Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Fiiee skrev 2016-09-03 11:53:15 följande:

Oh! Hur tidigt tar ni fram adventspyntet???

Jag får veeeeerkligen hålla mig. Men runt en vecka innan.. Kanske två

Vi brukar ta fram det 1-2 dagar innan,ungefär.
    Tror inte att maken skulle bli så imponerad om jag började tidigare.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Beckasineen skrev 2016-09-07 00:23:48 följande:

Jag brukar plocka fram pyntet en vecka innan första advent, Jag har tur som har en sambo som uppskattar det lika mycket som mig , vi brukar promenera på kvällarna och prata om hur vi ska ha det i år och vilka vi ska bjuda (vi ska troligen ha vårt första julfirande hos oss om vi får hyra huset vi tittat på) jag längtar så! Bara 81 dagar kvar till första advent och då firar vi också ett år som förlovade...kanske det blir ett vinterbröllop nästa år;)

Vad mysigt det låter!  

Jag önskar att min man vore likasinnad när det gäller julen. Men han har sina ljusa stunder.
    Ibland så kommer han hem med nytt pynt som han köpt utan att jag bett honom.
    Han vill gärna att vi pyntar tillsammans och hämtar gran hela familjen och myser.
    Han är gärna med och bakar och lagar mat och kommer t om med egna förslag på vad man ska hitta på eller hur man ska pynta osv.
    Så helt omöjlig är han inte.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    hjärtat06 skrev 2016-09-08 13:24:17 följande:
    Och idag släpptes nyheten: Årets Blossa glögg har smak av Kråkbär. Undrar hur det smakar???
    Och Saturnus har tillsammans med Grenna Polkagriskokeri  skapat en alkoholfri polkagrisglögg, den låter mer som något i min smak
    Jag har inte testat det själv,men har hört att det ska vara en sträv och syrlig smak.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2016-09-14 19:29:19 följande:
    För fort. Jag har fortfarande bara skrivit 2 inlägg till julbloggen, och jag ville ju vara i alla fall 10 "ahead" till på tisdag.... =/
    Åh,vilken mysig bild!
    Och snygg dukning!  
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Mina barn och jag åt faktiskt risgrynsgröt med kanel och mjölk häromkvällen.  :)

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Klickerträna skrev 2016-09-25 16:33:01 följande:

Nu har några av mina favorit-webb-shop:ar börjat med julgrejer!
    Glaaaaad tjej!
    Nu får sambon hålla hårt i plånboken.

Room99, Rum21, Ellos och Royal Design kan vara värda en titt :)

Även Designonline har lite grann.

(Åhlens verkar inte ha kommit igång, inte heller Jotex eller Hemtex, vad jag kan se. Så det får vi vänta lite till på.)

Jotex har litegrann och även Haléns.
    Lineahemma har också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Klickerträna skrev 2016-10-04 17:39:14 följande:
    Ja, det börjar komma där också nu :) Trevligt!

Ser fram emot julskyltning! Hoppas det kan bli lite snö tills dess också. Här nere i söder är vi inte så bortskämda med det. Ibland får vi inte ens till julafton eller nyår, så man ska kanske inte be om för mycket. Men nog är det mycket mer stämningsfullt när det faller vita fluffiga skapelser från himlen och det knarrar under skorna.
    Jag kommer hålla tummarna. Hårt!
    Ja,avsolut!  

Ja,det hoppas verkligen jag med! Bor i södra Dalarna och här har vi inte heller alltid fått snö till jul.
    Får hoppas på det till i år.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Elsis skrev 2016-10-06 22:27:24 följande:

Här blev sjuåringen lycklig när det "äntligen" var frost i förrgår när hon skulle till skolan. Jag håller med henne om att det var vackert:) Vi bor vid en älv, och älvorna steg över vattnet.

Ikväll har jag börjat ett julklappsprojekt. Jag ska sy varsin dockfamilj till sjuåringens och femåringena dockskåp. Treåringen får nog vänta tills han har ett dockskåp, beroende på vad jag hinner med. Det finns andra julpyssel som ska göras också:)

Mysigt med frost!  

Här har vi haft frost flera morgnar nu och vinterjackan har åkt fram.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Klickerträna skrev 2016-10-06 20:58:39 följande:

Har förövrigt hört att julmust börjat säljas nu. Så en skogstur med picknick i form av varm choklad, julmust och mjuk pepparkaka är att vänta till helgen.

Har sett julmust i en butik och julpepparkakor i en annan.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Klickerträna skrev 2016-10-06 20:54:31 följande:
    Åh, men det är ju så mysigt när alla pyntar sina hem och ställer ljusstakar i fönstren och det är tyst, vitt av snön och krispigt kallt i luften! Jag längtar verkligen tills marken snötäcks och det är mörkt ute mitt på dagen och alla fönster lyser!

Och jag har inhandlat skor och vantar till i år. Jag har en jacka som funkar till hundpromenader, men även jag måste lösa problemet med en vardags-vinterjacka. Men det är också något jag ser fram emot! :>
    Håller med! Det är verkligen jättemysigt!  
    Ser nästan fram emot det mer än själva julen. 
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!