Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

mojutten skrev 2010-09-16 11:43:53 följande:
    Jag har varit med i den här tråden för länge sedan och snubblade nu in igen av en slump och jag läste de senaste inläggen och jag lider med er.

Jag vill också säga att det verkligen är viktigt att få alla mf dokumenterade. De vill så ogärna att man kommer in och jag har bara åkt in på 2 av mina 4:a. Vid mitt 3:e så träffade jag på en läkare på KK som skrev en remiss för utredning men den drogs sedan tillbaka eftersom jag bara hade 2 dokumenterade. Som tur är så jobbar sjukvården ibland långsamt till ens egen fördel och jag hade redan påbörjat utredningen när remissen drogs in.
    Hej Mojutten,

Trevligt att se dig :) Hur har det gått förresten med utredning och allt?
  • rontgensyrran
    mojutten skrev 2010-09-16 21:18:24 följande:

Skönt Sugarrush, lycka till på tisdag.

Hej Röntgensyrran, det var ett tag sen. Utredningen har inte visat någonting, men jag har fått trombyl, progesteron, folsyra (hög dos), B12, och fragmin. Så nu gäller det bara med att lyckas med konststycket att bli gravid igen för att se om det gör någon skillnad. Hur går det för sig?

Låter som att du är väl förberedd inför en graviditet! När har du BIM nästa gång så man kan hålla tummarna lite extra hårt för dig? Passar även på att blåsa gravbaciller rakt på dig. ;P Jodå för mig går det bra. Tro det eller ej men jag är redan i v 25 (24+0). Känns så sjukt att säga, tiden efter v 12 har gått fort!
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-17 09:21:08 följande:
    Jösses, vecka 25...jag tyckte det var alldeles nyss du plussat. Jag måste varit med i den här tråden rätt länge alltså. Kul att allt går bra för dig!
    Titta i listan får du se dröset av människor som plussat efter mig. :D Tiden försvinner verkligen. Däremot kom jag ihåg hur långsamt tiden gick när vi försökte bli gravida. Då var det en evig väntan. Väntan först på mens skulle komma tillbaka, sen väntan på ÄL, sedan fortsatte den med väntan på BIM och för att sedan börja om igen....Sen efter plusset så var det en lång vänat till VUL, 12 veckan osv...nu väntar man bara på bebis känns det som och då gå tiden snabbare när man äntligen släpper den värsta oron.

Hoppas alla ni andra snart också är här. Kämpa på snart händer det :D
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-17 10:37:34 följande:
    Ja, det är verkligen många efter dig! Det ger hopp! Jag tycker det går så segt. Är inne på mitt 5:e försök. BIM nästa vecka. Har inga höga förhoppningar, det verkar liksom inte ta sig. Vi har timat bra flera gånger men det tar sig inte ändå, suck
    Den månaden jag plussade så åt både jag och min man rosenrot. Slumpen? Jag vet inte men plussade gjorde jag. Kanske hade funkat på dig också? Hoppas det tagit sig denna månaden för er :)
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-17 10:51:00 följande:
    Ja, jag har ju hört att det funkar för flera. Men då ändras ju cyklerna och sånt väl? Vill inte hålla på att mixtra med grejer alltför mycket. Har kört ÄL-tester några månader men tänker sluta med det från och med nästa månad. Mår bara dåligt av det. Vad är det rosenrot gör egentligen?
    Min cykel ändrades inte alls. Jag har alltid haft en jämn cykel på 29 dagar och ÄL fallde in likadant när jag åt rr som utan. Här är en länk angående rosenrot.

http://www.naturbiblioteket.se/Rosenrot.html 

För mannen: Dessutom visar studien att prostatavätskan normaliserades (viktig för spermiernas livskvalitet och rörlighet) och att halten manliga könshormon påverkades positivt.

För kvinnan: Studier på djur visar att Rosenrot ökar könshormonernas aktivitet. Hos hondjur visade Rosenrot en östrogenlik effekt med ökad fertilitet. Hos handjur visade Rosenrot däremot en testosteron-liknande effekt med en muskeluppbyggande effekt. (Tomsk State University 1987).

Samma forskare testade sedan Rosenrot på 40 kvinnor med utebliven mens och som inte kunnat bli gravida. Rosenrot testades under 14 dagar. 25 av de 40 kvinnorna fick normal menstruation och 11 blev gravida efter ytterliggare några månaders behandling.

I en ännu inte publicerad studie fann Patrica Eagon att Rosenrot har en bindning till östrogena receptorer. En annan amerikansk läkare, Richard Brown, vid Colombia University rapporterar om flera fall där han testat Rosenrot på kvinnor som inte reagerat på standardbehandlingen mot barnlöshet. Flera av kvinnorna har blivit gravida efter några månader med Rosenrot (Herbalgram 2002).

• rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-21 11:33:45 följande:
    Hmm, kanske. Vill egentligen inte veta, det förstör humöret liksom på tjejmiddagen på fredagkvällen. Och skulle jag mot förmodan vara gravid så skulle det aldrig gå att dölja för tjejerna. Blir tvungen att berätta och vill inte det än. Men samtidigt skulle det ju kännas jobbigt om jag plussar på söndag och har druckit vin under helgen. Att gå runt och smussla med ett fullt glas på festen på lördag kommer inte vara nåt problem men under tjejmiddagen kommer det aldrig funka.
    Oroa dig inte för det. Det är många som dricker utan att de vet om at de är gravida. Man kan ju inte springa runt att leva som att man kanske är gravid. Jag tog ju mitt gravtest på bim -6 och då var det helt blankt och jag festade till det den kvällen. Dagen efter på bim -5 så såg jag ett svagt pluss. Och hittills har allt gått perfekt!
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-09-26 22:33:17 följande:
    Nu är det gravidstim på gång tjejer!!!! 
    Plussade i går och hoppas att det nu vid min tredje graviditet att det denna gång ska sluta med en liten bebis och att mf och ma bara är gamla minnen. Tredje gången gilt va?
    Åhhh stort grattis Mallanis!!! Härligt, denna gången ska det bli en liten bebsi till sommaren :)

Passar på att blåsa gravidtetsbaciller över er andra! Och hoppas på många pluss!
  • rontgensyrran
    MelikaH skrev 2010-09-28 13:24:40 följande:
    Hej alla! 

Jag blir så glad för er, att höra att så många har blivit gravida efter MF/MA gör att jag vill kämpa på nytt nu efter mitt MA Glad 

När fick ni börja bebisverkstaden igen efter MF/MA?

Grattis till er alla som fått Plus 
    Det beror nog lite på hur du har blivit behandlad. Jag belv skrapad och läkarna där rekommenderade mig att vänta en mens. Vilket jag också gjorde. Just vid skrapning så är det ju som det låter. Och jag ville inte riskera att få ännu ett ma/mf.
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-09-30 13:25:09 följande:
    Jaa.. just dom där dragningarna kände jag igen tydligt sen förra månaden.. förmodligen inbillar jag mig dem... Varför skulle jag plussa två månader på raken när det tog 5 månader sist..?
    För att nu äter du mirakelpreparatet rosenrot :D *håller tummarna för dig*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3