Att leva med att vara nr 2
Är nyihopflyttad med man som har 2 halvstora barn sen tidigare. De har flyttat in på min gård. Jag har inga egna barn och kommer ej få. Älskar mannen, gillar de trevliga barnen.
Men ändå känns det bara som om jag bara »lever« varannan vecka. De veckorna barnen är hos oss känner jag mig konstant gråtfärdig, ensam och trivs liksom inte inne utan vill helst vara ute så sent som möjligt. Även fast vi pratar och har trevligt känner jag mig så SPÄND och helt SLUT efter några timmar med »hela familjen«.
Jag tycker alltså om barnen men förstår inte hur jag ska känna att JAG har ett liv och att min sambo och jag har en relation, och att jag är viktig, även dessa varannan vecka. Är ovan vid att inte kunna göra vad jag vill med min partner JÄMT då jag aldrig levt med barn tidigare.
Sambon beter sig perfekt, lika gulligt mot mig som när vi är själva. På ytan finns INGET som är egentligen fel. T o m exet är perfekt.
Ändå är jag så ledsen och funderar ofta på om jag klarar detta liv, trots att mannen är det absolut bästa som hänt i mitt 41-åriga liv.
Vänjer man sig? Vad ska jag göra?