Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2014-11-01 19:40:48 följande:
    Jag brukar också smaka själv. Och jag är inte heller så förtjust i russin.
    Men vörtbrödet jag köpte idag var det inga fel på.
    Baka ska det såklart stå,inte smaka.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Solstråle00001 skrev 2014-11-01 22:57:50 följande:

Nån som har recept på vörtbröd som inte smakar skogaholmslimpa? Tycker att vörtbröd är alldeles för sött men har å andra sidan ej bakat eget....

Jag brukar följa receptet på baksidan av påsen med vörtmix.
    Det smakar då inte skogaholmslimpa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-11-03 15:42:25 följande:

Jag har haft en helgfri familjelivs helg" Tro mig det var inte lätt! Fl blir ju man för tusan beroende av...

Har ni haft en bra julig helg ?

En bra helg har jag haft,men inte särskilt julig förutom en massa tända ljus och mys.
    nozpa skrev 2014-11-03 16:00:40 följande:

Planerar för en rim och inslagningskväll. Funderar på om det ska inkludera familj eller vänner. Eller en kombo. Blir lätt lite jobbigt med för många. Så funderar på att ha med min mamma, mina svägerskor och ev min 3 åring samt svägerskornas 3 åringar. Bara tjejer. :)

Killsidan brukar ha en whiskeykväll nära jul där dom alla köper sig en exklusiv flaska whiskey som avnjuts till någon form av sporttillställning. Vanligtvis brukar det vara samma kväll vi gör en massa julgodis.

Men i år får det nog bli en rim och inslagningskväll också. Men med barn så får det bli alkoholfritt, utan barn så kan vi testa massa julöl eller något samtidigt. Hum, tål att funderas på hur vi gör.

Åh,det lät intressant! Något sådant kanske man skulle ha.
    Har funderat på en glöggkväll i advent eller så. I år ligger dessutom lucia på en lördag och maken har ledig helg då så funderar på att bjuda hem vänner och göra något då. Som julbord t ex.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2014-11-03 17:13:17 följande:

Åh, vill att veckorna ska gå snabbare. Då dottern fick biljetter till Sweden International Horse show den 28/11 på Friends Arena i Sthlm så innebär det att jag kommer att sätta upp julgardiner och adventsljusstakar tidigare i år. Då vi ska gå och se dressyren som börjar tidigt så tänkte jag att vi skulle passa på att besöka Gamla Stans julmarknad den dagen också. Vi kommer att åka hem sen på kvällen då jag vill gå på julskyltning i våran hemstad den 1:a advent. Gissa om jag lääängtar Solig Tomte

Ååh,blir inte ett dugg avis!

Jag har alltid velat gå på Stockholm international horse show. Även julmarknaden i gamla stan låter lockande.
    Har bara aldrig fått någon med mig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-11-04 10:21:11 följande:
    Hej vi funderar på att fira jul hemma hos oss med stora släkten.
    Vi har ett stort bord med plats för dryga 10-13 pers.
    Nu är frågan! ska vi äta i köket. ellr ska vi flytta bordet till vardagsrummet, där julgranen även står, det är störst julkänsla där, det känns lite alldagligt att äta i köket, och se "kök" var man en vänder sig!

Vad tycker ni? var brukar ni sitta
    Vi brukar fira jul hemma hos svärföräldrarna. Det brukar vara maken och jag och barnen och min mamma.
    (Någon gång har min syster och hennes familj och min gamle morfar varit med också,som en enda stor familj. )
    De har ett stort bord i vad som har varit en matsal,men där väggen har tagits bort.
    Så det är ett stort bord mellan kök och vardagsrum,kan man säga.
    De brukar ha granen nere i deras gillestuga,men har ibland haft den bredvid bordet.
    I år skulle jag tippa på att det blir i gillestugan då de har en livlig liten valp som inte lär kunna låta granen vara,men som sällan eller aldrig går ner i gillestugan.
    Men att sitta vid det stora bordet och fika och äta tillsammans allihopa och sedan kunna ha koll på både barn och hundar då de är klara brukar fungera bra för oss.
    Vi brukar gå ner i gillestugan och mysa och dela ut julklappar där sen.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2014-11-04 13:15:40 följande:
    Hoppas att du någon gång får uppleva Sweden International Horse show. Glad Första gången jag går på det eventet.
    Jag har besökt julmarknaden i Gamla Stan många gånger, dock var det några år sen sist. 
    Ja,det hoppas verkligen jag med!
    Förra året talades det om att vi skulle åka tillsammans,ridgruppen jag rider och att ridläraren också skulle med.
    Men av någon anledning så rann det ut i sanden,tyvärr.
    Har även en väninna jag har pratat med om att åka ner och se det.
    Hon har varit där förut och åker gärna ner igen,har hon sagt.
    Så vi får väl se om jag får någon med mig.

Ok. Jag tycker det låter så mysigt med julmarknad där.
    Men det är trots allt c:a 25 mil att åka för mig.
    Men ska man ner på Stockholm horse show så skulle man ju kunna passa på att åka dit också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-11-04 13:27:39 följande:
    Hey! Det är JAG som har i uppdrag att promota YC på det här forumet Tungan ute

Christmas garland är underbart. Bestälde paketet med årets juldofter i helgen =P 4 nya, ett gammal. Ska testas innan jag beställer ett eller två large jars.

Idag ska jag leka lite med julkokboken, se om man kan göra om något recept till nåt lite mer modernt. Twista till en pressylta, kanske?

Jag fick ett julbord och en kryssning i present idag =) Ja, alltså..... ett julbord PÅ en kryssning.....
    Åh,vad härligt det låter med en julkryssning med julbord!
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Idag har mina paket med mina ljusstakar kommit så snart ska jag åka ner och hämta dem!
    Det ska bli roligt att testa dem och se om de fungerar.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aniiee skrev 2014-11-04 13:46:31 följande:
    Jupp =) Litet break från allt julstök kommer bli bra! Lyxsvit bokade jäntan också Förvånad Hon måtte inte vara klok. 
    Åh,gud så härligt det låter! Tänk om man kunde bli bjuden på något sådant!
    Det skulle vara skönt med lite paus i allt julstök.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    dejan9209 skrev 2014-11-04 14:17:22 följande:
    Åh det låter supermysigt!
    Det är det! Svärmor är dessutom så duktig på att pynta och mysa till det så det känns verkligen som en riktig jul.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!