Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Fino skrev 2014-11-05 20:13:54 följande:
    Det är jättebra att kunna stoppa ner lite vad man vill i den.
    Förra året blev det hårspännen, armband, små tvålar, pixibok osv. Mycket uppskattat. Köpte min på Lidl, haha. Så man kan göra bra fynd ibland.

Titta på pinterest! Där finns så många olika tips på hemmagjorda julkalendrar (och allt annat slags pynt med). Är smått beroende av Pinterest.
    Ok. Ja,jag får väl kika runt litegrann och se vad jag hittar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Minniemousemommy skrev 2014-11-05 20:23:38 följande:

Jag älskar att julbaka! Speciellt lite mer originella saker.. I år blir det:

Rice crispy-renar, browniegranar, julpinnar, polkahjärtan, snöbollar, tomtekakor, tomtemuffins, jack skellington kakor, cake pops, julknäck, red velvetkaka, pepparkakshus, lussebullar och pepparkakor.

ÄR sååå himla taggad, har redan köpt och slagit in alla julklappar för i år och börjat julpynta. Längtar tills första snön faller. Åh, snart så!

Riktigt dåliga bilder men ni ser ju på ett ungefär i alla fall. :)

Vad gott det ser ut!

Ja,det sägs att det ska komma snö här imorgon. Man får väl hoppas att det stämmer!
    Mattias och Hannah.
  • molly50

De har lovat snö här med idag,så vi får väl se. Minusgrader och mulet är det i alla fall. Och lite frost.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ann Nelly skrev 2014-11-06 12:40:31 följande:
    fluu skrev 2014-11-06 09:59:40 följande:
    Just godiset gör jag lite varje kväll från den 20:e och förvarar i kylen eller på balkongen om det är kallt. Jag vågar inte chansa på att det blir bra när det tinas upp igen.
    Bakverk gör jag tidigare och fryser in och det gäller även mat som köttbullar och annat som kan frysas in utan problem. Pepparkakor fryser jag dock inte utan har dem i en plåtburk, de håller sig i ungefär en månad om de inte står för varmt. Har även dem på balkongen, men då bara om det inte blir för kallt istället. Skorpor håller sig länge. Ha dem gärna i en burk som inte sluter helt tätt så blir de inte mjuka.
    Lycka till med din jul och hoppas att du är frisk nu!
    Ok, då gör ni också ett par dagar innan jul och förvarar i kyl. I år infaller ju julen så bra och jag är ledig måndagen och tisdagen så jag ska väl hinna fixa en del godis jag med. Tack för era svar!
    Jag vet ju att man kan prova själv både vad det gäller infrysning och hållbarhet. Det är mer att jag tycker det vore så synd om man lägger ner massa tid på att fixa och så blir det inte bra eller gammalt, men det är nog jag som är lite lat och inte vill behöva göra om (och göra rätt). Därför frågar jag er experter :)

Angående hälsan. Snart dags för min första riktiga kontroll (ett år efter strålbehandlingens avslut), skitnervös faktiskt men försöker att inte tänka på det så mycket. Medicinen får jag äta i totalt 5 år så jag vet inte när man betraktas som frisk riktigt :)
    Men jag tänker på alla de som har det så mycket värre, och de jag känner som har gått bort i cancer av alla möjliga slag. Så det är inget att gnälla om utan man får vara tacksam för vad man har. Men bara för att vara tydlig...FUCK CANCER :)

Håller alla tummar för att allt ska se bra ut!

Vet själv hur det är att förlora någon i cancer. Båda mina farföräldrar och min pappa gick alla bort i den fruktansvärda sjukdomen.
    Så jag håller som sagt alla tummar och tår här för dig!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ann Nelly skrev 2014-11-06 18:48:02 följande:
    Tack snälla!
    Det var så lite!
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Maken föreslog att vi skulle ha lite julmiddag och mys med familjen imorgon kväll.
    Undrar om han har blivit smittad?
    Jag föreslog då att vi kanske skulle köpa glögg också och tjuvstarta litegrann. Det verkade han heller inte ha något emot.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    fluu skrev 2014-11-07 14:29:39 följande:

Bamse julkalender kom idag, jag är nog lyckligast! Ska för övrigt göra saffranspudding till fredagsmys ikväll, det doftar jul i hela huset således!

Samma här!
    Sonen blev överlycklig!

Sen har vi ätit jultallrik ikväll och druckit glögg. Och har en massa levande ljus.
    Mysat med andra ord.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-11-07 23:52:55 följande:
    Va gott. :) Tänkte fixat glögg innan, men var för trött. Och nu sover maken och jag vill inte dricka själv. :P

Men imorgon så blir det glögg här med. Vad hade ni för mat på jultallriken?
    Vi hade potatis,sill,skinka,köttbullar,prinskorv och rödbetssallad.
    Det lukade jul i hela huset av den griljerade skinkan.

Sen drack vi romspetsad glögg. Jättegott!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nozpa skrev 2014-11-07 23:54:43 följande:

Måste fråga. Brukar era julaftnar samt dagarna runt jul då ni firar bli som planerat? Eller blir det helt upp och ner men helt okej ändå?

Vi har alltid planerat en tidig julfrukost, men av någon märklig anledning vaknar vi alltid för sent. Stressar som dårar för att vi ska vara klara med oss själva runt kl 11 när alla dundrar in.

Inte alltid. Men vi brukar låta det bli som det blir. Så länge vi är klara till den tid firandet börjar,så att säga.
    Vi vill ogärna stressa.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!