Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2018-12-07 09:57:23 följande:
    NEJ nu är det snart jul, då heter det snö i flytande form, jag måste intala mig att det snöar

Haha! Ja,det är klart.  Här har det kommit lite snö idag och är ett par minusgrader. 
    Carpe Diem
  • molly50
    UndrandeSökare skrev 2018-12-07 14:18:46 följande:
    Ja, i övermorgon är det 2a advent, dags att tända nästa ljus i Adventsljusstaken Har du följt radions och tvns julkalendrar i år? Tonje i Glimmerdalen och Storm på Lugna gatan. Gott om snö och trevliga historier.

Har ni köpt årets julfrimärken? I år är de faktiskt riktigt vackra med motiv av Jenny Nyström. Jag har köpt både såna och vanliga frimärken med Vinterfåglar som motiv.
    Har både lyssnat på radions och sett på tv.ns kalender. Och tycker båda är helt ok. 
    Har inte hunnit köpa några julfrimärken ännu. Men ska göra det till veckan när julkorten ska skickas. 
    Carpe Diem
  • molly50
    BossHoss skrev 2018-12-10 07:29:55 följande:

Och vinnaren på årets tråd om vad vi skall gnälla om angående jul som stod mellan

Ej kött på jul, Ej julklappar, Ej sprit.

*trummvirvel*

EJ SPRIT

Ja,det är väl ungefär lika obligatoriskt som trådar om raketer och hundar till nyår.  
    Carpe Diem
  • molly50
    UndrandeSökare skrev 2018-12-10 07:47:55 följande:

Kom ihåg att posta julkorten (om ni använder julfrimärken) denna vecka om man vill de ska komma fram innan julafton

Det är väl senast d 16:e inrikes kort ska skickas om de ska komma fram? Och 14:e inom EU eller Norge t ex. Om jag inte minns fel. Måste kolla julkortspåsen. 
    Carpe Diem
  • molly50
    UndrandeSökare skrev 2018-12-10 11:00:16 följande:
    Om du ska posta i vanlig jul brevlåda med julfrimärke så är det 14 december 2018 som gäller. Annars måste du hitta en röd julkortslåda att posta i.
    Dessa är de datum som gäller för julkort 2018:
    Inrikes
    14 december

Brev och kort med julfrimärke som läggs på vanlig brevlåda. Pris 8,50 kr.

16 december

Brev och kort med julfrimärke som läggs på röd julkortsbrevlåda eller annan brevlåda med tömning på söndagar. Pris 8,50 kr.

Källa: www.postnord.se/jul-och-nyar-2018/det-har-kan-du-som-privatperson-gora/datum-infor-jul-privat

Tack! 
    Carpe Diem
  • molly50
    UndrandeSökare skrev 2018-12-10 11:02:07 följande:
    Menade om du ska posta i vanlig GUL brevlåda med julfrimärke så är det 14 dec som gäller, annars måste du hitta en RÖD julpostlåda att posta i om du ska vänta till sönd den 16 dec.
    Jadå. Jag förstod hur du menade. Har kollat julkortspåsen också och det stämmer. 
    Carpe Diem
  • molly50
    BossHoss skrev 2018-12-10 12:16:27 följande:
    Jag vet, men tidigare i tråden undrade jag vilken av dessa tre som skulle komma först i år
    Ja,det undrar man varje år. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Nandez skrev 2018-12-10 16:53:30 följande:
    Det har du rätt i
    Ja,det är väl närmast oundvikligt med dessa trådar. 
    Carpe Diem
  • molly50
    UndrandeSökare skrev 2018-12-10 19:52:29 följande:

Lite instrumental julmusik är mysigt

Mysigt! 
    Carpe Diem
  • molly50
    UndrandeSökare skrev 2018-12-11 10:19:42 följande:
    Såg att de bland annat rear adventskalendrar, men det är väl svårt att säja sånt den 11 dec. Sånt vill väl folk köpa innan första december.

https://www.öob.se/jul/advent/adventskalendrar/adventskalender-disney-frozen-3110430
    Ja,det där har jag också lite svårt att förstå. Så´nt vill man ju köpa innan första december,som du skriver.
    Och det är ju inget man köper för att ha till nästa år heller. Man vill ju inte ha en kalender från föregående år.
    Carpe Diem
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!