Jag längtar till jul!!!
PANIK!!!
Vi har bara halva vägen till GeKås som ni stockholmare, älskar GeKås men numera är inte priserna så himla låga som de varit. Vist man kan göra ett o annat fynd men jag anser mer att det är upplevelsen. Många klappar hittar man till samma pris hemma el på nätet.
Var på ica idag o ve o fasa de hade inte Allers julmagasin!!! men efter lite efterforskningar kom den fram, den låg på lagret!!!! o idag var de extrapris på färs så jag köpte för att göra köttbullar, brukar göra året runt o frysa in men idag kunde jag inte hålla mig så lite julkryddor fick hänga med ;)
Ute har vi en krans på dörren o en slinga i ett träd. Sen sätter jag en adventsstjärna i fönstret i ladugården. Och så självklart MASSA granris framför dörrarna.
Gran köper vi en kungsgran och de har försäljning en lördag i dec o det brukar vara runt 10 dec och då brukar vi ta in den ganska snabbt efter det. Känns dummt att betala för en gran som ska stå ute och vänta. (Min man tål inte vanlig gran annars hade vi gladeligen gått ut i vår egen skog o hämtat en.
Här brukar jag också vara den som väljer men inte ifjol som ni ser ;) JAg var höggravid med foglossningar och gick inte en meter i onödan så gubben fick välja... gör jag inte om;) Iår är det jag som åker o han får vara hemma med kidsen, vill också ha en tät o fin gran!
mysigt, vill också vara så duktig o baka pepparkakshus!!!
Vad ska ni köpa till era päron o svärpäron? Vehöver även tips till mina syskonbarn, bara killar i åldern 6år, 10år o 11år. Super dupersvårt till dessa, de har MASSA med saker innan o mins systrar är så tråkiga, säger bara -ja inte vet jag, vet inte själv vad jag ska köpa... blir ju inte lättare vill jag lova ;)