• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tejj skrev 2010-06-17 12:28:33 följande:
    Tack för all stöttning sista veckan, då jag har gått mellan hopp o förtvivlan... Men nu är det faktiskt så att jag ÄNTLIGEN har fått min MENS!!!!!!!!!!!!!!! =) Hur sjutton kan man vara så glad över att få mensen, när det annars är det sista man vill ha!!!?? Men att inte ha haft mens på 14v, sen MF så är det nu ganska så skönt att den kom!!! =) Nu är det bara att invänta ÄL (ska nog köra med ÄL tester så fort ja slutat blöda då man aldrig vet när den kan få för sig att komma) o sen på´t igen.... mysa xtra me sambon.... o hoppas på det bästa i början av Juli =)

Tack igen för allt stöd, o lycka till nu som har BIm i dagarna...

Kramar i massor
    Men vad skönt! Nu hoppas vi kroppen skärper till sig och kommer i ordning igen! Kram!
  • MCT79

Gud vad härligt det låter med en ridtur Mimmi... jag saknar verkligen hästarna och ridningen... =(

Jag har mensvärk.. drygt och jobbigt och jag fattar ingenting.. resten från äl kanske... för mkt sex kanske...   :D

Kram på er!

• MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-06-17 20:17:53 följande:
    bebis kanske? :D
    Näää.. hade ju äl för knappt 48 timmar sen... eller 24... ;)
  • MCT79

Hej Pinklove och Havsklippan! Trist att ni behöver komma hit men känn er varmt välkomna!!

Havsklippan jag väntade inte en mens utan körde på direkt.. nu har jag det gått...hmm.. tror det här är vårt tredje försök...

Odd precis när jag läste ditt inlägg om VUL kl 15 så tittade jag på klockan och den var 14,56... tänker på dig!! Det kommer gå fint ska du se!!

• MCT79

Ohhh vad skönt Odd!! Jag blir så glad för din skull!!!  Woooohoooo!!!

• MCT79
    FruW skrev 2010-06-18 20:11:35 följande:
    ODD - underbart att höra!! Det måste kännas sååå fantastiskt skönt att ni fick se det lilla hjärtat slå! Du är verkligen GRAVID!!! Skrattande Grattis!!

Happiness - kul att du orkar titta in hit emellanåt! Usch för oförstående klinik & läkare!! Jag har inte koll på alla värden du beskriver, men konstigt tycker jag att de inte tog de vanliga testerna på dig innan IVF-försöket! Låter som en bra plan att jobba på sköldkörtelvärdena, och få ordning på dom, då slipper ni förhoppningsvis ytterligare mf! Lyckokram till dig!

Ego - äl över för mig, fick en yttepytteblodfläck på pappret idag när jag torkade mig, nidis kanske?? Kan det vara så tidigt?? Fick superstarkt utslag på ältest i förrgår, o glad guppe på digitalt äl-test, inget utslag på testerna i går, o blodet idag... någon som har en idé??

Gah, sitter framför tv´n, bara bröllop på kanalerna, kan inte sluta kolla, kan inte bestämma mig för om det är bra eller bara desperata försök att få mkt tv-tid...
    Ptja det låter väl inte otänktbart? Eller så är det en blödning efter ägget som släppte.
    Det hade jag under ett antal månader medan jag hade min kopparspiral. Jag testade ju aldrig (såklart) med ältest då så jag vet ju inte men ca 2 veckor före mens kunde jag få en blodig flytning som sen bara upphörde.
    Jag vet att jag sökte för det.. ser så mkt unga gyntjejer med cancer.. så jag blev ju lite nojjig, men gynekologen förklarade för mig att det var normalt och en del kunde få en mindre blödning i samband med äl.

Pos ältest ska ju beytyda ägglossning 24-48 timmar senare så det borde ju kunna stämma perfekt?
  • MCT79
    FruW skrev 2010-06-18 20:43:52 följande:
    MCT - ja så kan det nog vara.. såg i någon annan tråd att det skulle ta iaf 7 dagar efter äl innan det kunde bli nidblödning, så förmodligen efter äl, jaja.. den som väntar på ngt gott... blir frustrerad!! Drömmer

Såg att du tänkte testa på midsommar! Jag funderade över det med, men har du bim 1 juli, så lite för tidigt... dessutom är jag rädd att jag bara blir lessen om det blir ett minus, så blir midsommar förstört istället,,, ska fundera på saken.
    Du har nig rört ihop mig med nån, jag tror (?) inte jag har skrivit något om att testa alls...   Cool Väntar nog till ett par tre dagar före bim iaf... lite beroende på symtom..

Jag har fortfarande en dryg mens/molvärk... är jag igång och rör mig så känns den inte men så fort jag sätter mig ner så sätter det igång igen.

Sambon är jätterolig ikväll och kolla inför bröllopet på tv.. jag orkar inte med det utan tänker lägga mig nu tillsammans med en rykande färsk fototidning... trött faktiskt.. det har varit en tuff jobbvecka!
  • MCT79
    FruW skrev 2010-06-18 22:07:21 följande:
    MCT - oj, förlåt!! Det var till Pinklove såg jag nu... Så kan det gå, "mutlitaskar" mellan FL, FB o bröllop på TV... inget vidare på detta tydligen! Skäms Hoppas du inte tog illa upp!
    Nej då, ingen fara alls! Glad

Idag ska jag plåta bröllop... och jag har världens migrän.... inte bra...   Skäms
  • MCT79
    FruW skrev 2010-06-19 09:34:41 följande:
    MCT- usch din stackare, hoppas det går över snart! Har du tabletter? Är det kanske det kungliga bröllopet du ska plåta? Lycka till!!
    Just det... man är ju hovfotograf! Cool DET om något borde skingra tankarna på äl-mens-symtom eller vad tror ni?! Hahahah!

Näe det är "bara" en bekant som gifter sig... mkt bröllop bokade nu, nästa lördag också!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3