskar Pippi. Jag gillar dessa bättre än bio-filmerna faktiskt. cdon.se/film/pippi_l%c3%a5ngstrump_%281969%29...
    de filmerna älskar min dotter också.

Idag hade jag planerat att åka till grannstaden o kolla på adventsstackar, handla mat o lite kläder men lilla tjejen är inte helt kry så vi får nog hålla oss här i byn.
  • Pigelinen
    Viggo och pyrets mamma skrev 2011-11-01 07:36:22 följande:
    Är det bara jag som undrar var TS tagit vägen? Har hon gått in i julkoma redan ;)
    undrade jag med så jag klickade på "visa endast" och då visar det sig att TS enbart varit inne i tråden den dag hon startade tråden för snart 1½år sedan och en gång till strax efter... undra om hon vet vilken succe den blivit!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!