FruW skrev 2010-06-18 20:11:35 följande:
ODD - underbart att höra!! Det måste kännas sååå fantastiskt skönt att ni fick se det lilla hjärtat slå! Du är verkligen GRAVID!!!
Grattis!!
Happiness - kul att du orkar titta in hit emellanåt! Usch för oförstående klinik & läkare!! Jag har inte koll på alla värden du beskriver, men konstigt tycker jag att de inte tog de vanliga testerna på dig innan IVF-försöket! Låter som en bra plan att jobba på sköldkörtelvärdena, och få ordning på dom, då slipper ni förhoppningsvis ytterligare mf! Lyckokram till dig!
Ego - äl över för mig, fick en yttepytteblodfläck på pappret idag när jag torkade mig, nidis kanske?? Kan det vara så tidigt?? Fick superstarkt utslag på ältest i förrgår, o glad guppe på digitalt äl-test, inget utslag på testerna i går, o blodet idag... någon som har en idé??
Gah, sitter framför tv´n, bara bröllop på kanalerna, kan inte sluta kolla, kan inte bestämma mig för om det är bra eller bara desperata försök att få mkt tv-tid...
Ptja det låter väl inte otänktbart? Eller så är det en blödning efter ägget som släppte.
Det hade jag under ett antal månader medan jag hade min kopparspiral. Jag testade ju aldrig (såklart) med ältest då så jag vet ju inte men ca 2 veckor före mens kunde jag få en blodig flytning som sen bara upphörde.
Jag vet att jag sökte för det.. ser så mkt unga gyntjejer med cancer.. så jag blev ju lite nojjig, men gynekologen förklarade för mig att det var normalt och en del kunde få en mindre blödning i samband med äl.
Pos ältest ska ju beytyda ägglossning 24-48 timmar senare så det borde ju kunna stämma perfekt?