Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

carro 81 skrev 2011-09-26 09:45:50 följande:
    Igår var vi i Ullared så där köpte jag julsaker, julklappar och paketkalendersaker. Har även köpt lite paketkalendersaker tidigare, bl.a på rean på BR. Jag ska nog slå in allt idag tror jag. Nu längtar jag ännu mer! Tur att man har lite att se fram emot under hösten så går tiden lite fortare.

Jag fyller 30 den 3:e december också och även om jag inte kommer ha något stort firande blir det ju lite åtminstone, och funderar på att ha jultema. Det kommer ju ändå vara julpyntat här hemma. Kul att ha mer att planera inför.

Finns det någon recepttråd som hör till den här tråden? Vore ju trevligt att kika i och få inspiration. Försöker prova lite nytt varje år.
    ska se om jag hittar den
  • Pigelinen

Jag är ledsen men jag är apdålig på paketkalender och än så länge motståndare (döda mig inte;) hör till dem som inte tycker att man ska överösa barnen med klappar utan att man gör roliga saker istället. Vår dotter är drygt tre o har aldrig haft en kalender MEN vi tittar på tvs kalender (har dock ingen almenacka själva). Sen pratar vi massa om jul och förbereder tillsammans, men paket varjedag, nopp. O våran dotter är nog ganska normal trotts det ;)

• Pigelinen
    Koppkaka skrev 2011-09-27 18:38:09 följande:
    Eftersom jag är mammaledig kommer jag vara ledig heeela December iår!
    och jag har och är ledig sedan 20 dec ifjol och fram till augusti nästa år ;)
  • Pigelinen

En fråga... den där underbart goda pepaprkakskladdkakan som cirkulerade i tråden ifjol, kommer ihåg att jag ändrade kryddorna men kommer inte ihåg hur... var lite för dominat enligt receptet, någon som kommer ihåg hur vi kom fram till bäst mängd?

• Pigelinen
    bustösen skrev 2011-09-30 08:12:11 följande:
    jippi!!  på söndag är det bara 8 veckor kvar till första advent, det måste ni hålla med om att det är inte särskilt lång tid Tomte

aaaaaaaaaaaa mycket som ska hinnas med innan det. Vi ska ta en sista stund i Solen om två veckor, har bokat en resa till värmen, sen då blir det jul och mys på riktigt!!!

Dagen innan första advent ska jag laga mat till 60 pers på en smokingmiddag. Både huvudrätt o dessert är hämtad från denna tråd ;) Adventskyckling och sen pepparkakskladdkaka ;)
  • Pigelinen
    6barnsmamman skrev 2011-09-30 12:09:16 följande:
    Jag gjorde den förra året, minns oxå att det var nått jag ändrade lite på, var det lite mycket pepparkakskryddor i , eller var det lite väl mycket socker? nått var det!!Skrattande
    nä sockret ändrade jag inte men jag TROR att jag drog ner på ingefäran men kommer int ihåg...
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!