• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-12-28 16:10:41 följande:

Mimmi... du vet ju att ett minus på BIM-4 inte betyder något alls. men jag förstår dig, man är ju så nyfiken att man inte kan låta bli att testa. Men du vet, det är fortfarande stor chans att det där andra strecket dyker upp om några dagar!

Vi har inte varit på någon rejäl skidresa än, bara småutflykter hittills, men vi har pratat om det mycket. Jag brukar åka varje år till alperna eller åre med kompisar, men jag har inte haft med sambon innan. Det lutar mot att det blir norra norrland. Ska upp till kiruna på jobb en vecka så vi passar på att ta en tur till abisko i samband med det. (Då blir ju min resa liksom betald av jobbet och vi behöver bara köpa resa till sambon)
    Hoppas det är snö där i påsk!

Abisko är superfint... och Björkliden som ligger precis intill (eller ja.. nån mil...) Jag har aldrig varit där under vintersäsongen utan bara vandrat på sommaren. Mellan Abisko och Björkliden går det nått som kallas rallarvägen, där är det nog kanonfint om man "måste" åka på längden!

Underbara människor som driver turiststationen med!
  • MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-28 19:44:57 följande:

Men TJEJEN! Det finns mer än en mikroskopisk chans! Det är fortfarande tidigt att testa juh. Vänta med testandet till BIM nu och unnan dig något fint på rean under tiden! Förstår att du måste känna dig jättelessen och besviken just nu! Men det är inte många dagar kvar tills du kan få veta mer säkert hur det ligger till...STOR KRAM!

sugarrush skrev 2010-12-28 13:55:04 följande:
    Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!

Känner igen tankarna...har också dragit mig för att planera in saker och tacka ja till olika jobb mm för att jag har hoppats på att jag ska vara gravid så långt fram...har lagt ner sånt nu...nu bokar jag på och tänker att jag får boka av om jag skulle vara "för gravid" för det när den dagen kommer.

Jag klurar lite på en sak...är någon av er bra på det här med ÄL-tester?
    Om jag inte hade haft ÄL-stickor så hade jag varit BOMBSÄKER på att jag hade ÄL nu. Har sånna där flytningar man kan hålla mellan fingrarna, ömma bröst och öm tjejmage, men teststräcket på stickan är fortf svagare än teststräcket...brukar ni få symtom på ÄL innan testet visar något? Kan det annars betyda att jag inte har någon ÄL denna månad?? Hoppas på ett starkt streck imorrn, men tycker det är lite skumt... 

Jag får symtom på äl, iaf flytningarna ett par dar före utslag på stickan. Däremot får jag själva älsmärtorna -efter- utslaget på stickan.
    Du kan inte ha missat utslaget då?
  • MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 13:49:38 följande:
    Jo...jag borde kanske det... men det som får mig att tänka i andra banor är att jag tidigare frågat en läkare vad vi skulle göra om sambon hade utslag under äl och denna svarade att jag troligen redan har herpes men i en så lindrig form att jag inte märker av den. Detta på grund av att jag upprepade gånger kommit i kontakt med liten dos av viruset...typ som ett vaccinTungan ute Jag har svaret på mail och har läst igenom det 20ggr minst och det går inte att feltolka. Enligt denne så är det sambons smärta som får avgöra om det går eller inte. Killen har dock varit SUPERSTRIKT med att vi inte har sex när han har utslag så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Känns dessutom som att jag skulle gå sönder av att vänta en månad till...vilket jag efter erfarenhet vet att jag inte gör...men ändå...
    Testade nyss med sticka och fick positivt nu. Fatta ironin i det hela...

Kan hjälpa dig att lägga upp nån form av struktur om du vill?? Jag jobbar med sånt...Klart, har du några störra krav på upplägget så blir det ju svårt via ett forum, men om det handlar om att du gillar att köra vissa olika saker och vill ha en bra dosering/v så kan jag hjälpa till... 
    Vad heter det där som amerikanarna använder när de öser kalkonen... turkey bastor?  Cool Jätteromantiskt!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-29 15:30:54 följande:
    Off-topic, men alltså, här på FL finns så många SJUKA forum....hahaha...

Har ni läst den om den bajsande bebisen där mamman är sjukt sårad över att hennes svärmor skrattade när hennes bebis bajsade vid matbordet. Medan hon själv satt och sade "bajsar du nu, älskling?" vid matbordet, som om det vore helt normalt att snacka bajs när man äter middag?
    ja helt hysteriskt...
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 14:33:22 följande:
    Haha, ja- man skulle kanske börja träna med dig då Skrattande Fast då kör vi bara 2 och 2-pass så att vi båda blir på smällen, haha.

OK, men då tänker vi så här:
    1. Finns det någon på jobbet du kan hitta en utmaning tillsammans med? behöver inte vara att ni ska träna tillsammans, men att ni kommer överens om att ni ska fråga varandra regelbundet om ni har gjort det ni bestämt er för. I och för sig har du nu en hel tråd som komma kolla dig så just den punkten kanske du redan har löstTungan ute
    2. Vilka två dagar passar dig att boka av för träning? Välj dem utifrån hur det passar bäst in i ditt liv, synkar med makens schema, ev kortare dag på jobbet, när dina favoritpass ligger...
    Hur som hellst ska två dagar i veckan bli heliga i din kalender för 6 veckor framöver.
    3. Vad strävar du mot? Ditt mål är ju att gå ner i vikt och kanske bli lite starkare på köpet. På första dagen av dina 6v väger du dig + plockar fram det där klädesplagget som du har kvar i garderoben fast det just nu är för litet, det där plagget som du bara ÖNSKAR att du fick på dig igen! Skippa sen att väga dig allt för ofta, många kvinnor går upp något kilo de första v när de börjar träna pga ökad vätska i muskulaturen, så väg dig MAX 1g/v, gärna varannan.
    4. Skapa variation. Du har ju dina 2 dagar/v bestämda nu. Ta fram friskis schema och hitta ut ett pass som är mest kondition, kanske spinning, step up, afrikansk dans (finns på många gym och är GALET kul) eller om de har något annat alternativ med mycket fart i. Den andra heliga dagen i din vecka prickar du in ett pass som går mer åt styrkehållet, kanske body pump, muskelpass eller core. Nya rön visar att de som varierar kondition med styrka har bäst effekt.
    5. BONUSDAG!! Dina två heliga dagar är ditt mål att uppfylla, men vissa veckor kanske luckan för det där tredje passet/v finns! Påminn dig verkligen när du tar den där ridturen, prommenaden eller kanske t.om det där extra spinningpasset att, JÄKLAR!!! Vilken härlig tjeje jag är!
    6. BELÖNING!!! Se till att ge dig själv beröm för det du gör! Det är ALDRIG lätt att skapa nya vanor, så bara det du redan gör (att ha viljan till det) är stort! Släpp det där med att belöningen ska vara en sockerkaka eller banana split, DU ÄR VÄRD MER! Unna dig en 45min massage, en halvtimme i bastun efter gymet, nya träningskläder eller kanske en riktigt snygg festblåsa!

Och tänk på...det krävs bara ETT pass för att vara igång, TRE pass för att skapa en rutin och bara ett par VECKOR för att starta en vana! Sex veckor och du är fast, då har du en ny livsstilSkrattande 
    Men gud så bra! Tom jag blev lite inspirerad här!! Jag har ingen på jobbet men skulle kunna dra med mig sambon.. han är på.

Mitt problem är lite...hmm.. udda..kanske?  Att gå på gym i grupp funkar inte för mig.. jag börjar alltid jämföra mig med andra, kroppsmässigt.. puckat jag vet men det går på automatik.. å sen börjar jag stoppa fingrarna i halsen för att bli smal...fortare.
    Jag har försökt vid ett par tillfällen, med och utan vänner.. det ironiska är att SIMMA går bra?!  Men jag tror det är när det är större grupper och man gör saker tillsammans som jag får mina problem...  :(
  • MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 16:43:47 följande:
    Problemet är ABSOLUT inte udda! Bryter man ned det så handlar det om prestationsångest. Istället för en ångestattack gör du något praktiskt åt saken och stoppar fingrarna i halsen. Förstår precis så kän dig INTE dum! 
    I dagens utseendehysteri är det så HIMLA svårt att inse att man duger precis som man är, ALLA ska ju vara Lara Craft-kopior med supersund livsstil, men ändå väldigt avslappnade samt ha superkroppen fast helst utan ingrepp och utan att försaka sin karriär, familj eller vänner. DET GÅR INTE! 
    För din del ska du nog försöka hitta något som fungerar för dig, kanske skaffa längdisar, hålla dig till simningen eller, om det fungerar, köra på ett anpassat program i gymet. Bara du kan hålla blicken från vad alla andra gör för det BETYDER INGENTING! Att någon annan är bra på något eller ser ut på ett visst sätt innebär ju inte att du är dålig! Du är PRECIS SÅ BRA som du är oavsett vad alla runtom dig gör! 
    Och jag LOVAR dig två saker!
    1. Den där superfräscha och starka bruttan i better body-outfit på gymet är inte ett DUGG mer nöjd med sig själv än vad du är, TROTS att hon säkert tänker på varje kalori hon får i sig och lägger 3ggr så mycket tid i gymet mot vad du gör.
    2.  Den där superfräscha och starka bruttan i better body-outfit på gymet har inte ens en BRÅKDEL av allt det fina du har i dig med ödmjukhet, insikt och kärlek för hon är allt för självcentrerad för att få den erfarenheten.

Självklart ska man gå ned i vikt om man behöver det, men fokuset måste ju ligga på att MAN SJÄLV har vinning av det, inte för att man ska visa upp sig för någon annan. Även om det är VÄLDIGT svårt att tänka så ibland...
    Ni är så himla gulliga allihop! Sitter här och blir alldeles tårögd...!  Sen vet jag alla de där sakerna.. men när man hamnar i den där cirkusen så förvinner alla rationella tankar.

Körde en del Zumba här hemma tidigare, det var superskoj! Får ta upp det igen, man kan ju köra med vikter med. Kombinera med snabba promenader kanske. :)

På tal om  nått helt annat.. hade värsta mardrömmen i natt.. jag och sambon pratade och skrattade som vanligt, vi var här hemma hos oss. Sen skulle jag åka iväg till interflora (?!) men glömde en sak så jag vänder och åker hem igen när jag är nästan framme. Då har min sambo packat två stora väskor med sina saker och blir tvärarg när jag kommer för han hade tänkt sticka medan jag var borta och bara lämna en lapp.

Han är väldigt arg på gränsen till aggressiv och tillslut säger jag "vad är det som händer?" Han sätter sig då på sängkanten och säger att det här inte leder nån vart, att jag aldrig blir gravid. Han måste gå vidare.

Vaknar såklart av att jag gråter hysterisk och sambon blir förtvivlad och försöker trösta mig.... sjukt!
    Haft en olustkänsla hela dan.... blä!
  • MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 17:26:59 följande:
    Du bär inte på liiite press du!! Känner med dig! Försök (hur svårt som hellst, jag vet) att se att han faktiskt älskar dig! Min sambo sa världens finaste sak när jag hade en depp över att jag aldrig blev gravid och att jag inte kände mig hel efter missfallet. Han sa att han blev ju faktiskt kär i mig utan mage, han älskar inte mig mindre för att jag inte blir gravid, han vill bara ha en till att älska.

Körde också Zumba ett tag, men har så dååålig koordinationTungan ute Ser sjukt kul ut när man kan det...riktigt läckert!

Måste få älta lite...
    Hade sex igår kväll och, om vi har tur, är sambons utslag borta med medicinering på 2 dagar och vi kan ha sex igen på nyårsafton. Tror ni jag har nåågon chans alls denna månad? Grinar järnet nu...hur kan det vara så här orättvist??
    Jag hade nog haft is magen... spermierna lever ju ca 2-5 dygn inuti dig... om ni hade sex igår och har igen på fredag så blir det ju i värsta fall en dags glapp. Har du jaft utslag på ältesterna ännu eller kör du inte med dom?
    Könsherpes är ju inte så trevligt har jag förstått..  Annars får du anamma mitt halvseriösa förslag. Låt honom runka i en mugg och gör heminsemination. ;)

Ang. min dröm.. så har jag inte den pressen från honom egentligen. Det är nog mitt undermevetna mera... Jag vet att han älskar mig.. (bara inte varför! Cool)
  • MCT79

På tal om att pricka in.... jag tänkte testa på lördag första gången... OM jag plussar då så ska jag ju börja med mina progesteronvagitorier...  är det nån som har koll på hur lång hållbarhet de är på dem? Apoteket är ju inte öppet så mycket komma dagar i den här hålan där jag bor.. ska man hämta ut dem i morgon för säkerhetsskull?

• MCT79

Allvarligt skruttnorpan.... om din sambo är med på det så skulle jag köra på det. Hellre det än könsherpes! Vad är det man säger...

"I krig, kärlek och barnatillverkning är allt tillåtet!"  Cool  GO FOR IT!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-30 10:05:36 följande:
    Hahaha, det låter grymt skruttnorpan.
    Tanken slog mig också faktiskt igår, när jag läste om det.
    Jag tror till och med att det finns olika modeller av sprutmojänger på apoteket, med olika innehållsmängd.
    Så schas, iväg till apoteket.
    Vi andra sitter hemma och håller tummarna (och väntar spänt på en rapport om hur det gick )
    Absolut en rapport sen! ;) Skruttnorpan kanske kan göra en "do-it-yourself" instruktion och lägga ut på youtube!!

Eller inte när jag tänker efter.......   Skrattande
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-30 10:07:34 följande:
    Alltså tanken att du kanske kunde prova det, när jag läste om din mans könsherpes...

Själva har vi inte det problemet, snarare att vi båda är så sjukt trötta på kvällarna att vi typ måste sexa i sömnen.. som vi gjorde igår. Herregud vad trött jag var! Helt otroligt att han ens fick upp den i det tillståndet
    Känner igen det där... man är såååååå trött... sambon reaktion nångång har varit (han har varit pigg och jag sjukt trött)  "jamen du behöver bara ligga där!"   Hahahah!! Typ väck mig när du är klar då. ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3