• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jag håller med Odd där Atti.. ta hand om dig själv, det kan kännas bra hemma men mindre bra att komma till jobbet.... ge dig själv tid. Det behöver du.

• MCT79

Min mens kom idag.. punktlig som en jävla klocka. Ska inte klaga över det, skönt att allt fungerar som dt ska antar jag... utom att bli just gravid...
    Ingen mens i morse... men 9,30... en halvtimme före "normal"tid så kom den.... blä.

Ny äl runt den 13 juli och bim alltså 27:e..... tick tack tick tack....

• MCT79

{#emotions_dlg.flower} JUNI {#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    28 juni - Puttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    1 juli - Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli - Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli - Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
  • MCT79

Hej tjejer!
    Oh vad spännande pancakes!! Håller alla tummar jag har!!

röntgensyrran, njuuuuuut och tack för gravidbacillerna!! Suger åt mig så mycket jag kan! :)

• MCT79

Men neeeej pancakes...

Hörrni tjejer nu fixar vi lite snygg statistik nästa månad istället!!

• MCT79
    sofy skrev 2010-07-02 17:33:55 följande:
    åh! här vill jag va me! :D

har haft 4 st MF, dom är bekräftade. senaste i februari och april detta år.

den här månaden vet jag inte riktigt.. testade pos på bim -5 förra fredagen, började självklart blöda några timmar senare, dock klump och smärtfritt, de höll på fram o tillbaka o ibland vare bara bruna flytningar o avtog i tisdags. testade imorse igen o testet är oförändrat sen förra veckan, de e ett tydligt streck o behöver inte vinkla testet för att se det, dock är det INTE lika starkt som kontrollstrecket.

om jag hade MF IGEN (!!) så va de isåfall i v 3+4.. liiiite tidigt? hade nidis den 21 juni och testade pos den 25e.. jag tycker inte hcg borde stigit SÅ i höjden så testet fortfarande visar pos en vecka efter blödningarna? pratade me min läkare om det som jag nyss påbörjat utredning hos och hon tyckte de lät konstigt, inte som ett mf alltså. vid mina andra mf i v 4-6 har ja testat svagare under blödningen o sen neg några dagar efter den började.

vad tror ni?
    Hej!

Det låter som det kanske kom en mindre blödning ungefär när mensen skulle komma, håller mina tummar för att det tagit sig denna gången för dig!!
  • MCT79

Oj vad man väntar egentligen... vi väntar på ÄL. på bim på att vi ska sluta blöda och sen väntar vi förhoppningsvis på bebis...  Vi får inte glömma bort att leva däremellan hörrni... livet är kort. Jag såg det idag...  :(   igen....

Jag väntar också på äl just nu... vi jobbar om varann och båda är helt slut så vi får väl se hur det blir med sexet denna månad....*zzzz*

• MCT79
    FruW skrev 2010-07-08 19:56:54 följande:
    Happiness  - äntligen, härligt att du vågade ta skuttet!! Så glad för din skull!!

Tejj, vet inte vad jag ska säga, fy fasen vad jobbigt!! Skit också att det inte verkar hjälpa för dig! Jag hoppas att du får träffa duktiga läkare som snart kan hjälpa dig, snart SKA vi sitta här med våra tjocka magar o beklaga oss över halsbränna, foglossningar och svullna fötter, så är det bara!!

Pancakes - skulle behöva din hjälp! Läste ditt inlägg om skräckexempel bland dina vänner... Jag är ett sådant tror jag tyvärr! Hade stor diskussion med sambon (läs bråk) häromdagen, där bland annat bebisverkstaden dök upp.. Han har helt rätt, att "skaffa barn" eller rättare sagt, att inte lyckas, överskuggar mitt liv, det är viktigare än allt annat, inget är riktigt kul längre, jag kan inte glädjas åt det jag har, ser bara det jag inte har.. Det går ut över mig själv, över vår relation, över min relation till mina vänner.. har svårt att riktigt umgås med gravida kompisar, eller de som nyss fått barn, känner mig som en usel flickvän, usel kvinna för att jag bara får mf hela tiden, usel vän.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Det kan inte forsätta så här, mitt hjärta, min själ o mina relationer kommer inte klara detta till slut.. Jag vet att det är många här i tråden som har problem värre än mina, ber om ursäkt för om jag trampar på några tår eller sårar, är absolut inte min mening, det hoppas jag att ni förstår!! Har ni några tips över hur man får balans i livet mellan barnlängtan o sorg över att det tar sån tid, o allt annat som faktiskt är underbart i livet så är jag jättetacksam!! Jag vet inte vad jag ska göra...
    Jag vet vad du menar.. senaste två månaderna är jag likadan.. från att inte ha varit viktigt på samma sätt alls..
    Jag fick ett utomkveds i januari efter att ha lyckats bli gravid på första försöket. Sedan dess har det inte tagit sig igen och jag är såklart övertygad nu om att vänster äggledare var det nått knas med från början och höger är nu obrukbar efter utomkveds.... hjärnan bara snurrar...  :((

Jag läste en bok av Ramona Fransson - Älskling vi blir inte med barn. En kvinna som försökte få barn med tre olika män under en 16 års period..  hon tar upp just det du beskriver.. att det överskuggar allt annat. Kan rekommendera den.. fick den på köpet när jag köpte äl-test senast.

KRAAAAM!!
  • MCT79

Hej på er..

Depp dag idag.. tokmycket på jobbet, hinner knappt kissa... blöh. En vecka till sen har jag iaf semester.

Är det någon av er som vet om man får svårare att bli gravid efter utomkvedshavandeskap? KÄnner mig så pessimistisk nu... å äldre blir man...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3