Jag längtar till jul!!!
ÄNTLIGEN!!
Vad underbart att få det bekräftat att det finns fler än jag, min sambo tycker jag är heltokig som börjar tänka på jul i början på juli, som tur är har jag en egen pysselstuga på gåden där jag kan jula mej hur mycket jag vill när jag vill, normal sett vid den här tiden på året brukar jag börja göra mina julkort, brukar skicka så många så det gäller ju att börja i tid =)
I min uppväxt med f´min familj var jularna magiska och underbara, föröker skapa samma stämning själv och det går väl ganska bra, blir bättre när vi får lite barn i huset! Min sambo är inte särskillt förtjust i julen, inte hans far heller men hans mor älskar julen, vi firar alltid med dem och i år skall vi vara hos oss!! Vi har lilla julafton med min familj på annandagen då vi är drygt 30 personer, helt underbart brukar det vara, det känns som det riktiga julen för mej, även om jag försöker skapa en mysig julafton här hemma med.
Men för mej är det precis som TS, allt det bästa är ju innan julen, förberedelser, glöggkvällar, julskyltning, paketinslagning, mys, ljus, pynt, vi har alltid minst två granar inne, helst skulle jag vilja ha 3 i år och en ute, det vore mysigt!
Köper alltid på mej några flasker glögg i slutet på året som jag börjar smutta på i augusti/september(om jag kan hålla mej så länge..)
Hoppas nvi kan tjöta om pyssel och längtan här, helt underbart!!
Ha det gott!
(nån mer än jag som tycker det var en helt underbar vinter vi hade? Fantastiskt med så mycket snö, 1,5m hade vi som högst, gotta love it!!