Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2014-10-31 15:07:48 följande:

Majoriteten av dvd-spelare i Sverige är nog inte regionsfria, om man inte med flit köpt just en sån då.

Loncelot skrev 2014-10-31 15:10:13 följande:
    Typ inga är det men går att köpa billigt på netonnet.
    Jag som var av uppfattningen om att det var precis tvärt om. Obestämd Men nästan alla jag känner importerar mycket film, så det kan vara så att vi helt enkelt jagar regionsfritt i bekantskapskretsen....

Tycker att regionslås är fånigt, personligen.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Cajza85 skrev 2014-10-31 15:29:10 följande:

Vad är regionlås? Eller har jag missat ngt

Det som gör att du inte kan sätta en amerikansk-distribuerad dvd i en svensk-distribuerad dvd-spelare. Till exempel.

Det finns 8 regioner, sverige tillhör region 2, tillsammans med resten av västeuropa, japan, mellanöstern, sydafrika och Egypten, och kan således  fritt köa dvder därifrån som kan läsas i våra dvdspelare. Köper vi från andra regioner, där USA och Kanada är region 1 till exempel, så går det inte att spela dvdn i våra dvd-spelare. Både dvder och spelare kan dock ha region 0 eller "region free". Då går det. Dock måste man då kolla så att det är samma bildformat eller att dvd eller spelaren+tv klara av det andra formatet (PAL, som i typ hela världen och NTSC, som i USA.)

Dagens tekniklektion Solig Sorry Skäms
  • Aniiee
    Cajza85 skrev 2014-10-31 16:51:32 följande:

Ah Oki tack haha. Hade jag aldrig fattat om jag inte frågat

Det är sant. Frågar man inget får man inga svar, och får man inga svar så förblir man ovetandes.
  • Aniiee
    Loncelot skrev 2014-10-31 18:32:23 följande:

Nu för tiden börjar dom göra olika makaperer regionsfria tex nintendo ds o 3ds samt playstation 4 är regionsfria så går tex att köpa från vilket land som helst.

Fast du kan inte spela en dvd på ds (vare sig det är det gamla i 2d eller nya i 3d). Hur det är med dvd-regionsfriheten på ps4 vet jag inte, men PS3an var ju så där ful att spelen var regionsfria, blurayen var regionsfri, men dvdn var låst. Vet inte hur de tänkte där. 
  • Aniiee

Håller på att rippa Astrid Lindgrens Jul, så jag kan fixa engelsk text och posta på youtube. DVD-läsaren låter fruktansvärt =(

• Aniiee

Idag är det 30 dagar kvar till första advent, 43 dagar kvar till Lucia och 56 dagar kvar till julafton.

Gah! Move a little faster, please!

• Aniiee

Jag kastar ut en liten fråga till er här: Ni som sett Astrid Lindgrens Jul (eh...någon som inte gjort det?), ska jag ha med mellanbitarna med rumpnissarna? Ni vet, när de sjunger? Jag tänker klippa ned det i övrigt till en "saga" per "avsnitt", och undrar om jag ska ha rumpnissarna i början av varje, eller om det känns överflödigt...

Tänk, tänk, tänk....

• Aniiee
    Koppkaka skrev 2014-11-01 01:01:05 följande:

Om du tänkt klippa dom till avsnitt så skulle jag skippat rumpnissarna. Stör mig på dom i den hela versionen :P

Ok. Ja det lutar lite ditåt, faktiskt. Korta av snitt blir det i alla fall =)
  • Aniiee

Avsnitt*! Grrr..... 

• Aniiee
    fluu skrev 2014-11-01 12:54:44 följande:
    Rumpnissarna är viktiga!
    Ja, jag står fortfarande och velar (och textar teskedsgumman så länge....)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!