Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Jag brukar köpa kläder, lotter smink, parfym till svärmor. Svärfar vill inte ha nåt men en skjorta eller en flaska vin brukar det bli...

• Frökenolson
    tuzzla skrev 2012-10-10 08:26:30 följande:
    Åh. Vi har just flyttat in i världens största kåk... Typ haha.
    Med höga, djupa fönster. Ska bli underbart att få julpynta här!
    Skulle bara önskat att vi hann få ut alla hemska plastmattor à la 70-tal och få fram trägolven under, men det får väl bli till nästa jul istället.
    I år får jag iaf äntligen min gigantiska julgran. Kungsgran ofc!

hi hi, så tänkte jag vår första jul. vi flyttade in 1 november, jag han inte till jul med gjorde det i mellandagarna. Under de hemska mattorna låg ett fantastiskt såpat orginalgolv, råplank. Jippie!!
  • Frökenolson

Idag har jag provbakt lite olika sorters pepparkakor, ska vara med på lite julmarknader med mitt lilla bageri och vill gärna ha fler goda pepparkakor att sälja. Så det har doftat fantastiskt här hemma idag!

• Frökenolson

Hej tjejer,
    Från och med denna veckan är det bara jublar som gäller på min bakblogg.
    Varmt välkomna in och kika, sen kan jag också tipsa om en mysig julmarknad om ni bor i Västsverige. Den är på baldersnäs herrgård 1-9/12 kl.11-17
    I år ska jag vara med där med mitt företag. Massa goda kakor, godis mm
    Jag har för övrigt börjat julstäda, har satt upp mina röda gardiner i köket. Så mysigt!

• Frökenolson

Tack för länkarna, lite mysigt. Även om jag älskar denna tiden på året med så var det mysigt att titta lite en dag som denna.
    Jul i folkton är också en av mina favoriter, så vacker hela skivan! 

• Frökenolson
    MamaPapa skrev 2013-07-12 20:53:19 följande:
    Har nyligen bytt köksbord från rektangulärt till runt - men så kom jag ju nu att tänka på julduken! Har googlat lite men inte hittat något snyggt. Ja - kanske beror på att det är juli
    Var köpte du din julduk?

Indiska,  har väldigt vackra tycker jag!
  • Frökenolson
    MiaFia skrev 2013-08-25 22:23:27 följande:
    Jag måste bara berätta vad som hände nyss och som gjorde mig så lycklig och pirrig. Jag och sambon satt och drack kaffe och helt apropå kläcker han ur sig: "Åh, snart är det jul, vad jag längtar!". Tror nog min entusiasm för julen smittat av sig trots att jag knappt nämnt julen för i år :D

he's a keeper =)
  • Frökenolson

Idag har jag suttit med jullistor av olika slag.

Tända ljus Ingela huset och regnet har smattrat utanför fönstret.

Mysigt!

Hat skrivit en lista på vad jag vill köpa till sonens paketkalendet. Bör inte så avancerat, mest ätbart. Han fyller två i mellandagarna :)

Skönt att se att tråden börjat komma igång ordentligt!

• Frökenolson
    Koppkaka skrev 2013-09-16 19:48:23 följande:

Har du några paketkalendertips? Min son är 2 år också smile1.gif

Jag tänkte i linje med:

Bilar

Bussar

Smådjur typ kossor mm.

Kakor

Fikon

Mandlar

Ljuslykta med el ljus

Tomtedräkt

Pepparkaksformar

Tomtebloss(med hjälp såklart)

Kritor

Nu tog jag från huvudet, har mer på listan :)
  • Frökenolson
    Koppkaka skrev 2013-09-18 09:22:33 följande:
    Min sambo skulle gilla en snuskalender men det är nog svårt att hitta 24 olika sorter (vit portion på alla), och utan att dessutom ruinera sig...

ha ha, jag läste snuskkalender.. så fel det kan bli...
  • Frökenolson

En hög med gamla jultidningar, chaithe och mjuk pepparkaka.

Det e vad jag har för mig denna förmiddag :)

Åh vad jag vill greja, NU!

• Frökenolson

Jag har för mig att teskedsgumman var en fantastisk julkalender men ingen nämner den. Trolltider och Sunes jul gillar jag med :)

• Frökenolson
    rubin skrev 2013-09-27 10:07:50 följande:

Julklappstips:
    Panduro har 25%rea på hela sortimentet denna helgen. Både i butik och online

Toppen, tack!!
  • Frökenolson

Idag satte jag upp mina "höstgardiner" de är helröda tjocka gardiner från indiska som jag köpte till köket för många jular sedan. Men jag tyckte mina sommargardiner gjorde köket så tråkig och tänkte att de är ju inget julmönster på dem så varför inte. Röda gardiner kan man ju ha året om :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!