pixerpie skrev 2011-02-13 17:34:46 följande:
Ja, hoppas, hoppas, hoppas!! Hur långt gången är du nu då? Hjälp mig att tänka- vad ska jag tänka på nu då om det är en tidig graviditet?? Kaffe?? Motion?? Sex?? Mm, mm... Några tips?? Och progesteron, tycker du jag ska kämpa för att få det??
MCT!!
Hur gjorde du med ridningen sedan?? Om jag testar positivt imorgon med, så har jag ju ridlektion på tisdag.... Kankse ska avboka tills efter vul... Fast å andra sidan så ska man ju leva normalt och å det tredje så hoppas jag ju på en frisk graviditet och med treåringen red jag ju in i v 24-26 någonting... Å, så mycket frågor!!!
Jag går in i vecka nio (8+0) idag! Känns skönt att ha äntligen ha passerat mf-dagarna, så nu är ju varje dag ett nytt rekord.
Jag har gjort såhär: i tolv veckor skippar jag sex, allt kaffe och ansträngande motion där jag får upp pulsen mycket. (Vet förstås inte om det gör ngn skillnad, men det är iaf lite lugnanade för en själv om man har anlag för att noja och klandra sig själv om det nu skulle gå fel igen.)
Progesteron kör jag på, och jag tycker inte det är så värst jobbigt faktiskt. Försök att få det om du vill, det skadar ju inte bebisen iallafall. Jag har även kört med 1/3 albyl minor sedan ÄL, för att öka blodgenomströmningen i livmodern och minska risken för mikroproppar (sådana kan orsaka mf). Jag fick det rekommenderat av två oberoende läkare så det känns som en "safe" medicin att ta.
Hoppas nu att det blir ett starkare plus snart, det hade ju varit superkul! Kram!