• 3way

Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket

Ska jag ställa ett ultimatum? Sätta nya och högra krav på honom? Ska jag söka hjälp? Ska  jag be hans föräldrarom hjälp?

Vill inte bli osams med honom-

Min pojkvän dricker just nu flera flak med öl i veckan som han tycker är så gott på sommaren. Jag har tjatat på honom om den här ölen sen 1år tillbaka att jag tycker inte de är bra att han dricker så mycket.  De skadar ju honom på insidan.

Vi har försökt att skaffa barn i 1,5 år. Jag tänker mycket ofta på hans missbruk och de gör mig jätte stressad och rädd.

Kanske de är så att hans spermier tagit stryk. Under ett år nu har jag skrivit upp exakt hur mycket han dricker. Han ligger på 3,6 stark öl varje dag, året om.  de är en hel del va?

Vi har kommit övernes några gågner om att han bara ska dricka lättöl/mjölk/juice på veckodagarna. eller att han bara får dricka när jag dricker (de vill säga varannan vecka ungefär).  De har inte gått så bra.

efter bara några dagar har han brutit de löfterna och kommit hem med en låda öl från en som säljer svart.

Han tycker de känns så avkopplande och härligt att bara ta en öl då och då (då och då menas med så fort han har öl hemma så dricker han de)

Idag håller han ett tempo som gör att han är onykter minst en gång i veckan, om mn har otur så kan de vara 3ggr i veckan.  De gör visserligen inte mig nåt men jag tänker på en stackars levern. Han kan hälla i sig 12 öl, sen är han full. När han sen är full finns de ingen hejd utan han fortsätter dricka tills han somnar.

Jag har ingen aning om vad andra män i 25års ålder dricker till vardags. Om någon hade frågat mig så hade jag väl sagt ÖL. Han säger likadant "vad finns de annars att dricka en just öl".

Jag tror inte de är alkoholen som är de största problemet egentligen utan de är att min pojkvän älskar ÖL SMAKEN!

Vad ska jag göra, tycker inte alls om de här och de har jag sagt till honom.
    Är han verkligen alkholist? Jag har blivit så van vid de så jag vet inte själv?
    Vad dricker era män hemma?
    Vad dricker killar egentligen?

För mig är de självklart att man dricker kran vatten. De gör jag, smakar gott och släcker törsten.

Ingen pajkasting tack. Jag vill inte lämna honom uan hjälpa honom. Han betyder väldigt mycket för mig.

• Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket
  • 3way

ja, får tag i detta så fort som tillfälle ges. Dumma dumma kära sambo. Varför gör du såhär- Varför ser du inte?

• Stårschan
    3way skrev 2010-05-28 14:12:06 följande:
    ja, får tag i detta så fort som tillfälle ges. Dumma dumma kära sambo. Varför gör du såhär- Varför ser du inte?
    Kan du visa honom tråden?
    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Anonym
    Stårschan skrev 2010-05-28 14:16:46 följande:
    Kan du visa honom tråden?
    Familjeliv fungerar dåligt som ett ex, det som händer på denna sidan är unikt.

Visar man det här för en normal person som inte hänger här så kommer han bara skaka på huvudet och undra om folk verkligen menar alvar eller om det är en skämtsida.
  • Ant85

Usch vilken tråkig sits du hamnat i TS.

Mina pengar ligger på att din sambo har ett beroende och jag tror inte att han kommer sluta dricka när ni får barn heller. Han kommer ha så mycket mer att skylla på för att rättfärdiga sitt drickande när barnet väl kommit.

Så lägg ner planerna på att alstra barn med en (förmodad) alkis. Inget barn ska behöva ha föräldrar med ett "aktivt" beroende av dyl substanser.

• Anonym (Mitt x)

Låter som att du pratar om mitt X. En missbrukare slutar inte att dricka för att någon annan säger det. Däremot är dom jävligt bra på att hitta på ursäktr för sitt drickande.

Nej ska du skaffa barn och bilda familj, gör det inte med honom. Han kanske tom kommer att öka sin konsumtion. Tänk på barnet som sen ska växa upp med en missbrukande far.

• 3way

Jag gjorde just ett test på alkoholprofilen. se  såg inte så bra ut.

Ja, hankommer med bra många undanflykter för att kunna dricka.

jag körde honom senast igår. Kom hem kl. 24 och jag skulle upp kl 6 dagen där på och jobba. Vilket jag gjort nu. Men ska tillbaka till jobbet nu och jobba kväll också.

Jag sa "kan du inte hitta någon annan som kör eller va nykter denna gångnen".  "hur skulle de se ut om jag var nykter, de är inte samma sak, alla andra dricker ju"   svara han.  jag döreslog "du kan väl säga att du går på pencillin eller nåt och inte får dricka om du tycker de är pinsamt" 

Ni hör ju. Helt sjukt låter de ju. Han vill dricka, slappna av  och trolgvis så blir han lättare att umgås med när han har fått lite i sig. Stackars.

• 3way

Men nu ska jag iväg till jobbet, läser mer imon. tack för alla svar, ideer och förståelse.

• Ant85
    3way skrev 2010-05-28 15:02:33 följande:
    Jag gjorde just ett test på alkoholprofilen. se  såg inte så bra ut. Ja, hankommer med bra många undanflykter för att kunna dricka. jag körde honom senast igår. Kom hem kl. 24 och jag skulle upp kl 6 dagen där på och jobba. Vilket jag gjort nu. Men ska tillbaka till jobbet nu och jobba kväll också. Jag sa "kan du inte hitta någon annan som kör eller va nykter denna gångnen".  "hur skulle de se ut om jag var nykter, de är inte samma sak, alla andra dricker ju"   svara han.  jag döreslog "du kan väl säga att du går på pencillin eller nåt och inte får dricka om du tycker de är pinsamt"  Ni hör ju. Helt sjukt låter de ju. Han vill dricka, slappna av  och trolgvis så blir han lättare att umgås med när han har fått lite i sig. Stackars.
    Alla andra dricker ju? Well, många dricker när det är helg och fest men långt ifrån alla.

Jag håller med honom om att det blir lättare att umgås med någon cider/öl innanför västen men det går även utmärkt utan om man verkligen vill. (vilket verkar vara din sambos problem, dvs att han inte vill vara utan)

Usch, får obehagskänslor när jag läser om din sambo. Lider med dig då det inte direkt är lätt att få någon att inse sitt problem i de här fallen.
  • Anonym (Inte OK)
    3way skrev 2010-05-28 10:47:18 följande:
    Han är egen företagare och de funkar faktiskt bra tycker jag. Grejen är att han själv säger som så att "de är ju bara ett barn som fattas" och då skulle han sluta för han skulle få något att lägga tid på. Menar inte att vi har de tråkigt nu. Jag tror lite på de han säger. MEN JAG VILL ABSOLUT INTE HA ETT BARN OCH EN ALKHOLIST FARSA. De är väl de jag fasar  mest, att de inte blir  bättre utan att han fortsätter dricka. jag skulle inte ha något imot att han dricker när jag är gravid osv. (men absolut inte i samma volym som de är nu) Jag är så orllig över hur detta ska sluta.
    MEN att skylla sitt drickande på att ett barns saknas typ känns väldigt knasigt.......Han får väl hitta en hobby att lägga sin tid på....Hmm...

Jag skulle kräva att han slutar dricka dessa mängder öl innan ni bestyämmer er för att skaffa barn...ATT han bevisar ATT han kan vara utan. För mig så är han nog redan rätt beroende redan...
  • Anonym (förmycket)

Din pojkvän dricker alldeles för mycket. Och det finns INGET DU kan göra åt det, måste jag tillägga. Du är inte hans morsa så det där med att ställa ultimatum om cross etc funkar inte. Han måste själv inse att han har ett problem och göra något åt det. Och det är inte så lätt tyvärr.

Min man drack också alldeles för mycket, jag tjatade, hotade osv. Funkade inte. Det gick långt innan han erkände att det verkligen var ett problem. Nu är han nykter och går under behandling men jag oroar mig ständigt för återfall. Han hade också anledningar att alltid dricka.

Han kommer INTE att sluta dricka bara för att ni får ett barn. Låter som en tramsig ursäkt. Han måste ta tag i sitt beteende nu och som sagt, det är bara han som kan göra det.

Svar på tråden Vad ska jag göra/säga till min pojkvän när han dricker så mycket