Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

littlemisstrouble skrev 2011-10-10 19:22:58 följande:
    Idag har jag varit och köpt mig allers julmagasin och julmust
    IDAG? VAr de inte imorgon tidningen skulle komma? Menar du att den redan kommit?
    PANIK!!!
  • Pigelinen

Vi har bara halva vägen till GeKås som ni stockholmare, älskar GeKås men numera är inte priserna så himla låga som de varit. Vist man kan göra ett o annat fynd men jag anser mer att det är upplevelsen. Många klappar hittar man till samma pris hemma el på nätet.

• Pigelinen

Var på ica idag o ve o fasa de hade inte Allers julmagasin!!! men efter lite efterforskningar kom den fram, den låg på lagret!!!! o idag var de extrapris på färs så jag köpte för att göra köttbullar, brukar göra året runt o frysa in men idag kunde jag inte hålla mig så lite julkryddor fick hänga med ;)

Ute har vi en krans på dörren o en slinga i ett träd. Sen sätter jag en adventsstjärna i fönstret i ladugården. Och så självklart MASSA granris framför dörrarna.

Gran köper vi en kungsgran och de har försäljning en lördag i dec o det brukar vara runt 10 dec och då brukar vi ta in den ganska snabbt efter det. Känns dummt att betala för en gran som ska stå ute och vänta. (Min man tål inte vanlig gran annars hade vi gladeligen gått ut i vår egen skog o hämtat en.

• Pigelinen

Här brukar jag också vara den som väljer men inte ifjol som ni ser ;) JAg var höggravid med foglossningar och gick inte en meter i onödan så gubben fick välja... gör jag inte om;) Iår är det jag som åker o han får vara hemma med kidsen, vill också ha en tät o fin gran!

• Pigelinen
    Mama Mia skrev 2011-10-12 14:58:27 följande:
    Fick en trevlig överraskning i brevlådan idag!
    Igår köpte jag Allers och blev som vanligt lite besviken. Det är egentligen en pysseltidning jag vill ha och visst har dom det med. Men alldeles för lite för min smak, det är ju mer veckotidning med jultema. Och det vet jag ju egentligen, men jag kan ändå inte låta bli att köpa varje år. Så jag tänkte att jaja, jag får väl hålla mig tills 101 idéer kommer den 18e.
    Men i brevlådan idag låg just 101 idéer! Jag hade glömt att jag börjat prenumerera sen förra numret. Till på köpet så kom A hem från jobbet med min favoritchoklad, så jag vet ju hur jag ska tillbringa kvällen.

Är det inte dags att lägga ungarna snart?
    men vilken trevlig överaskning, jag fick oxå en idag el två... först trampade jag sönder ena klacken på min sko, jissa om jag blev överaskad... sen gick bildörren till Julias plats i baklås, blev även då överaskad.. kanske inte riktigt på samma sätt som du men dock  ;)
  • Pigelinen
    Annika i Gbg skrev 2011-10-12 21:27:34 följande:
    Skit också... Rynkar på näsan Jag får väl sy en själv. Vill ha en sån!
    Vi har en hobbyaffär här jag bor o där köpte jag en jättefin tomtedräckt ifjol, ja ingen klänning men en dress, borde ju finnas på fler ställen.
    ,

• Pigelinen

Vad ska ni köpa till era päron o svärpäron? Vehöver även tips till mina syskonbarn, bara killar i åldern 6år, 10år o 11år. Super dupersvårt till dessa, de har MASSA med saker innan o mins systrar är så tråkiga, säger bara -ja inte vet jag, vet inte själv vad jag ska köpa... blir ju inte lättare vill jag lova ;)

• Pigelinen
    lollsanT skrev 2011-10-14 09:26:16 följande:
    Svärfar får ett set med en snygg slips och matchande näsduk (brukar alltid berömma min mans slipsar).
    Svärmor tror jag ska få en handväska men jag är inte helt säker.
    Mamma har jag ingen aning om. Vill ge henne något fint plagg så jag får se. Hon fyller dessutom 50 år 5 dagar före jul.
    Mammas man får en snygg stickad tröja.
    Lillbrorsan fyllde 11 år för 2 veckor sedan och fick då en långärmad t-shirt och en svart väst (han tycker det är roligt att klä upp sig). I julklapp kommer han antagligen få Transformers 2 filmen. Eventuellt får han även Transformers 3 som ska släppas snart. 
    Systerson på 3 år kommer få en t-shirt och ett par snygga rutiga byxor (de har också MASSOR med leksaker).

Om de gillar sport så kan man ju köpa innebandyklubba med några bollar, en fotboll, skidglasögon om de åker skidor, presentkort på en sportbutik.     
    De är tyvärr inte så intresserade av kläder, har provat det tidigare år och då blev de besvikna.. hum svårt..
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!