Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LittleJunia skrev 2010-07-20 15:48:09 följande:
    Testade pluss imorse!!! Äntligen!!

Nu hoppas jag att det tredje gången gillt skall gå vägen!!!
    ÅHHHH STORT GRATTIS!!! Denna gången ska bebisen stanna kvar :) Hälsa gärna på oss i andra tråden.

Passar samtidigt på att blåsa gravidbaciller över hela tråden!!!! :O
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:09:45 följande:

jag behöver hjälp... sitter här och rent ut sagt är LIVRÄDD!!!
    jag tror jag plussade nyss...
    vet inte när jag ska ha mensen, men tror denna vecka eller nästa...
    sista mensens första dag var iaf den 24 juni...
    har haft 3 missfall på raken nu och vågar verkligen inte tro något..

vill inte bli knäckt igen :'(

TJOHOOOOOO!!! Det är ju ett stort fett pluss!!!! Grattis!!!!! Inga tvivel där inte :)
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-07-23 20:24:05 följande:

snälla väntan, det finns ingen här som tycker att ditt val att skaffa barn med donator är fel...du behöver inte ha taggarna uttåt härinne

Och säger man "ja det är du med donatorn" så tror jag att det enbart är för att kartlägga och komma ihåg vem just du är...så tänker jag, "väntan" är hon med donator, Happiness är hon jag pratat med som också haft sent MA, röntgensyrran är hon som har det lyxiga jobbet och så vidare. Det ligger absolut inget illa menat bakom, bara ett sätt att komma ihåg /  minnas vem vem här är

STOR kram till dig! Jag tycker att det är jättetuft av dig att du går din egna väg och kämpar på för att själv se till att få det barn du önskar dig. skulle fler göra som du skulle det nog finnas en hel del färre tanter därute som är bittra över att livet inte blev som dem ville. Vill man ha barn men inte vill / har en man att få dem tillsammans med så är ju donator ett ypperligt bra alternativ! *kram*

Hahahahahahaaaa....*asg* Rontgensyrran hon med det lyxiga jobbet. Kul att du uppfattar det så :D Men jag kan tillägga jag gillar mitt jobb men ibland är det inte särskilt luxeröst förutom den fria tillgången på ultraljudsapparater ;P *kram på dig*
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-07-24 18:38:25 följande:
    Kom att tänka på den sak när jag satt här.  De säger ju att om man väl har sett ett pickande hjärta så sjunker risken för missfall väldigt mycket. (från 30 till 5-10% eller ngt sådant har jag för mig?) Hur har det varit vid era missfall/MA´s? Jag har aldrig sett ngt hjärta picka, vid mina missfall...
    Jag fick se ett tickande hjärta 7+4 vid mitt MA och blev då tillbakaflyttad 3 dagar. I vecka 10 + så kom blod och fick MA bekräftat. Så jag kunde inte slappna av efter mitt VUL denna gången utan efter KUB testet kunde jag mer slappna av. Hur gammal är du? För är man över 35 så har man rätt till KUB i alla landsting tror jag. Inte helt 100% säker på det men...annars kan du ju boka tid för KUB privat.
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-07-30 10:38:54 följande:
    Jag funderar på någon slags hjälp denna månad... någon som kan ge mig lite tips? Odd, Happiness?? Apiforce, rosenrot, glandin 25... rena djungeln!!  Hjälp!
    Måste tillägga att jag blev gravid just den månaden jag åt rosenrot! Det var det tredje försöket efter skrapningen och tänkte att jag inte hade nåt att förlora. Jag tvingade i mannen tabletter också och tog själv två om dagen en morgon och en kväll av apotekets artic root eller vad de heter. Började med dem när mensen kom igång tills ÄL sen ska man ha uppehåll till nästa mens.  Jag fick dock lite problem med insomning på kvällen därför minskade jag till en tabl på morgonen och mannen kände samma sak och skippade sina också. Men gravid det blev jag :D Och idag är jag i v 18(17+0).
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-08-10 10:22:56 följande:
    ptja det rullar på... sambon är rätt låg... vi har på två dar fått veta att lika många kompisar är gravida... och de har inte varit tillsammans mycket över året något av paren.. inte för  att sånt spelar någon roll...  men han är jätteledsen... :((  Jag tar det nog inte lika hårt då flera kompisar omkring mig är gravida eller nyss har fått... men det gör ont i hjärtat på mig när jag ser hur ledsen han blir..

Jag kör med äl-test som vanligt...den här månaden äter vi rosenrot båda två också. Borde ha äl framåt fredag om min cykel håller i sig... den fååår inte bli sen denna månaden för min sambos föräldrar och hans bror med fru kommer i helgen och vi har ett litet lyhört hus....
    Hoppas att rosenroten ger resultat. Det är bra att du tar äl stickor för den kan flytta på sig nån dag när man har ätit dem. Jag håller tummarna för att du får ÄL innan dem kommer och att du plussar i slutet av månaden! Blåser en stor vind av gravbaciller på dig! Kramar
  • rontgensyrran
    Flyttar ner Polarbjörnen till BF listan då hon är gravid. Även Bechi är gravid.

BIM JULI/AUGUSTI 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011
    Bechi
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-08-12 05:25:53 följande:
    Godmorgon! Nu på morgonen fick jag max på älstickan... eller... mitt streck är starkare än kontrollstrecket, det har nog aldrig hänt! WOW!
    Så ikväll när jag kommer hem från jobbet blir det till att mysa!
    Inte???? Jag håller verkligen tummarna för att rosenrot is da shit för dig!!!
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-08-14 07:39:48 följande:
    Har vi nån äl-test expert här? OM man har fullt utslag två dar på raken? Hade det både torsdag fredag! När sjuttom har man äl då?
    Har inte haft några super äl-smärtor heller så jag blev osäker nu...
    Skriv till Happiness! Hon var ju våran kunskapsbank på det hr med ÄL och ÄL test. Låååååångt bak någonstans i tråden så hittar du nog ett skitbra inlägg från henne där hon i princip förklarar allt. Men har för mig att du har mindre än 12 h eller nåt till ÄL när du får två dagar i rad. Men jag är absolut inte säker så kör på!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3