Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50
    Aniiee skrev 2016-11-08 12:19:43 följande:
    Ka säkert bli trevligt. Inte för att jag har en aning om vem Sanna Nielsen är (hört hennes namn någon gång), men det kan nog bli bra.
    Sanna har vunnit och varit programledare i Melodifestivalen och leder Allsång på Skansen. 
    Trevlig tjej,tycker jag.  
    Carpe Diem
  • molly50
    fluu skrev 2016-11-08 15:46:44 följande:

Angående Julvärden... Trevligt och safe val. Gillar Sanna som person även om hon presterar lite ojämt. Men jag ser fram emot det och tror att det blit bra.

Allt jag vill göra just nu är att slå in julklappar, det är lilla julafton för mig. Jag får dock hålla mig ett tag till, men snart är det dags att slå in paketkalendern:)

Har också gått och råkat köpa på mig fem julskivor även om jag bara ska köpa en ny per år..... Funnit en ny riktig favorit som spelas dagligen av hela familjen, " Jultoner från förr". Lyssnar jag på den så känner jag mig som något ur Tomtemaskinen eller en småkass pilsnerfiöm och det känns fint !

Jag har också lärt mig att jag nog ändå är en riktig reaktionär när det gäller skumtomtar. Smakade årets varianr och fy faaen.... gillar bara de "riktiga".

Appråpå pynt så är det bara två veckor kvar till julgardinerna ska upp, say yay! Och en och en halv vecka kvar till julpysselkvällen. Här ska granen pyntas den 12/12 och jag kör aldrig på speciella teman, jag måste ha med alt varje år

Ja,jag har inte heller några speciella teman på granen utan slänger upp det som får plats. *S*
    Carpe Diem
  • molly50
    Fiiee skrev 2016-11-08 15:09:11 följande:

Denna köpte jag på Ikea idag! Och den står såklart framme redan

Åh,vad fint!   Ser mysigt ut!  
    Nu blir jag också sugen på att plocka fram pyntet. *S*
    Carpe Diem
  • molly50

Här vräker snön ner idag.  

Vi har nog fått några cm i alla fall.  

Hoppas det får ligga kvar till advent,lucia,jul och nyår bara.  
    Men det är i alla fall några minusgrader.  

Carpe Diem
  • molly50
    Aniiee skrev 2016-11-09 12:15:21 följande:
    Yupp-the-yupp. Och det har vräkt ner nu på morgonen/förmiddagen. Försökte ta en bild på kyrkan, men.....

Kyrkfan syns ju inte.... Lite svagt kan man ana det svarta klockhuset. 

Bytte fokus till den gamla byskolan (numera hembygdsmuseum) istället, men även det gick.... så där..... Uthuset syns, men inte själva skolan. Men det beror nog mest på vinkeln. Står en tor gran ivägen. Nu har det i alla fall slutat snöa. För tillfället....

Här vräker det fortfarande ner.
    Ser knappt skogen bortanför vårt hus.  

Tänkte gå och tända en brasa i kaminen och sätta mig framför och kanske ta mig en kopp kaffe och en pepparkaka och titta i en jultidning och mysa litegrann.  
    Carpe Diem
  • molly50
    Aniiee skrev 2016-11-09 15:52:11 följande:
    Meh, vad är det för del på era telefoner/datorer? =P
    molly50 skrev 2016-11-09 15:41:08 följande:
    Här vräker det fortfarande ner.
    Ser knappt skogen bortanför vårt hus.  

Tänkte gå och tända en brasa i kaminen och sätta mig framför och kanske ta mig en kopp kaffe och en pepparkaka och titta i en jultidning och mysa litegrann.  
    Mysigt =)
    Ja,det kan man undra.  *S*
    Men nu såg jag bilderna när du lagt upp dem på bloggen igen.  
    Ser likadant ut som här.  
    Carpe Diem
  • molly50

Sitter och lyssnar lite på Mix Megapol jul.  
    Men än så länge så går det bara att lyssna på på webben.
    Men det kommer nog på radion sen också.  

Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2016-11-10 09:17:58 följande:

Sitter och lyssnar lite på Mix Megapol jul.  
    Men än så länge så går det bara att lyssna på på webben.
    Men det kommer nog på radion sen också.  

Glömde ju länken.  

www.radioplay.se/mix-megapol-jul
    Carpe Diem
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!