Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

Ni i vecka 13 se hit!!!

Jag är i vecka 12+3 och har känt mig rätt ogravid den senaste veckan. Jag får molande värk och stickningar i magen lite då och då. Det är en konstig känsla jag har bara, vet inte om barnet lever. Jag längtar tills man känner rörelser och magen växer lite. Just nu är den fortfarande platt, ändå väntar jag andra barnet.

• MrsHelgesson

Det beror lite på också om livmoderna ligger långt fram eller mer bak i ryggen, vad jag har hört av andra. Med första barnet syntes det inget förän i vecka 19 el ler 20. Så det kan vara så att magen syns lite senare denna gången också.

• MrsHelgesson

Jag är i vecka 12+5 och har skrivit i tidigare inlägg att jag inte har känt mig speciellt gravid. Men nu äntligen börjar min buk kännas lite lite större och jag kan känna vibrationer i livmodern. Brösten ömmar lite mer nu.. igen =) Så kanske jag kan pusta ut för stunden.

• MrsHelgesson
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-01 21:26:03 följande:
    vecka 12+6 alltså vecka 13 imon lycklig...
    jag har rul 8 juni och första inskrivningen 29 juni
    idag har jag kännt hela tiden små sprattel o buffar i magen
    inga symtomer.
    Jag har också kännt lite rörelser idag. Det känns tydligare om urinblåsan är full, då känns livmodern mycket tydligare också.
  • MrsHelgesson

När jag väntade första barnet kände jag inga rörelser fören i vecka 17-18 nånting. Men nu tänker man på det mer och man känner ändå igen rörelserna. Man känner skillnaden på kurr i magen och bebis.

• MrsHelgesson

Är i vecka 14+1 med andra barnet och jag känner mig verkligen inte gravid längre. Min mage börjar iofs växa lite, delen nedanför naveln. Men jag funderar lite på om det kan vara så att livmodern ligger lite längre bak. I första graviditeten fick jag mage rätt så sent också, i vecka 20 nånting. Jag kände fosterrörelser rätt så ofta för en eller två veckor sedan ungefär men har inte kännt något mer. Lite nervös blir man ju Förvånad

Svar på tråden Ni i vecka 13 se hit!!!