Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2018-11-12 12:31:48 följande:

Tack för IKEA-tipsen. Jag verkligen hatar att åka till IKEA..... Eller, ja, gillar ikea i sig, men 2 miljarder människor......

Jag brukar tycka om att handla där i vanliga fall. Men just i jultider så ogillar jag att åka ut och handla i affärer överhuvudtaget pga trängseln.
    Så det mesta beställs ifrån nätet då. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Aniiee skrev 2018-11-12 16:56:29 följande:
    Jag såg den på mitt coop idag.
    Ok. Då ska jag kolla på Coop här. 
    Carpe Diem
  • molly50
    BossHoss skrev 2018-11-13 07:50:05 följande:
    Såg det i andra tråden
    Finns det en till jultråd här? 
    Carpe Diem
  • molly50
    K Kalle skrev 2018-11-13 08:14:33 följande:
    Jajjamensan! Jag har inte sett den innan. Måste vara ny för i år.
    Ok. Då ska jag kika i affärerna här.  Tack! 
    Carpe Diem
  • molly50
    fluu skrev 2018-11-15 15:31:51 följande:

Idag har jag varit lite småkrasslig så jag värmde mig lite hjortronglögg och klickade hem lite småpryttlar till jul - grön mossa, luciakrona, datumljus, fler gammaldagsa julposters och en gammal adventskalender(jag borde önska mig fler väggar i julklapp för start har vi inte plats för fler posters och det är en av mina stora laster...). 

Samma här. Och har varit hemma med min dotter som också har varit lite krasslig.
    Så vi har roat oss med att klicka hem lite fina kläder åt oss och hennes storebror till jul. 
    Carpe Diem
  • molly50
    fluu skrev 2018-11-18 12:32:44 följande:
    Tack :)

Varje kväll går vi kvällspromenader i mörkret och spottar adventsljusstakar och stjärnor. Det blir fler och fler för varje kväll. Själva adventspyntar vi dagen innan första advent, men julgardinerna kommer upp lite todigare.
    Vad mysigt det låter! 

Var hundvakt igår och gick en liten promenad med hunden igår kväll. Såg bara en stjärna hos en granne,men desto fler utebelysningar som kommit upp. 
    Här börjar vi nog pynta ett par dagar innan första advent. Även om det har smugit sig in ett par småsaker redan nu. 
    Fick en liten julby av min älskade make igår. Så jag kanske har börjat smitta honom med. 
    Carpe Diem
  • molly50

Här snöar det lite idag! 
    Man blir nästan sugen på att ta fram ljusstakar och stjärnor och se att allt fungerar. 

Carpe Diem
  • molly50
    fluu skrev 2018-11-19 14:07:13 följande:

Igår var vi ute och försökte frammana snö, hittills har det inte gett något resultat, men oj vad jag längtar efter snö! Maken har varit och beställt något så äckligt som skumtomteläsk....den ska komma vilken dag som, någon som testat? Låter som rena blasfemin ;)

Idag känner jag mig lite nere efter ytterligare ett misslyckande i något vi gärna önskar så idag tänker jag koka tomtegröt och göra saffranspudding av en del av det fast att jag tänkt vänta. Det är så gott!

Här snöade det litegrann igår. 
    Men det försvann lika fort,dessvärre.  :-/
    Carpe Diem
  • molly50
    MissFrost skrev 2018-11-20 15:20:36 följande:

Då var årets julvärd utsedd för i år: Kattis Alhlström. Glad

Tycker det är ett bra val. 
    Carpe Diem
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!