Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Här är listan!

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-06-14 20:47:24 följande:
    Pancakes - du o jag! Har fått min äl tidigare än beräknat, trodde den skulle va runt onsdag, men fick utslag på stickorna fredag o lördag, lite svagare i går, men superstarkt idag.. Kanske akupunktur, homepatmedicin o RR har gjort sitt på äl, kan ju hoppas att det ger supergraviditet med!! Flört
    Åh, vad lustigt.. Du och jag har BIM samma dag och även jag tror mig ha haft min ÄL tidigare än beräknat. Jag är ju lite fånig som inte vill köpa ÄL tester, jag vet, men är inte riktigt redo än. Vill så gärna att det ska funka utan några tester eller ingripanden. Hur som helst så borde ÄL vara på torsdag den här veckan men igår tyckte jag nog att det var väldigt tydliga ÄL-flytningar. Har aldrig märkt av ÄL på något sätt tidigare men nu när man läst på lite så är jag rätt säker. Under hela eftermiddagen var de äggvite-aktiga och sega, visst är det så det brukar vara? Ursäkta detaljerna...

Men varför blir ÄL oregelbunden helt plötsligt när mensen är regelbunden? Är det MF som ställt till det? På VUL hade jag ÄL exakt två veckor efter MF och då har jag liksom antagit att ÄL är exakt två veckor efter mens. Nä, jag får nog ge efter och köpa ÄL-test nästa månad..
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-06-14 23:34:11 följande:
    Hej underbara flickor!!!!

Välkomna alla nya. Här kommer ni att trivas ....Finns här i bakgrunden läser era inlägg men orkar inte deltaga. Usch, känner mig rikigt deprimerad och besviken. Det kommer ta lång tid att hämta mig denna gången.

Önskar att någon plussar snart. Känns faktiskt mindre tungt då...Kan ni inte göra mig lite glad och plussa? Någon? Alla?

Ska räkna detta som en mens blödning. Är på andra dagen nu. Klumpar av blod! Ingen rolig syn. Förhoppningsvis får jag väl ÄL meddetsamma, men man kan ju aldrig veta.

Jag (med hjälp av ODD-gumman) har lagt upp en taktik.

* Glandin 25
    * Trombyl el. Albyl Minor från ÄL
    * Höja Levaxindosen

Sen lite andra grejer som jag återkommer med....Odd, det var allt va?
    Skulle inte fixa detta utan dig...bara så du vet

*************************************KRAM********* ***************************************
    Åh, vad skönt att ni har varandra du och Odd! Låter skönt att du har en plan!
    Tänker mycket på dig och hoppas att kroppen stöter ut allt fort så du kan gå vidare! kram!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-15 10:31:05 följande:
    Hej på er!

Odd och Happiness vad skönt att ni har varann! men ni har oss också! :)

Tejj och Pancakes, hänger ju på er lite grann jag med...idag fick jag rejält utslag på ÄL-testet! "mitt streck" blev starkare än kontrollstrecket!! Vi har sexat varannan dag sedan mens och fortsätter med det... borde ju ha min äl i morgon eller på torsdag nu då... Spännande!
    Shit, varannan dag..det skulle jag inte orka med... Bra jobbat! Det lär ju ta sig för dig den här månaden!
  • Pancakes

Hejsan!

Kul att att vi är lite fler på BIM-listan nu. Nästa vecka börjar spänningen! Ska bli kul att följa alla!

LillaMy, det låter ju som en nidblödning! Hoppas hoppas! Om det var mensen så borde den ju kommit nu. Men det är ju alldeles för tidigt!

Jag har varit på MQ´s guldmedlemsrea i ottan i morse och shoppat mig lycklig! I brist på graviditet kan man åtminstone roa sig med sånt. Inga gravidtunikor här inte, bara tighta byxor och klänningar och sånt! Får väl trösta sig med att man slipper vara tjock i sommar i alla fall...hmm, man måste se det positiva i allt :)

• Pancakes
    LittleJunia skrev 2010-06-15 15:28:35 följande:
    Pancakes- Gällande flytningarna så brukar man ju säga att man kan bygga broar med ÄL-flytningarna. Om du förstår vad jag menar!
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Hehe, jag förstår vad du menar. Det var definitivt såna jag hade. Det var nästan pinsamt på gymmet när jag slängde av mig trosorna (svarta) på golvet och det var VÄLDIGT tydligt om man säger så och fullt med mina motionärer där (är aerobicsinstruktör)

Men då kommer nästa fråga...när man har ÄL-flytningar, betyder det att ÄL är den dagen eller nån dag senare?
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 10:01:12 följande:
    Fast för mig har det varit så att när jag minst tror att jag är gravid så får man pluss på stickan. De månader jag trott mig vara gravid har mensen kommit precis som vanligt.

Så jag hoppas på dig, än är inte hoppet ute :)
    Precis, samma här. Hade NOLL symtom när jag plussade och trodde verkligen inte vi prickat in rätt timing den månaden heller! Hoppet finns kvar :)
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-06-16 09:26:31 följande:
    Skall testa på söndag tänkte jag. Det är bara BIM +9 då men vi skall på semester så jag tänkte det var bra att skaffa sig ett hum om vad jag kan förvänta mig runt midsommar.
    Så det är BIM+5 redan nu eller nåt sånt då? Spännande! Eller är det ÄL+9 du menar? Ska kolla listan!
  • Pancakes

Hej på er allihop!

Har varit borta i helgen och missat en massa här inne ser jag. I veckan är det en del BIM, mycket spännande!
    Min ÄL-vecka förra veckan var ingen höjdare. För mycket jobb, begravning och annat osexigt gjorde att det var lite dött på den fronten så den här månadens BIM-listan kan jag nästan ta bort mig ifrån direkt. Äsch, jag står kvar...mirakel kan ju hända även om det är högst osannolikt.

• Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-06-21 07:31:17 följande:
    Ja äl + 7 var nog lite tidigt det också.

Skall hålla tummarna för att du (och gärna jag med) får plus runt midsommar.
    Jag håller också tummarna för att det inte blir nån snaps för er på midsommar :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3