Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Idag har jag varit o valt ut gardintyg till köket, äntligen!!! Så nu ska jag inhandla så snart jag får en stund utan barnen;)
    Tänkte köpa tyg till en julklappsäck, hur mycket tyg tror ni att jag ska räkna med för att få en lagom stor bra säck? Bredden på tyget är 140-150cm.

• Pigelinen

Funderar på att åka fram till stan när gubben kommer hem (så han får ta barnen) och köpa färgpatron o papper till skrivaren och skriva ut våra fotoalmenackor som jag gjort... Idag fick jag hem två böcker som jag hade köpt i julklapp till pappa o en kompåis dotter, men så blev vi bortbjudna till grannen på barnkalas på söndag så jag tar nog den boken till henne;) så får jag beställa ny från bokus.

Julkort har jag fått hjälp att photoshoppa så de ska också strax beställas.

• Pigelinen

aaaaaaaaaaaa blir så irriterad... bakade saffransbullar med apelsin och mandelmassa idag och sista plåten glömde jag i ugnen... de blev kolsvarta... suck!!!! Men några plåtar blev ok..
    bild o recept kommer i bloggen.

• Pigelinen

Idag är det två veckor kvar till advent, åh så mysigt!!!
    Imorgon ska jag operera åderbråck, åh vad mysigt, not;)! men det känns så konstigt, fick tiden för länge sedan och tänkte då att då är det ju nästan jul... så då är det väl det då;) Hoppas på snabb läkning så att jag kan köra full fart sen efter och fixa de sista.

Har ni många julbord inbokade? Jag ska på ett med jobbet, vi brukar ha ett i kompisgänget men jag vet inte om någon orkar ta tag i det iår, själv är jag ganska inne på att inte ha det... känns som att vi har annat att fokusera på.

• Pigelinen

För er som läser julbloggar... någon mer än jag som har svårt att läsa Amandasjul bloggen? Sidan låser sig... senaste veckan har jag bara kunnat läsa den engång... så irriterande då jag tycker att hon skriver så mysigt!!!

• Pigelinen
    MizzTez skrev 2011-11-14 03:56:30 följande:
    Hade varit kul med en tråd med julklapps-tips åxå!
    Gärna lätta saker som man kan göra hemma, som godis odyl.
    www.familjeliv.se/Forum-25-122/m61932717.html här finns tips om julklappar, mest såna man köper men även  hemmagjorda.
    JasonDamian skrev 2011-11-13 22:04:43 följande:
    Åhh! Underbara tråd! <3 Jag har ALDRIG gillat julen, har inte firat jul på 18 år, Men efter den här tråden så har jag fått tillbaka min tro på julens mirakel! Jag har fått tillbaka min försvunna barndom! TACK! :D
    Härligt!!! Jobbigt att du har haft jobbiga jular men du gör rätt, blicka framåt och hoppas tomten kommer med MASSA klappar till dig!!!

En liten fråga till er... vi flyttade hit förra året och då var stora tjejen drygt 2år, nu är hon således drygt 3år och VÄLDIGT medveten så iår vet i skam, tror inte att vi kan lura henne med att farfar går iväg lagom till att tomten kommer, ska försöka fråga någon granne, men det känns lite "pinsamt" men de kan ju allitd svara nej, eller hur?!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!