Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej, absolut hör jag av mig när jag har varit där... Är så trött så jag vet värken ut eller in idag.

Hoppas att du har fått sova mer..

Kram

• ensammamma

Hej!!!
    Jag hade tid kl 10.30 men fick vänta i 45 min tills jag fick komma in till läkarn.
    Han va så otrevlig å fattade verkligen ingenting. Han trodde jag var där för en utredning för en eventuellt en blodpropp. Hmm nej jag e här idag för att vi skulle prata om en igångsättning.

Jag lovar er idag hade jag så ont så jag grät när jag satt ner. Kunde knappt komma upp ur stolen. Så säger han att jag har inga problem alls.. Ööööö t.om förlossningen undrar varför jag har så ont. Allt står ju i journalen som han inte ens har läst.

Men men. Jag fick reda på vilken dag jag får igångsättningen i alla fall.. Men bebisen lär nog komma ut innan de. För magen har sjunkit väldigt mycke å BM tror att de kommer igång innan de...

Men jag e hemma ett tag till...

Lillapindi när kan du ses å ta en fika då???

Jag ska till vällingby i morgon å fixa lite å sen så ska jag till min BM till 14.30.
    Nån som inte har nått för sig så e de bara å höra av er då jag ändå ska till vällingby...
    Kommer att va där vid 10 tiden.

Kram kram

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-17 22:01:57 följande:
    Hej,

När fick du tid för igångsättning??

Du som snart ska ha bebis och har fött innan.
    Hugg i underlivet när bebisen rör sig? VAD ÄR DET?!
    Hugger som fan i underlivet nu och det var en tjej som skrämde skiten ur mig och sa att det typ är dags att föda!!!
    Det är det väl ändå inte?!

jag ska få lev av den här jädra duschen i morrn som inte lyckas lev nångång haha (jag e förbannad) så jag hoppas att dem kommer i morrn!

Kram
    Hej!

30/11 fick jag tid. Men inte nått klock slag då jag ska ringa kl 7.30 så får jag veta när jag ska in.
    Men som sagt BM tror inte att jag kommer att ha den inne tills dess..

de kan va foglossningen el bäckenuppluckring. Jag har själv så. Å fick de som ett svar av min BM.

Hoppas du får den i morgon då.. Annars så skulle jag ha ringt å klagat på dom å bett dom stoppa upp den någonstans å fixar en annan någon annanstans... Men håller tummarna...

Kram
  • ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-17 22:18:46 följande:
    Va skönt att höra....då kan jag slappna av lite!
    Va fan skrämmer hon upp mig sådär och säger att det är dags o föda...blir ju livrädd när sambon är 60-70mil bort!
    Bra då går jag på att det e foglossning ;)

Jag hoppas verkligen att jag får pkt i morrn, annars blir jag förj. förbannad! vill kunna duscha hihi.

Har ställt samma fråga flera ggr, när är du beräknad?

Tack för hjälpen om huggen :) Gjorde mig lite lugnare!
    kram

De tycker jag att du gör rätt i att slappna av om en sån sak...
    Ta upp de med din Bm nästa gång du ska dit eller så ringer du till henne å frågar för å va på den säkra sidan.

Jag e beräknad till den 13 dec enligt UL men inte enligt mensen å sista sexet så e de jungfru födsel...

De va så lite så...

Kram 

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-17 22:25:46 följande:
    jungfru födsel, det låter spännande :)

Jag ringer BM i morgon bitti och hör....blir det värre ringer jag förlossningen.
    Har varm vetekudde och ska försöka slappna av till en film!

Tack igen!

kram
    Heheh mmm verkligen...
    Gör du så... Hoppas de hjälper med värme....

Kram
  • ensammamma

Hej.
    Usch vilken dag de har varit...
    Jo de e skit jobbigt när läkarna inte har nån som helst aning om varför man e där...

Men skit samma... Nu tror BM att mitt vatten har gått då min mage har sjunkit en hel del...
    Sen så står jag still på mina +2 kg som jag har gått upp under denna graviditet.

Så jag skulle av vakta till ikväll å sen så skulle jag ringa in till förlossningen å prata med dom...

Men de löser sig för min del.. Hoppas på snart ändå.. Har så ont idag så jag har knappt orkat göra nått..
    Men jag har gjort saker fast jag inte har orkat å de känns bra ändå.. Så jag ska snart börja med maten här å sen så ska sonen i säng.....

Gabz: Jag bor i spånga å väntar mitt andra barn ni i december men jag blir igångsatt nu i november.
    Jag e 26 blir 27 å har en son som e född Maj 06...
    Välkommen!!!

• ensammamma
    lillapindi skrev 2010-11-18 18:11:54 följande:
    åh sa nån julmust ??? :D
    Drack julmust på ikea i måndags och sen har jag bara tänkt på julmust haha....köpte 1,5l idag:D
    Här ska det drickas!!! :)

hej gabz :)  välkommen hit!
    Jag bor i skälby, järfälla! Jag är 30år, väntar mitt första barn...bf 28/12.

Ensammamma, men oj! men typ droppar det nåt så du måste ha binda?? eller bara gick vattnet och sen slutade?
    Har du inte märkt nåt?
    Hör av dig senare så vi vet vad som händer!
    Håller tummarna för dig!
    Vänta nu uppfattade jag nog fel, har du bara gått upp 2kg under hela graviditeten?

Ja, om jag är hemma nästa vecka så kan jag fika nån dag där :D

I morrn ska jag på konsert, killer queen...så håll tummarna för en bra natt inatt! Annars blir det sängen hela dagen i morrn så jag orkar med konserten!
    Vad gör ni i helgen?!
    Kram på er!
    Nej de sipprar... Så jag måste ha skydd så de inte går igenom allt...
    Jo jag märkte de när jag gick på toa... Då de bara forsade ur mig i 10-15 min fick jag sitta på toa sen så slutade å rinna mycke... Så jag tog upp de med BM idag när jag var där så jag fick kolla fostervattnet å sen så gjorde hon ett Tul. Min lilla bebis väger ca 2500 g å ska ligga på ca 2900 g i denna vecka.
    Jag har inte fått några värkar ännu men jag ska ringa å kolla med dom på förlossningen om en stund å se vad dom säger...

Jepp jag har BARA gått upp 2 kg.. Så du uppfattade inte fel...

Gud va kul... Jag vill oxå gå på konsert.

Jag ska va hemma å ta de lungt i helgen om de inte e sjukhuset som gäller...

Kramar
  • ensammamma

Som jag då lite kropp å stor mage.. Finns bilder i bloggen...

Kör försiktigt när du ska till arlanda...

Om jag inte får bebis å så. Tar jag gärna en lunch/fika nästa vecka...

Fan va kul att duschen äntligen har kommit.. Så de lär väl bli invigning i duschen med sambon i helgen då...

Kram på er

• ensammamma

Hej alla!!!

Nu så har jag varit på förlossningen å kollat om de va vattnet som hade gått å de va de inte förmodligen så hade slemproppen gått... Men jag skulle ta en dag i taget nu..

Dom va så trevliga i dag på förlossningen de va BARA gotlänningar som jag fick träffa idag...
    Jag hade en hel del sammandragningar som va ganska kraftiga men de va nog ingen fara sa dom...

Men jag är hemma ett tag till så de e bara å härda ut.

Jag kan på onsdag runt 12 kan jag. Har Bm innan där..

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby