• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • lindis

Åh tack snälla:) Ja jag följer gärna med när ni fikar!

Se där, en bra dag på många sätt alltså:)

Ellie 100311
  • Sophia84
    Måndag: Miah, Helena, Karin, eva-lena
    Tisdag: Miah, Helena, Karin, Ida, Lotta, eva-lena, Sophia
    Onsdag: Miah, (helena), karin, Ida, Lotta,eva-lena, Sophia
    Torsdag: Ida, Sophia

Tur att jag funnit er vänner. Ni förgyller mina dagar =)

Stor kram
  • Mollywood

Åh, men Helena! Du som är världens snyggaste ju :) Jag gillar din stil så himla mkt. Du verkar vara en så levnadsglad tjej så låter snarare som att det är cerazette eller vad det nu heter, snarare än verkligheten som kommit ikapp :-/

Queen - Jag har anmält oss till en kurs (www.linnea.se), de har verksamhet i Mörby och som nyhet i Åkersberga! :) Det kostar ca 1700, men fick hem en reklamlapp som gav 300 kr rabatt. Innan K kom så trodde jag att babysim bara var ngt som skulle ge mig prestationsångest, som en måstegrej för att göra det bästa för barnet. Men nu har jag anmält oss för att jag verkligen vill - tror K kommer tycka det är superroligt och därför jag med :)

Lindis - Förstår vad du menar, försöker verkligen begränsa bajspratet med mina icke-föräldravänner :) Det är svårt trots att man får ventilera här...

• Queenofice
    Mollywood skrev 2010-06-17 22:49:47 följande:
    Åh, men Helena! Du som är världens snyggaste ju :) Jag gillar din stil så himla mkt. Du verkar vara en så levnadsglad tjej så låter snarare som att det är cerazette eller vad det nu heter, snarare än verkligheten som kommit ikapp :-/

Queen - Jag har anmält oss till en kurs (www.linnea.se), de har verksamhet i Mörby och som nyhet i Åkersberga! :) Det kostar ca 1700, men fick hem en reklamlapp som gav 300 kr rabatt. Innan K kom så trodde jag att babysim bara var ngt som skulle ge mig prestationsångest, som en måstegrej för att göra det bästa för barnet. Men nu har jag anmält oss för att jag verkligen vill - tror K kommer tycka det är superroligt och därför jag med :)

Lindis - Förstår vad du menar, försöker verkligen begränsa bajspratet med mina icke-föräldravänner :) Det är svårt trots att man får ventilera här...
    Fick också erbjudandet i lådan hos dem. De blir i Mörby för våran del i så fall om jag nappar på den.
  • Vintervacker

Nya tråden, nya tråden *dansa runt*

J är i London mån - ons så jag skulle prova på livet som singelförälder ett par dagar men så ringde mamma och sa "ska du komma upp eller jag ned?" så jag fegade ur, tackade ja och nu drar vi till Falun jag och Loppan, på måndag. Så jag missar alla fikor, snyft! Först på torsdag kan jag, fast då har vi ju BVC-gruppen också.

Angående babygympan; jag kommer alltså inte gå på sista passet på onsdag vid Medis, inte heller tisdag på Odenplan som det var snack om, men gärna veckan efter det på Odenplan!

Jag har en till biljett och det står "1-2 personer" på den så om ni vill, Malin och Ida, kan ni hänga på då. Och Miah och Linda kanske som tinat sina kort? Och så hoppas jag att ni har roligt utan mig om ni gympar nästa vecka. Jag var för övrigt på en klass som hette Shape idag 19-20 i Liljeholmen och är HELT slut nu. Samt har sträckt ena innerlåret, aj. Vilken nazist till ledare! Men tog gjorde det. Tyvärr var jag alldeles för otränad för några övningar och stod och sparkade med foten då de andra gjorde dem; man vill ropa "jag har faktiskt fött barn ganska nyligen!".

• lindis

ja tack Molly, det är inte så lätt alla gånger.. oftast känns det som att jag inte har något att tillföra mina vänner längre.. jag är den enda som fått barn i min närmaste tjejkrets, har visserligen andra vänner som har barn men då lite större.. Jag vill verkligen inte tappa mitt sociala så ellie får följa med på allt.. Hon vägrar fö ta flaska.. jag vill så gärna ha en kväll utan henne med mina vänner, och ett glas vin!!!

Bor ni alla här i stan eller? Jag bor på kungsholmen iaf:)

Ellie 100311
  • Queenofice
    lindis skrev 2010-06-17 23:04:33 följande:
    ja tack Molly, det är inte så lätt alla gånger.. oftast känns det som att jag inte har något att tillföra mina vänner längre.. jag är den enda som fått barn i min närmaste tjejkrets, har visserligen andra vänner som har barn men då lite större.. Jag vill verkligen inte tappa mitt sociala så ellie får följa med på allt.. Hon vägrar fö ta flaska.. jag vill så gärna ha en kväll utan henne med mina vänner, och ett glas vin!!!

Bor ni alla här i stan eller? Jag bor på kungsholmen iaf:)
    Vi bor Väsby
  • HelenaOlivia
    Mollywood skrev 2010-06-17 22:49:47 följande:
    va gullig du är! TACK! det värmer, kram
  • LillaStollan

Molly- Hon går sista veckan nu innan midsommar. Lappen är inte inlämnad men det finns ingen återvändo. Vill inte att hon ska börja på gamla stället för att sen byta mitt i terminen

Välkommen Lindis, blev lite ställd när jag scrollade förbi din bild. den såg ut som en som jag har med min stora tjej.

Älskar babysim med "vårat" ställe har stängt. Ska leta upp något nytt, troligtvis vattenhuset i bromma eller karolinska. Tänkte försöka få med syrran och svägerskan med bebisar. Kusindejt i poolen 1350/kurs kostar det tror jag.

• elzilen

Välkommen lindis, du är så välkommen här :o)

ett litet tips ang flaska, har du testat olika sorter på nappen, kan ju vara det som inte behagar fröken :o) samt att ngn annan (sambo) ger flaskan, alltså inte du. De är små smarta individer som vet att mamma har färskare mat ;o)

När det gäller babysim så ska vi nog anmäla oss till hösten, vi ska nog ta vattenhuset i älvsjö.

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!