Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-08-09 10:50:04 följande:
    Pancake: ja det går inte att sluta oroa sig. Jag har ju 2 mf och 1 ma på raken, så kommer aldrig att känna mig lugn. Men min gyn sa att det troligtvis vr avkastning från slemhinnan eller vad hon sa.
    Ja, man kan ju t o m ha blödningar och det behöver inte vara nåt knas för det ändå. Vilken vecka är du i nu? Kunde de se nåt hjärta på VUL?
  • Pancakes

Tejj, låter vettigt att ta en paus och tänka på annat! Förstår att det blir jobbigt att läsa om alla när inte ens din ÄL kommer igång. Lycka till med allt och vad skönt att det ska göras en utredning i alla fall!

MCT79, hur går det för dig? Jag har faktiskt provat att ta ett ÄL-test den här månaden eftersom mensen blivit lite oregelbunden senaste månaderna. Inget utslag än, eller ett pyttepyttesvagt imorse. Hoppas att det ger utslag imorn!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-10 10:22:56 följande:
    ptja det rullar på... sambon är rätt låg... vi har på två dar fått veta att lika många kompisar är gravida... och de har inte varit tillsammans mycket över året något av paren.. inte för  att sånt spelar någon roll...  men han är jätteledsen... :((  Jag tar det nog inte lika hårt då flera kompisar omkring mig är gravida eller nyss har fått... men det gör ont i hjärtat på mig när jag ser hur ledsen han blir..

Jag kör med äl-test som vanligt...den här månaden äter vi rosenrot båda två också. Borde ha äl framåt fredag om min cykel håller i sig... den fååår inte bli sen denna månaden för min sambos föräldrar och hans bror med fru kommer i helgen och vi har ett litet lyhört hus....
    Haha, känner igen känslan. MÅSTE ha ÄL snarast för vi åker ut i skärgården med vänner i helgen och trängs i liten stuga. Usch, denna stress. Man tar ju kål på spontaniteten verkligen.

Trist att din sambo känner sig ledsen. Det är så otroligt svårt att inte påverkas av andras graviditeter. Speciellt såna som bara hux flux blev gravida utan att ha planerat det och sitter och kvittrar om hur otroligt fertila de är och killen behöver bara vifta med kalsongerna så blir de gravida. Suck!

Snart är det vår tur dock! Och tänk så mycket gladare vi kommer vara och tacksamma över detta högst välkomna barn när det väl händer :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-08-10 22:34:23 följande:
    Halloj!
    Har haft lite semester uppehåll men nästa veckan börjar jobbet igen och jag hittar tillbaka hit!
    Jag gick en dag över BIM (brukar aldrig göra det) och tempen (börjat med tempmetoden) låg kvar och tänkte att nu j-klar tog det sig. MEN icke ;) dagen efter mensen  fick jag nytt besök.... urinvägsinfektion - så tjoosan det var nog "tur i oturen" att röda kärringen kom....

Tjejj- förstår dig Hoppas du kommer tillbaka med goda nyheter så småningom!

MTC79- uch så jobbigt att han blev ledsen =) men hoppas hoppas nu på rr!
    Usch så jobbigt att mensen gick över en dag. Samma hände mig förra månaden och jag fick upp lite förhoppningar. Man blir så besviken och låg liksom hela dagen. Det positiva är att man snabbt repar sig igen och tänker framåt. Nya tag!

Jag har en kompis som berättade för några veckor sedan att hon var gravid och det är ju alltid så jobbigt att höra om andra. Nu fick hon missfall för några dagar sedan och det är så blandade känslor. Är jätteledsen för hennes skull samtidigt som det är skönt att vi har varandra och har samma erfarenheter. Man känner sig hemsk som känner så men just nu är man väl extra känslig tror jag. Såg filmen "Bröderna Karlsson" i helgen och där är det en gravid/ultraljudsscen som är jättejobbig att se. Vädligt gulligullig så där och jag ville nästan bara gå därifrån. Alltså varning för den filmen om man är känslig! Trodde det var en feelgoodfilm och det var det också ända fram till den scenen.

Hur mår ni andra idag? Kramar!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-10 10:22:56 följande:
    Jag kör med äl-test som vanligt...den här månaden äter vi rosenrot båda två också. Borde ha äl framåt fredag om min cykel håller i sig... den fååår inte bli sen denna månaden för min sambos föräldrar och hans bror med fru kommer i helgen och vi har ett litet lyhört hus....
    Hur går det? Lustigt att vi alltid har ungefär samma BIM och nu har vi samma scenario med folk som kommer och hälsar på i helgen så att vi får stress med ÄL :)
    Jag fick faktiskt fullt utslag imorse! Trodde det liksom skulle stegras mer och mer för varje dag men det kanske har med vilket test man använder att göra. Igår inget utslag alls och idag fullt!

Vad är optimalt nu om jag fick fullt på Äl-stickan imorse. Sex ikväll eller imorn eller både och helst? Tvivlar på att jag kommer vara sugen två dagar i rad, är lite för stressad och trött känner jag, men vad ska man göra...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-11 11:08:47 följande:
    OM jag fattat rätt så har man äl 24-48 timmar efter att man får maxutslag på äl-stickorna.. jag hade nog myst tidigt i morgon eller så om man vet med sig att man inte orkar båda dagarna...
    Vi har gjort så att v myser varannan dag från ett par dagar efter mensen... på det sättet behöver man inte få total panik om nått inträffar i samband med äl som gör att man inte kan mysa exakt rätt dag. Spermierna lever ju upp till 5 dygn i livmodern också.. under gynsamma förhållanden antar jag. :)

Jag fick mer utslag på stickan idag jag med, inte max men klart starkare än igår.... kanske maxar i morrn!

Ja visst är det lite roligt att vi är  helt i synk! Hahha.... denna månad plussar vi... okej?
    Jajemen, vi kör hårt nu! Om du fick starkare imorse så är det säkert fullt utslag imorn. Ni får väl hinna med en snabbis innan alla gästerna kommer på fredag :)

Jobbar ju den här veckan så tidigt imorn är inte ett alternativ. Bästa är väl att köra både ikväll och imorn kväll. Får se om jag kanske kan få till en liten lunchdejt imorn kanske :) Usch, det är detta planerande och tänkande som jag vill slippa ifrån, därav att jag vägrat ÄL-test tidigare. Nu sitter jag här och planerar i alla fall precis som jag INTE ville. Suck..
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-11 14:31:00 följande:
    Nu blir jag privat (som om vi inte är det redan.. ;)  ) men när myste ni sist då? Om ni myste igår så borde det helt klart räcka med en gång i morgon!
    Äsch då, inte blir vi för privata här inte! Här diskuteras ju konsistens på ÄL-flytningar och annat detaljerat ju :)

Vi var ifrån varandra igår så senast vi hade sex var i helgen. I lördags eller söndags tror jag det var. Hur som helst så var det ju på tok för tidigt, sååå fertil är jag nog inte tyvärr. Så idag och imorn är nog de bästa alternativen och det ska nog inte bli alltför svårt tror jag. Det som är jobbigt är att vi båda är lite stressade och har miljoner grejer att göra...sånt tar verkligen kål på sexlusten :(

Är avundsjuk på er som kan ha sex varannan dag i flera veckor, det skulle vi ALDRIG palla tyvärr.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-12 05:27:04 följande:
    Fullt utslag och lite till idag! Nu kör vi!!
    Åh, vad kul! Då hinner ni innan släkten kommer på besök!

Jag hade superstarka streck både igår och idag. Lite förvirrande... Får se till att få till det ikväll också alltså! Men imorn är det kört, då bor vi med massa annat folk..
  • Pancakes

Längtan efter liten, hur mår du? Försvann blödningarna?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-12 20:19:33 följande:
    Hej på er!

Hem från jobbet, sexiga sms från sambon innan... myyyys.... dusch, middag och tv.... härligt! Nu inleds väntan då... fast det kommer ju mysas lite framöver också... :)
    Hoppas det var mysigt igår :)

Ja, nu börjar väntan för oss med! Hade som sagt jättestarka streck både onsdag och torsdag morgon och det blev sex både onsdag och torsdag kväll. Idag åker vi ut till landet och bor ihop med massa folk så det lär nog inte bli nåt. Hoppas att de här två dagarna räckte... Usch, kommer bli jättebesviken om det inte tar sig nu när jag provat med ÄL-test för första gången. Men det är ju ingen garanti så ska försöka att inte hoppas ändå.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3