Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

GossipGirl skrev 2014-09-08 07:10:57 följande:
    Dimmigt och höstigt ute och jag sitter precis och äter en skål med risgrynsgröt och kanel. Muuummmms!
    Åh, det måste jag äta någon dag Glad 
  • MissFrost

Så var årets smak på Blossa avslöjats : smaken är en friskt balanserad blandning av kryddor och lavendel, med en tydlig eftersmak av lavendel.

Tråkigt nog kommer inte jag att testa den då lavendel sägs  "trigga" migrän.Rynkar på näsan  

• MissFrost
    Aniiee skrev 2014-09-09 13:53:05 följande:
    Fråga till er som kanske går till systemet liiiite oftare än jag: FINNS det glögg på systemet än? Jag skulle behöva en flaska för att testa ett recept till min julkokbok.
    Där jag bor finns det glögg att köpa redan nu Glad
  • MissFrost
    NattaLind skrev 2014-09-11 10:03:07 följande:
    Jag har börjat med mitt julbroderi! Tycker mycket om att brodera (trots att jag "bara" är 25) men att brodera julmotiv är något extra! :)
    Åh, önskar att jag kunde brodera. 
  • MissFrost
    NattaLind skrev 2014-09-11 11:06:17 följande:
    Det är faktiskt väldigt enkelt (på riktigt). Jag kan inte förklara varför men tycker det är så oerhört mysigt!

Men det handlar ju egentligen bara om att räkna och göra korsstygn :)
    Hm man kanske skulle ge sig på att prova då Glad
  • MissFrost
    GossipGirl skrev 2014-09-15 14:18:15 följande:
    I vintras någon gång plockade jag ihop en "jul-kasse" med alkoholfri glögg, en flaska julmust och två påsar med choklad-julskum. Nödproviant att ta fram när hösten närmade sig och jullängtan började infinna sig... Idag lade jag in julmusten i kylen, vi får se hur länge det dröjer innan jag öppnar det. :)
    Åh, vad smart. Det måste jag nog göra en för att ha tills nästa höst Glad
  • MissFrost

Någon mer än jag som gillar pepparkakssandwich så kan jag tala om att den nu finns att köpa i affären. Jag köpte ju mig en sådan idag, MUMS!

• MissFrost
    molly50 skrev 2014-09-24 13:16:56 följande:
    Idag har jag druckit säsongens första glas med julmust på lunchen.
    Gud så gott det var! smile1.gif
    Åh, längtar så efter julmust. 

Idag köpte jag några satsumas, dom är inte så där jättegoda ännu men jag var så sugen. Tänk att det nu bara är 3 månader kvar tills julafton Tomte
  • MissFrost
    Iida01 skrev 2014-09-29 14:23:35 följande:

Nu längtar jag ännu mer till jul! Vi har precis plussat och oj jag ser fram emot detta. Nytt hus, min kära familj och dessutom veta att det är något nytt fantastiskt på gång om det går vägen! :D 

Grattis!Skål
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!