Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

PurpleHeart skrev 2016-08-15 10:42:07 följande:
    Visst blir det det! Julen är ju ändå främst till för barnens skull.
    Ja,absolut!  Även om jag också är barnsligt förtjust i den.
    Men det tycker barnen bara är roligt.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-15 12:37:12 följande:
    Ja vissa vuxna, mig inkluderat, blir ju som barn på nytt kring jul. Jag och min syster är på samma vis och blir lika barnsliga båda två. Kan kanske bero på att våra jular som barn var antingen inte särskilt bra eller icke existerande. Så vi tar igen det nu!
    Ja,absolut!  

Mina jular som barn var alltid bra. Min pappa älskade julen lika mycket som jag.
    Så jag försöker fira jularna på samma sätt som han gjorde,i hans minne.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-15 16:11:10 följande:
    Åh så fint!
    Jag hoppas att han ser det från sin himmel och uppskattar det.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2016-08-18 12:11:09 följande:

Fick nyhetsbrev från Panduro, sitter och kollar på allt julpyssel i onlinekatalogen

Samma här!  
    Funderar på om jag ska köpa nå´t och pyssla med barnen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-22 14:43:12 följande:

Själv hänger jag på den här sidan för tillfället: http://gillgrens.se/dekoration/juldekor/

Hur gör förresten ni med gran? Äkta eller en som ser äkta ut?

Vi brukar ha äkta gran. Men vi får se hur det går med det i år. Förra året så reagerade både maken och jag på något vi misstänkte var granen.
    Men det var först när den stått inne ett tag och mögelsporerna som följer med den in utifrån börjat frodas.
    Så vi får väl försöka att kasta ut den lite tidigare,i värsta fall.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-22 17:35:17 följande:
    Tyvärr samma problem här. Som tur är så finns det ju numera oäkta granar som inte ser så plastiga ut.
    Absolut! Men maken vägrar ha dem. Och jag tycker ju också om doften från granen. Det doftar verkligen jul! 
    Och vår allergi är ju inte värre än att vi kan ta ner det med mediciner.
    Och så får vi väl kasta ut den lite tidigare bara om vi får symptom igen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-23 04:31:56 följande:
    Låter som en bra plan!
    Ja,vi får klura på det litegrann. Än är det ju ett tag kvar.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-23 11:06:39 följande:
    Som tur är! Själv känner jag mig redan lite småstressad för allt som jag har tänkt att hinna med innan. Skrattande
    Ja,det är samma här. Lyckas alltid vara ute i sista minuten av någon anledning.
    Säger alltid att jag ska börja i god tid varje år,men det blir aldrig så ändå. *S*
    Sen sitter jag med magkatarr lagom till jul.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-08-23 13:56:11 följande:
    Hahaha! Samma här! Prioriterar fel grejer så allt det som är viktigast samlas till slutet. För visst måste väl julgranspyntet vara viktigare än att hinna köpa paket till alla i god tid?
    Ja,men exakt! Jag är precis likadan! Kan gå och planera vart jag ska ställa allt pynt och börja pynta.
    Sen kommer maten,godiset och bakningen plus alla julklappar i sista minuten. *S*
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2016-08-23 19:29:49 följande:

Börjar längta efter lite kyla, jag har kvar en flaska av Per Mobergs glögg som jag börjar bli lite sugen på

Jag blev också sugen på glögg när jag hittade en glöggflaska i barskåpet häromdagen.  
    Men jag tänkte hålla på mig lite till.  
    Eleonor01 skrev 2016-08-23 21:32:42 följande:

Måste tipsa er alla om appen wish å sen söka på christmas :))) blir helt sjuk ju :)))

Jag har den. Helt underbara saker! T om julpynt att dekorera toastolen med! *S*
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!