• emsoca

Ni i vecka 13 se hit!!!

Hej hej jag är i v 12+3 idag och har mått väldigt bra från start ibland har jag börjat hulka av olika lukter men annars inget direkt illamående.
    Brösten är inte lika ömma igen, men jag känner precis som ni andra att det drar i livmodern ibland och jag tror att jag kan känna livmodern bakom lite fett ;)
    Vill verkligen ha bebismage nu och sluta att oroa mig. Har ett ma i v14 i bagaget men den här gången har vi gjort 2 vul och då har allt sett bra ut.
    Var hos bm på inskrivning i måndags och då fick jag veta att mina blodvärden var dåliga så jag fick börja med järntabletter och det är ju inte kul för tröga gravid tarmar men jag kan rekomendera yoghurten aktivia tycker den sätter lite mer fart på magen.

• emsoca

Ja lönnfet är precis rätt ord ;) Vad roligt med KUB och att det gick så bra :) jag försöker oxå tänka så att jag har ju sett liten och allt har varit bra fast att jag inte mår dåligt så man ska nog vara glad helt enkelt att slippa illamåendet :)
    På måndag ska jag ringa och boka rul borde bli första veckan i juli längtar...

• emsoca

vad skönt att ni fått tid för vul det är så skönt att få se att allt är ok med liten för det är ju lätt att oroa ihjäl sig... :)

Själv blev jag superorolig i går kväll tycker att jag dom senaste dagarna har känt en tydlig hård bulle i magen men igår när jag lagt mig så var den borta.... som tur var så fanns den där imorse när jag vaknade :)
    Tycker ni att magen är tydligare när man står eller ligger. Överallt står det ju att man ska känna livmodern när man ligger men jag tycker den är mycket tydligare när man står upp.

Nej nu vill jag verkligen ha en tydlig bebismage och gärna känna lite fladder. Någon som kännt några rörelser än?

Nu ska jag gå ner till sjön och låta hunden bada lite här är det kanon väder :)

• emsoca

Jag var på inskrivning för en vecka sen ungefär, och idag ska jag boka tid för rul har telefontid om 10 min :) Nästa besök hos bm skulle vara efter rul, ungefär i v 20. Men jag kunde ringa henne om jag blev orolig så kunde jag få komma och lyssna på hjärtljuden, får se hur jag gör eller om jag kan hålla mig tills rul.

• emsoca

Fick tid för rul 6 juli skulle fått tid veckan innan men då passade det inte med sambons tider så då fick det bli en vecka senare så nu sitter jag här och överväger att ringa bm och få komma och lyssna på hjärtljuden vore så skönt då kunde jag berätta för alla vänner på midsommar då vi ska fest här hemma.
    Har ni andra berättat för alla?

Svar på tråden Ni i vecka 13 se hit!!!