• Faab06

Ni i vecka 13 se hit!!!

Som överskriften säger söker jag er som likt mig själv är i vecka 13 denna vecka. Själv är jag 12+4 idag och undrar hur ni mår?

Mina symptom har börjat gå upp och ner denna vecka. Ena dagen kan jag känna mig helt ogravid (som idag) och andra dagar har jag molvärk/stickningar, yrsel och ömma bröst.. Dagar som denna så oroa jag mig för att allt inte står rätt till... 

Hur mår ni?

• Svar på tråden Ni i vecka 13 se hit!!!
  • MrsHelgesson

Jag är i vecka 12+3 och har känt mig rätt ogravid den senaste veckan. Jag får molande värk och stickningar i magen lite då och då. Det är en konstig känsla jag har bara, vet inte om barnet lever. Jag längtar tills man känner rörelser och magen växer lite. Just nu är den fortfarande platt, ändå väntar jag andra barnet.

• Faab06
    MrsHelgesson skrev 2010-05-27 22:26:55 följande:
    Jag är i vecka 12+3 och har känt mig rätt ogravid den senaste veckan. Jag får molande värk och stickningar i magen lite då och då. Det är en konstig känsla jag har bara, vet inte om barnet lever. Jag längtar tills man känner rörelser och magen växer lite. Just nu är den fortfarande platt, ändå väntar jag andra barnet.
    Åhh du låter precis som mig.. Jag har också en konstig känsla där jag inte vet om barnet lever eller inte. Jag är också platt och har inte gått upp i vikt alls ännu. Detta är vårt första barn så jag vet inte hur det ska kännas eller vara heller.. Har ju inget att jämföra med.. Jag kan tex inte känna "kanten" av livmoder som det står att man ska kunna nu och ja herre gud jag är nojig för ALLT, skit jobbigt. Trodde jag nu efter vecka 12 skulle känna liiiiite lugnare men har nästan blivit värre denna vecka och det beror på att alla symptom kommer och går... 

Skönt att "prata" med andra i samma situation, lugnar ju lite iallafall, så tack =)

• Cam82

Jag är i vecka 12+5 idag, har svårt att äta vissa saker, potatissallad tex, eller till middag vill jag oftast inte ha vanlig mat utan kanske kräm och macka, men jag upplever inte att jag är svullen och illamående lika ofta på kvällen nu, när jag väntade sonen så försvann mitt illamående och svullnad helt i vecka 14. Jag känner att det drar lite i livmodern ibland, sedan vet jag inte om det är fogarna jag känner av, har som värk, men känns som att det är i rumpmusklerna ungefär.

• MrsHelgesson

Det beror lite på också om livmoderna ligger långt fram eller mer bak i ryggen, vad jag har hört av andra. Med första barnet syntes det inget förän i vecka 19 el ler 20. Så det kan vara så att magen syns lite senare denna gången också.

• emsoca

Hej hej jag är i v 12+3 idag och har mått väldigt bra från start ibland har jag börjat hulka av olika lukter men annars inget direkt illamående.
    Brösten är inte lika ömma igen, men jag känner precis som ni andra att det drar i livmodern ibland och jag tror att jag kan känna livmodern bakom lite fett ;)
    Vill verkligen ha bebismage nu och sluta att oroa mig. Har ett ma i v14 i bagaget men den här gången har vi gjort 2 vul och då har allt sett bra ut.
    Var hos bm på inskrivning i måndags och då fick jag veta att mina blodvärden var dåliga så jag fick börja med järntabletter och det är ju inte kul för tröga gravid tarmar men jag kan rekomendera yoghurten aktivia tycker den sätter lite mer fart på magen.

• Faab06

Vi har varit på KUB-test idag och sett vår lilla myra med tickande hjärta och allt såg jättebra ut. Fick värdet 1:20000 på testet dessutom så detta är en lyckodag <3

Så man behöver inte känna en massa symtom eller må dåligt för att det ska vara bra. Nu känner jag att jag kommer att kunna slappna av mera när jag vet att det så här 12+5 såg bra ut =)

Längtar också efter bebismagen nu, känner mig mest lönnfet just nu

• emsoca

Ja lönnfet är precis rätt ord ;) Vad roligt med KUB och att det gick så bra :) jag försöker oxå tänka så att jag har ju sett liten och allt har varit bra fast att jag inte mår dåligt så man ska nog vara glad helt enkelt att slippa illamåendet :)
    På måndag ska jag ringa och boka rul borde bli första veckan i juli längtar...

• mom88

Jag är i v. 12 +4 idag. Känner mig väldigt trött än,och kan tycka att de kan lukta lite illa ibland på vissa ställen så att man mår lite illa. men annars känner jag knappt någonting. förutom att man ser en större mage om man tittar ner =)

• MrsHelgesson

Jag är i vecka 12+5 och har skrivit i tidigare inlägg att jag inte har känt mig speciellt gravid. Men nu äntligen börjar min buk kännas lite lite större och jag kan känna vibrationer i livmodern. Brösten ömmar lite mer nu.. igen =) Så kanske jag kan pusta ut för stunden.

Svar på tråden Ni i vecka 13 se hit!!!