Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odd, underbart att du inte blöder mer! Det kan ju inte vara ett missfall om det slutat blöda nu ju! Skönt med dag 3 också!

Mallanis, vad bra att du börjar hämta dig! Min mens kom nästan exakt fyra veckor efter jag tog Cytotec och drev ut det sista. Efter det avtog blödningen och sen två veckor senare på VUL var allt borta och en ny ÄL var på g. Två veckor senare kom första mensen. Den andra mensen hade jag förra veckan och den var precis fyra veckor efter den innan. Cykeln har bara blivit en dag kortare sen hur den var innan missfallet.

• Pancakes

Nu kommer trådens dummaste fråga tjejer, sorry! Men jag kan ingenting om sånt här eftersom jag till varje pris inte velat hålla på...men i alla fall, hur funkar ÄL-tester OM jag nu skulle prova det en gång? Funderar på att prova en månad bara för att se om ÄL infaller ungefär när jag tror att den gör det. Tar man ett test när man tror att det är på gång och säger i så fall testet bara om det är ÄL eller ej eller kan den säga att ÄL blir dagen efter eller nåt sånt?

• Pancakes

Godmorgon! Hur mår ni idag?

Håller tummarna för dig Kajsalisa!!!

Tack Polarbjörnen för ditt svar! Får se om jag kanske testar nåt nästa vecka. Jag känner aldrig några symtom vid ÄL vad jag vet så det kan vara kul att prova. Hur mår du själv? Nu kan du skriva upp dig på BIM-listan va?

• Pancakes
    Jazmin skrev 2010-06-10 09:08:22 följande:
    God morgon !

Nu verkar mensen ge sej , hmm inte många dagar denna gången 3 ?? Konstigt .
    Nån mer som haft det så efter MF.
    Ja, jag med! Konstigt. Hade bara en dag med mycket blod sist och sen avtog det. Sen tre dagar senare kom det tillbaka igen och höll på i en dag till. Cykeln blir lite konstig efter MF. Glöm inte ha tamponger eller bindor i väskan. Jag var helt oförberedd och trodde mensen var helt slut och så kom det mera och jag hade inga grejer med mig..
  • Pancakes
    Jazmin skrev 2010-06-10 09:21:09 följande:

Tell me about it!! första gången så blödde jag 9 veckor . Så denna gången ska man va glad om det avtar så här fort.. Undrar bara om jag ska fortsätta med rosenroten nu har man läst så mycket om att man har fått MF vid användandet .??

Ja, det låter ju onekligen lite läskigt.. Hade du svårt att bli gravid förra gången? Om inte, så kanske det är lika bra att bara låta det vara? Samtidigt så är det ju flera i tråden som blivit gravida jättefort när de använt rosenrot. Kanske svår fråga eftersom man efter MF så gärna vill komma tillbaka i gravid-tilstånd direkt, men känner du själv att det är "bråttom"?
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-06-10 10:25:17 följande:
    Hallå tjejer. Ville bara titta in och säga att jag tänker fortsätta att bara gästapela i den här tråden. Allt såg finfint ut idag, både mina värden och bebbens tickande hjärta. Något framflyttad dock. Bf på nyårsafton. ;)
    Men ååååh, så roligt att höra! Underbart! Då får vi se om det blir en 2010 eller 2011-bebis då!
  • Pancakes
    Polarbjörnen skrev 2010-06-10 11:46:35 följande:
    jag mår finemangs! fick ett svagt med tydligt pluss på stickan i morse!!!!
    Fantastiskt! Grattis! Och du som fortfarande stod på "väntar på ny mens eller ÄL". Det blev ingen mens alltså!
  • Pancakes

Neeej, men vad är det jag läser... Happiness, älskade vännen vad jag lider med dig! Stackars liten! Det finns inte mycket man kan säga som inte redan sagts ovan men ta hand om varandra nu och lås in er tillsammans och sörg så kommer ni snart ut mer hoppfulla på andra sidan. Det kommer att lösa sig för er så småningom även om det är en klen tröst just nu. Stor kram!!!!

• Pancakes

Hejsan allihop!

Har haft massa annat för mig i helgen så det har tagit en stund att läsa ikapp.

Maria och Happiness, är så ledsen för er skull verkligen! Hoppas så att era bröllop blir fina och mysiga ändå! Gifte mig förra sommaren och det är det bästa jag gjort, verkligen en speciell upplevelse! Kram på er!

Spännande att det drar ihop sig för BIM för så många! Väntar med spänning!
    Själv har jag ÄL den här veckan troligvtis så BIM får vänta några veckor. Håller tummarna för er andra så länge!

• Pancakes
    Pyret12 skrev 2010-06-14 08:27:24 följande:
    Hej!! Tänkte hoppa in och vara med i denna tråd... Min man och jag har försökt göra ett syskon nu i över ett års tid men det har bara slutat i tre missfall. ska få påbörja utredning nu!
    Skönt att hitta en sådan här bra tråd!!! Håller tummarna för alla
    Välkommen till oss! Beklagar dina missfall! Trist att få så många, det måste verkligen ta på krafterna! Håller tummarna för dig också! Lägg gärna till dig i BIM-listan så vi kan följas åt! Ska leta fram den!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3