Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Mama Mia skrev 2011-10-05 23:40:30 följande:
    Gör som jag! Jag har tejpat upp en önskelista på insidan av ett köksskåp som A öppnar nästan varje dag.
    fluu skrev 2011-10-05 22:58:47 följande:
    Nu har släkten börjat ringa och undra vad man önskar sig i julklapp (ja,vi är alla julgalningar:P). Vet inte alls vad jag vill ha/behöver. Vad önskar ni er?
    På listan står hittills morgonrock, systemkamera, wii-bräda, tunna/stora silver-örringar och ett par cd-skivor. Bra att ha alternativ i lite olika prisklasser
    gubben o jag köper inget till varandra, efter många år tillsammans där maken tycker att "julen kommer lite snabbt inpå" har jag gett upp och istället för att bli ledsen köper jag varje år något till oss själva som vi behöver, så n har han bara en dag (min födelsedag) att fixa på och det är lite kämpigt bara det för honom ;)

Tidigare år så har jag köpt förstoringar på barnenen, två år irad ;) ifjol köpte jag ett nytt kylskåp, iår vet jag inte vad det blir, men ungfär i samma veva ska vi betala en slant på en resa så kanske att det får räcka med det. Hoppas på alla andra i familjen att de köper till mig;)
  • Pigelinen

Min symaskin har gått sönder så jag vet itne hur jag ska göra med julgardiner iår... I fjol hade vi precis köpt gardiner till köket då vi var nyinflyttade så då fick det vara men i år hade jag tänkt ha juliga men vi får se... såhär såg mitt kök ut i fjol...
  • Pigelinen
    lollsanT skrev 2011-10-09 14:46:32 följande:
    Vad brukar ni baka/laga till jul? Håller på med min lista men tänkte ifall det är något jag glömt bort eller som jag vill lägga till
    Kan du inte skriva vad du har skrivit upp än så kan vi fylla på där!
  • Pigelinen
    Jag fortsätter då så kan man ju bara fylla på o ta det man vill ha ;) ME LIKE!!!

Baka:

Lussebullar
    Saffranskransar
    Saffransbiscottis
    Småkakor
    Engelsk fruktkaka
    Hälsingeostkaka
    Chokladpraliner
    Rågsiktskakor
    Mormors bröd 
    Pepparkakor
    Pepparkakshus
    Mozartkulor
    Knäck
    Fudge
    Glöggbollar
    Vörtbröd

Laga:
    Leverpastej
    Köttbullar
    Rödbetssallad
    Inlagd sill (senapsill, Farmors löksill)
    Omelett med kantarellstuvning
    Tjocka revben
    Gravad lax
    Senap
    Janssons frestelsa
    Glögg

Matrellaterat pyssel:
    Apelsiner med nejlikor
    Doftfat; kanel, stjärnasis osv på ett fat
  • Pigelinen
    Mamma SL skrev 2011-10-10 07:59:42 följande:
    Nej några tomtar vill jag verkligen inte ha jag heller, det fick jag tillräckligt av under min uppväxt. Men gärna juliga osm du säger. Jag funderar på ett par vita med lite rött från Jotex, jag har lagt in en bild på min blogg, ni får gärna säga vad ni tycker om dem.
    ellos har vist julgardiner...
    http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Gardiner-Kanallangder/_/N-f89Z1z141xe?Nr=317970 desa är jag lite inne på
  • Pigelinen
    carro 81 skrev 2011-10-10 09:48:30 följande:
    Imorgon kommer Allers Julmagasin ut i affärerna! Så imorgon kväll blir det att bläddra i tidningen och kanske äta lite av dessa som jag har hemma:

åh, måste planera en tripp till affären imorgon då ;)
  • Pigelinen
    Baka:
    Lussebullar
    Saffranskransar
    Saffransbiscottis Pepparkaksbiscottis
    Småkakor
    Pepparkakor  
    Engelsk fruktkaka
    Hälsingeostkaka
    Rågsiktskakor Mormors bröd Vörtbröd
    GODIS Mozartkulor, Knäck, Fudge, Glöggbollar, Baileystryffel, Snickers, Chokladpraliner, Winernougat
    Rocky road, nougatgodis, brända mandlar, Mintkyssar

Laga:
    Leverpastej
    Köttbullar
    Rödbetssallad
    Inlagd sill (senapsill, Farmors löksill)
    Omelett med kantarellstuvning
    Tjocka revben
    Gravad lax
    Senap
    Janssons frestelse 
    Glögg
    Skinkjansson (En svensson för mig som inte gillar anjovis) 

Matrellaterat pyssel:
    Apelsiner med nejlikor
    Doftfat; kanel, stjärnasis osv på ett fat
    Pepparkakshus
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!