Ann Nelly skrev 2014-11-06 12:40:31 följande:
fluu skrev 2014-11-06 09:59:40 följande:
Just godiset gör jag lite varje kväll från den 20:e och förvarar i kylen eller på balkongen om det är kallt. Jag vågar inte chansa på att det blir bra när det tinas upp igen.
Bakverk gör jag tidigare och fryser in och det gäller även mat som köttbullar och annat som kan frysas in utan problem. Pepparkakor fryser jag dock inte utan har dem i en plåtburk, de håller sig i ungefär en månad om de inte står för varmt. Har även dem på balkongen, men då bara om det inte blir för kallt istället. Skorpor håller sig länge. Ha dem gärna i en burk som inte sluter helt tätt så blir de inte mjuka.
Lycka till med din jul och hoppas att du är frisk nu!
Ok, då gör ni också ett par dagar innan jul och förvarar i kyl. I år infaller ju julen så bra och jag är ledig måndagen och tisdagen så jag ska väl hinna fixa en del godis jag med. Tack för era svar!
Jag vet ju att man kan prova själv både vad det gäller infrysning och hållbarhet. Det är mer att jag tycker det vore så synd om man lägger ner massa tid på att fixa och så blir det inte bra eller gammalt, men det är nog jag som är lite lat och inte vill behöva göra om (och göra rätt). Därför frågar jag er experter :)
Angående hälsan. Snart dags för min första riktiga kontroll (ett år efter strålbehandlingens avslut), skitnervös faktiskt men försöker att inte tänka på det så mycket. Medicinen får jag äta i totalt 5 år så jag vet inte när man betraktas som frisk riktigt :)
Men jag tänker på alla de som har det så mycket värre, och de jag känner som har gått bort i cancer av alla möjliga slag. Så det är inget att gnälla om utan man får vara tacksam för vad man har. Men bara för att vara tydlig...FUCK CANCER :)
Håller alla tummar för att allt ska se bra ut!
Vet själv hur det är att förlora någon i cancer. Båda mina farföräldrar och min pappa gick alla bort i den fruktansvärda sjukdomen.
Så jag håller som sagt alla tummar och tår här för dig!