Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Här är det grönt och fem plusgrader..ingen snö i sikte...suck. Aja, det blir jul ändå Glad  

Idag har jag och barnen klätt granen, har rullat köttbullar samt bakat en pepparkakskladdkaka för första gången. 

• MissFrost
    Koppkaka skrev 2015-03-02 16:58:12 följande:
    Och jag njuter av att der börjar våras äntligen smile2.gif
    Samma här Solig
  • MissFrost
    Eleonor01 skrev 2015-07-01 04:30:28 följande:
    Nu är det inte många månader kvar till allt bestyr börjar å i år kommer jag att vara höggravid om allt vill sig väl. Så jag har redan fått en tjuvstart på julklappsutdelningen. Önskar er alla en go semester
    Grattis!Skål
  • MissFrost
    husbyggemama skrev 2015-07-06 21:58:13 följande:
    Har börjat känna ett litet sug i jultarmen. Köpte en julduk på rea (20kr!!) och genast börjar jullängtan komma smygande. Trots det så njuter jag i fulla drag av sommar sol och (äntligen) semester. Kände att jag var tvungen att titta till tråden och får ju passa på att gratulera Eleonor. Gud så mysigt att vara gravid i jultid. Kram till er alla.
    Samma här. I år är det äntligen min tur att ha hand om julfirandet så jag har börjat att längta lite redan. Skönt att slippa att åka iväg för en gång skull så jag har börjat planerat lite smått. Jag och dottern ska sätta oss någon dag och göra lite listor på bakning etc. 
  • MissFrost

Det är egentligen alldeles för tidigt,eller inte, Jotex har en julkatalog online redan. Ska tjuvkika lite Flört

• MissFrost
    fluu skrev 2015-07-15 11:17:23 följande:
    Åh! Jag brukar inte handla där, men jag är så otroligt julsugen i år(planeringen började i april, det är tidigt även för mig, och jag har redan börjat köpa julklappar och knåpa ihop paketkalendern) att jag nog måste kolla lite jag med ;) Har tröttnat på sommaren helt och längtar till hösten.
    Jag längtar också till hösten Flört
  • MissFrost
    Minnie7 skrev 2015-07-15 20:22:03 följande:
    Hur brukar ni göra er paketkalendee? 24 st, ett varje söndag, färdig kalender- typ lego eller annat smart?
    24 st gör jag här till dottern. Den har jag inte påbörjat än men snart så.
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2015-07-16 20:26:38 följande:
    Hoppar in i tråden och konstaterar att den lever lite smått. Jag håller på att gå igenom en låda med utklippta recept (allers, mersmak, hemmets journal odyl) och har träffat på ett lager julrecept. Kom att tänka på den här tråden =)

Bara ett halvår kvar till jul,och jag kaaaaanske får en jättebra julklapp. Min läkare sa nämligen idag "om du fortsätter så här kan vi friskförklara dig till jul." Så det är väl bäst att jag fortsätter så här =P
    Håller tummarna för att du får en jättebra julklapp Aniiee!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!