Jag längtar till jul!!!
När börjar det säljas?
I min stad(bor mitt i stan dessutom) så har de börjat skylta med julmust i kioskerna på huvudgatan i centrum. Jag får blunda var gång jag går förbi eftersom jag har en regel om att man bara får dricka julmust mellan adventsbaket och nyår(kör magkatarr i en månad istället för hela hösten och över jul liksom ;P).
Jag brukar alltid ge bort både köpta och egengjorda klappar till mina föräldrar och till min mormor och jag har idag börjat så smått på egenpysslet. Jag tänkte göra eget julte till dem så jag har börjat torka lingon och tranbär eftersom det ändå håller i en evighet. Passade då på att göra julig musli också.
Tycker inte heller att det lät lockande med årets smak på Blossas glögg. Jag håller mig till Per Mobergs glögg istället
Måste nog också köpa lite nya ljusslingor i år.
Hade ett par som gick sänder förra året,om jag inte minns fel.
Sen har jag lite planer på att köpa någon liten snögubbe med belysning att ställa på balkongen.
Nice ? köpte också mina första peppar kakor igår. Men nästa gång så får det bli pepparkaks bak.
Bor man i sthlms området MÅSTE man åka till brisak och deras julutställning, Aldrig sett så mycket julgrejer på ett och samma ställe i mitt liv. Det är sååå mysigt