Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2018-10-16 22:01:32 följande:

Snabb recension av glassen:

Glassen i sig hade en lätt kolaton, men det smakade nästan mer "förstärkt" (inte för stark) vaniljglass. Kolan fanns där men var väldigt mild. Och som vanligt med B&Js krämig och fyllig.

Chokladbitarna (som jag hittat hittills) var samma som i alla andra sorter de har chokladbitar i, liksom "chokladkalenderchoklad" fast mörk. Mer kakao än choklad, liksom.De var också aningens stora, men ok.

Pepparkaksbitarna var typiska amerikanska gingerbread cookies, som smakar mer ingefära och en hint av muskot (och kanel också så klart) än svenska pepparkakor som smakar mer kanel och nejlika. De första bitarna jag fick var också mer kakdegsbitar som i deras cookie dough-glass, men lite längre ner var de mer krispiga bitar, som jag hade förväntat mig.

Summa summarum så var glassen god, men varje gång jag äter amerikanska pepparkakor så måste jag omprogrammera hjärnan. 7,5/10.

Tack för recensionen! 
    Kanske värd att prova då. 
    Var hittade du glassen? 
    Carpe Diem
  • molly50
    Aniiee skrev 2018-10-17 12:54:09 följande:
    På Coop. Men alla som säljer B&Js lär ha.
    Ok. Tack! Får kika runt lite då. 
    Carpe Diem
  • molly50
    matilda maräng skrev 2018-10-19 15:33:41 följande:

Nu har jag Nygårda lagrade julmust hemma. En lagrad på ekfat, en på romfat och en på calvadosfat. Ska bli spännande att testa.

Och så köpte jag hem mina favoriter bland pepparkakor, Kung Oscar, men de som är med päronsmak. Helt ärligt, jag känner ingen päronsmak. Ändå goda eftersom de är lika välkryddade som vanliga Kung Oscars.

Det låter gott. 

Tror jag ska köpa lite julmust på affären idag och titta om det har kommit någon ny jultidning. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Aniiee skrev 2018-10-19 17:30:23 följande:

Jag har börjat kolla på de kommersiella adventskalendrarna. Funderar på vad jag ska köpa för några i år. Köper ni några?

Brukar köpa åt barnen. Men funderar på att köpa något åt mig själv och maken också. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Nandez skrev 2018-10-20 12:13:54 följande:
    Det funderar jag på.
    Ja,samma här som sagt. 
    Nandez skrev 2018-10-20 12:15:10 följande:
    Köp Glossy box kalender, fick den igår och det ska bli spännande att se vad alla lådorna gömmer
    Ok. Spännande! Du får berätta sen vad den innehåller. 

Funderar på att köpa en ölkalender till maken då han gillar att testa olika öl. Och kanske en med vin eller så åt mig.  .-)
    Carpe Diem
  • molly50
    Nandez skrev 2018-10-20 14:06:27 följande:
    Det ska jag göra.

Spännande med ölkalender, han blir nog glad om han får en.
    Ja,det tror nog jag med. 
    Carpe Diem
  • molly50

Jag tycker att många av adventskalendrarna för vuxna verkar så dyra. Har sett de som kostar över tusenlappen.
    Finns det verkligen inga som är billigare? Men det beror kanske på vad de innehåller också.

Carpe Diem
  • molly50
    Nandez skrev 2018-10-21 15:15:54 följande:
    Ja, de är ganska dyra.
    Ja,precis.
    Aniiee skrev 2018-10-21 17:04:22 följande:
    Det beror så klart på innehåll och storlek. Bodyshop har en julkalender för 500 kr och en för 800 kr och en för 1200 kr. Det finns en... ehum.... vuxenkalender på coolstuffs som kostar 1500 kr. Tekalendern kostar 300 och kaffekalendern kostar 400. BareMinerals har en i år, den kostar 1000 kr. Durance (som gör doftljus, tvålar, lotion osv) har en för 700.Så, högt och lågt.
    Ok. Då finns det lite olika alternativ i alla fall. Tack för tipset! 
    Carpe Diem
  • molly50
    BossHoss skrev 2018-10-22 08:47:25 följande:

Igår hade vi årets första julklappsinslagning

Vi har tagit fram mönstret på kappan till tomtedräkten och köpt tyger och skinn (fattas bara lurvet, men det tror vi vi hittat också) Så nu har vi börjat med det med

Skall se om vi skall köpa tomteskägg eller prova oss på att göra ett själva, eller kanske prova själva och misslyckas sedan beställa ett "riktigt" bra skägg

tomtedräkten blir grå kappa, med skininslag och lurv (stor luva)
    Byxor blir nog mörkblå med skinninlägg, (och givetvis bjällror vid knäna
    Luva mörkgrön

Låter som att det blir en fin tomtedräkt. 
    Carpe Diem
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!