• Faab06

Ni i vecka 13 se hit!!!

Som överskriften säger söker jag er som likt mig själv är i vecka 13 denna vecka. Själv är jag 12+4 idag och undrar hur ni mår?

Mina symptom har börjat gå upp och ner denna vecka. Ena dagen kan jag känna mig helt ogravid (som idag) och andra dagar har jag molvärk/stickningar, yrsel och ömma bröst.. Dagar som denna så oroa jag mig för att allt inte står rätt till... 

Hur mår ni?

• Svar på tråden Ni i vecka 13 se hit!!!
  • Faab06
    MrsHelgesson skrev 2010-05-27 22:26:55 följande:
    Jag är i vecka 12+3 och har känt mig rätt ogravid den senaste veckan. Jag får molande värk och stickningar i magen lite då och då. Det är en konstig känsla jag har bara, vet inte om barnet lever. Jag längtar tills man känner rörelser och magen växer lite. Just nu är den fortfarande platt, ändå väntar jag andra barnet.
    Åhh du låter precis som mig.. Jag har också en konstig känsla där jag inte vet om barnet lever eller inte. Jag är också platt och har inte gått upp i vikt alls ännu. Detta är vårt första barn så jag vet inte hur det ska kännas eller vara heller.. Har ju inget att jämföra med.. Jag kan tex inte känna "kanten" av livmoder som det står att man ska kunna nu och ja herre gud jag är nojig för ALLT, skit jobbigt. Trodde jag nu efter vecka 12 skulle känna liiiiite lugnare men har nästan blivit värre denna vecka och det beror på att alla symptom kommer och går... 

Skönt att "prata" med andra i samma situation, lugnar ju lite iallafall, så tack =)

• Faab06

Vi har varit på KUB-test idag och sett vår lilla myra med tickande hjärta och allt såg jättebra ut. Fick värdet 1:20000 på testet dessutom så detta är en lyckodag <3

Så man behöver inte känna en massa symtom eller må dåligt för att det ska vara bra. Nu känner jag att jag kommer att kunna slappna av mera när jag vet att det så här 12+5 såg bra ut =)

Längtar också efter bebismagen nu, känner mig mest lönnfet just nu

• Faab06
    emsoca skrev 2010-05-31 09:20:45 följande:
    vad skönt att ni fått tid för vul det är så skönt att få se att allt är ok med liten för det är ju lätt att oroa ihjäl sig... :)Själv blev jag superorolig i går kväll tycker att jag dom senaste dagarna har känt en tydlig hård bulle i magen men igår när jag lagt mig så var den borta.... som tur var så fanns den där imorse när jag vaknade :)Tycker ni att magen är tydligare när man står eller ligger. Överallt står det ju att man ska känna livmodern när man ligger men jag tycker den är mycket tydligare när man står upp.Nej nu vill jag verkligen ha en tydlig bebismage och gärna känna lite fladder. Någon som kännt några rörelser än?Nu ska jag gå ner till sjön och låta hunden bada lite här är det kanon väder :)
    Jag håller med om att jagt känner tydligare livmoderkanten när jag står upp än ligger, men jag kanske känner på fel saker - haha

Längtar också tills riktiga magen kommer, känner inga rörelser ännu men hoppas det kommer snart.

Hoppas turen till sjön med hunden gick bra, här är också soligt och fint idag!
  • Faab06
    Cam82 skrev 2010-06-01 07:32:17 följande:
    Jag känner inga rörelser ännu, är i vecka 13+2 idag, längtar tills man får en fin bebismage och kan känna lite. Har ni varit på inskrivning ännu? jag har inte varit än, ska dit om en vecka.
    Ja jag var på inskrivning den 19 maj (i vecka 12) så det är avklarat för min del. Nästa ggn blir det RUL för min del och det är väl om si sådär 4-5 veckor och sedan runt vecka 20 nytt besök hos BM.  
  • Faab06
    emsoca skrev 2010-06-01 10:10:21 följande:
    Fick tid för rul 6 juli skulle fått tid veckan innan men då passade det inte med sambons tider så då fick det bli en vecka senare så nu sitter jag här och överväger att ringa bm och få komma och lyssna på hjärtljuden vore så skönt då kunde jag berätta för alla vänner på midsommar då vi ska fest här hemma.
    Har ni andra berättat för alla?
    Vi har inte berättat för riktigt alla än, men berättade för mina närmsta tjejkompisar i måndags, sedan vet våra föräldrar och syskon också, men ska nog berätta väldigt snart
Svar på tråden Ni i vecka 13 se hit!!!