Jag längtar till jul!!!
Oh! Hur tidigt tar ni fram adventspyntet???
Jag får veeeeerkligen hålla mig. Men runt en vecka innan.. Kanske två
Tror inte att maken skulle bli så imponerad om jag började tidigare.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Oh! Hur tidigt tar ni fram adventspyntet???
Jag får veeeeerkligen hålla mig. Men runt en vecka innan.. Kanske två
Jag brukar plocka fram pyntet en vecka innan första advent, Jag har tur som har en sambo som uppskattar det lika mycket som mig , vi brukar promenera på kvällarna och prata om hur vi ska ha det i år och vilka vi ska bjuda (vi ska troligen ha vårt första julfirande hos oss om vi får hyra huset vi tittat på) jag längtar så! Bara 81 dagar kvar till första advent och då firar vi också ett år som förlovade...kanske det blir ett vinterbröllop nästa år;)
Mina barn och jag åt faktiskt risgrynsgröt med kanel och mjölk häromkvällen. :)
Nu har några av mina favorit-webb-shop:ar börjat med julgrejer!
Glaaaaad tjej!
Nu får sambon hålla hårt i plånboken.
Room99, Rum21, Ellos och Royal Design kan vara värda en titt :)
Även Designonline har lite grann.
(Åhlens verkar inte ha kommit igång, inte heller Jotex eller Hemtex, vad jag kan se. Så det får vi vänta lite till på.)
Här blev sjuåringen lycklig när det "äntligen" var frost i förrgår när hon skulle till skolan. Jag håller med henne om att det var vackert:) Vi bor vid en älv, och älvorna steg över vattnet.
Ikväll har jag börjat ett julklappsprojekt. Jag ska sy varsin dockfamilj till sjuåringens och femåringena dockskåp. Treåringen får nog vänta tills han har ett dockskåp, beroende på vad jag hinner med. Det finns andra julpyssel som ska göras också:)
Har förövrigt hört att julmust börjat säljas nu. Så en skogstur med picknick i form av varm choklad, julmust och mjuk pepparkaka är att vänta till helgen.