sugarrush skrev 2010-12-29 15:30:54 följande:
Off-topic, men alltså, här på FL finns så många SJUKA forum....hahaha...
Har ni läst den om den bajsande bebisen där mamman är sjukt sårad över att hennes svärmor skrattade när hennes bebis bajsade vid matbordet. Medan hon själv satt och sade "bajsar du nu, älskling?" vid matbordet, som om det vore helt normalt att snacka bajs när man äter middag?
ja helt hysteriskt...
skruttnorpan skrev 2010-12-29 14:33:22 följande:
Haha, ja- man skulle kanske börja träna med dig då
Fast då kör vi bara 2 och 2-pass så att vi båda blir på smällen, haha.
OK, men då tänker vi så här:
1. Finns det någon på jobbet du kan hitta en utmaning tillsammans med? behöver inte vara att ni ska träna tillsammans, men att ni kommer överens om att ni ska fråga varandra regelbundet om ni har gjort det ni bestämt er för. I och för sig har du nu en hel tråd som komma kolla dig så just den punkten kanske du redan har löst
2. Vilka två dagar passar dig att boka av för träning? Välj dem utifrån hur det passar bäst in i ditt liv, synkar med makens schema, ev kortare dag på jobbet, när dina favoritpass ligger...
Hur som hellst ska två dagar i veckan bli heliga i din kalender för 6 veckor framöver.
3. Vad strävar du mot? Ditt mål är ju att gå ner i vikt och kanske bli lite starkare på köpet. På första dagen av dina 6v väger du dig + plockar fram det där klädesplagget som du har kvar i garderoben fast det just nu är för litet, det där plagget som du bara ÖNSKAR att du fick på dig igen! Skippa sen att väga dig allt för ofta, många kvinnor går upp något kilo de första v när de börjar träna pga ökad vätska i muskulaturen, så väg dig MAX 1g/v, gärna varannan.
4. Skapa variation. Du har ju dina 2 dagar/v bestämda nu. Ta fram friskis schema och hitta ut ett pass som är mest kondition, kanske spinning, step up, afrikansk dans (finns på många gym och är GALET kul) eller om de har något annat alternativ med mycket fart i. Den andra heliga dagen i din vecka prickar du in ett pass som går mer åt styrkehållet, kanske body pump, muskelpass eller core. Nya rön visar att de som varierar kondition med styrka har bäst effekt.
5. BONUSDAG!! Dina två heliga dagar är ditt mål att uppfylla, men vissa veckor kanske luckan för det där tredje passet/v finns! Påminn dig verkligen när du tar den där ridturen, prommenaden eller kanske
t.om det där extra spinningpasset att, JÄKLAR!!! Vilken härlig tjeje jag är!
6. BELÖNING!!! Se till att ge dig själv beröm för det du gör! Det är ALDRIG lätt att skapa nya vanor, så bara det du redan gör (att ha viljan till det) är stort! Släpp det där med att belöningen ska vara en sockerkaka eller banana split, DU ÄR VÄRD MER! Unna dig en 45min massage, en halvtimme i bastun efter gymet, nya träningskläder eller kanske en riktigt snygg festblåsa!
Och tänk på...det krävs bara ETT pass för att vara igång, TRE pass för att skapa en rutin och bara ett par VECKOR för att starta en vana! Sex veckor och du är fast, då har du en ny livsstil
Men gud så bra! Tom jag blev lite inspirerad här!! Jag har ingen på jobbet men skulle kunna dra med mig sambon.. han är på.
Mitt problem är lite...hmm.. udda..kanske? Att gå på gym i grupp funkar inte för mig.. jag börjar alltid jämföra mig med andra, kroppsmässigt.. puckat jag vet men det går på automatik.. å sen börjar jag stoppa fingrarna i halsen för att bli smal...fortare.
Jag har försökt vid ett par tillfällen, med och utan vänner.. det ironiska är att SIMMA går bra?! Men jag tror det är när det är större grupper och man gör saker tillsammans som jag får mina problem... :(