Mimmi, nej vi tyckte de var lite konstiga, de där applikatorerna. Vi har inte testat dem alls. Varför trycka in en massa därinne med en spruta, när man istället bara kan ta en liten klick och smeta direkt på killen istället. Det räcker med väldigt lite då också.
(Vår teori är att vissa tjejer kanske vill använda glidmedlet i hemlighet, utan att killen vet det, om hon av ngn anledning känner sig generad för att hon behöver glidmedel.. typ. Det står ju att man inte ska applicera glidmedlet mer än typ 30 min innan, så då kanske de tjejerna applicerar det när de går på toa innan läggdags... vem vet.)
Förresten, jag tror inte de kollar simmarna automatiskt om man nu lyckas bli gravid, för då är de ju fullt funktionella! Men kanske kan de göra det ändå om du uttryckligen ber om det. Ring och kolla vetja!
Vi kollade heller inte simmarna på vår mf-utredning, däremot kollades kromosomeruppsättningen hos båda, sköldkörteln, äggreserven samt immunologiska faktorer hos mig. Nu kör jag 1/3 albyl minor sedan förra mensen (rekommenderat av två läkare) samt progesteron sedan plusset.
Kram och lycka till!