Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT, det där låter ju superlovande! Hoppas verkligen att det är en MCT jr på jäsning nu!

• sugarrush

Vad snälla ni är!
    Jag har bestämt mig att strunta i den där knasiga ufo-läkaren.
    Jag väntar på proverna nu, förhoppningsvis plussar jag snart igen och då kommer jag antingen att skaffa progesteron via ufo-läkaren på sjukhuset, eller pregnyl via den privata. Så himla skönt att jag sökte privat och fick bra hjälp där, annars hade jag nog tyckt det var skitjobbigt igår. Kommer rekommendera alla att söka privat hädanefter.. iallafall om man bor i min stad.

Igår ringde mamma och frågade hur det gått, och min syster sms:ade. Min bästa vän hörde också av sig. Känns så fint att ha stöd i sådana här stunder. Hjärta

Mimmi och MCT: har någon av er testat ännu?

Kram på er!

• sugarrush

Tack Muffe. Vad gullig du är! Tack för lyckönskningarna!
    Snart är det nytt år, ny start, nya chanser! 2011 kommer bli ett bra år, det känner jag på mig.
    Kram på dig!

• sugarrush
    Idag tjejer har jag tröstshoppat.. eller jag började i helgen med en ny kompaktkamera och trådlös fotoskrivare (kan även scanna och kopiera...) å idag blev det en kitchen aid... fick med mig sambon på den när jag sa att man kan köpa till köttkvarn och passerare till den sen om man vill göra egen barnmat eller äppelmos...  vi har massor av träd och sambon älskar äppelmos... Så idag har jag handlat en! Cool
    Ah, det har jag också gjort! Rean är ju livsfarlig!
    Igår blev det en klänning och senare idag kommer det bli mer... vi ska till en outlet där de har mellandagsrea... shit alltså, det här kommer bli DYRT! (jag köpte också en kitchenaid nyligen, en röd, I löööve it!)

Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!
  • sugarrush

Mimmi... du vet ju att ett minus på BIM-4 inte betyder något alls. men jag förstår dig, man är ju så nyfiken att man inte kan låta bli att testa. Men du vet, det är fortfarande stor chans att det där andra strecket dyker upp om några dagar!

MCT79 skrev 2010-12-28 15:04:32 följande:
    Ohh det låter supermysigt.. var brukar ni åka?
    FruW skrev 2010-12-28 14:44:15 följande:
    Nu har jag testat, dumt, jag vet!  Men va inne i stan en sväng, o har varit sur som en ättika, o spänd på något konstigt sätt i magen, så jag tänkte.. Men nej.. Snövitt test, så klart! Dumma mig, varför skulle det va ngt annat liksom Gråter Blä! Bim är ju den 1/1 så det kan kanske finnas en mikroskopisk chans till ngt annat, men jag tror inte det tyvärr..

Vi har inte varit på någon rejäl skidresa än, bara småutflykter hittills, men vi har pratat om det mycket. Jag brukar åka varje år till alperna eller åre med kompisar, men jag har inte haft med sambon innan. Det lutar mot att det blir norra norrland. Ska upp till kiruna på jobb en vecka så vi passar på att ta en tur till abisko i samband med det. (Då blir ju min resa liksom betald av jobbet och vi behöver bara köpa resa till sambon)
    Hoppas det är snö där i påsk!

• sugarrush

Snuttskorpan, jag har läst att det där är jätteindividuellt. Jag tror detsamma, att du får ett fint streck imorrn!

• sugarrush

Godmorgon min favorit-tjejer!
    Är det någon som testat idag? *nyfiken* MCT????

• sugarrush

Men Mimmi... usch, jag känner igen känslan... Men det är ju flera dagar kvar till BIM fortfarande!
    Och du vet, det där plusset, det ligger bara och väntar på dig. Jag skulle kunna betta 1000 spänn på att du kommer bli gravid under våren. Jag tror verkligen på dig! *stor kram*

Muffe, jag har inte haft ÄL än... så det dröjer några veckor tills det är dags att testa... Planen är att tillverka en bebis i champageruset nu i helgen.

• sugarrush

Snuttskorpan, vilken underbar tjej du är! Lägger upp värsta träningsmotivationen för oss, åh vad glad jag blir! Nu ska vi komma i form hela gänget!
    Det där med herpesen...hmm..svårt... Kan du inte ringa ytterligare någon läkare och höra vad de tycker? Vore ju jobbigt om du skulle få det också, speciellt såhär i barnskapartider. (Ifall ni båda har det kanske fler månader går bort framöver, eftersom det plötsligt är ni båda som kan råka ha utslag mitt i äl-veckan..)

Mimmi, gumman, jag förstår att du blev besviken. Deppa lite nu, och kom igen om några dagar. Fas 1 är över snarare än du tror. Vi är ett gäng som ska plussa i januari, du får mer än gärna hänga på oss.

Men mimmi, en sak du INTE kommer bli besviken på är din iphone!
    Jag ÄLSKAR min, har haft den i 1,5 år och den går som en klocka. Lite som en elektronisk variant av en armékniv, man har ALLT på den. Massor av musik, filmer, spel, och förstås internet, en bra kamera (som man även kan filma bra kvalitet med!).. och så finns det massor av roliga program och spel att ladda hem och många är gratis. Till och med en FL-applikation finns att ladda hem gratis så att du kan hänga med i forumen även när du inte är nära någon dator. I sommar ska jag nog uppdatera mig till fyran, som har avsevärt bättre kamera (jag har 3GS). Du har säkert köpt fyran, den har min sambo och den är super!
    Jag vet ingen som varit missnöjd med sin iphone!

• sugarrush

Off-topic, men alltså, här på FL finns så många SJUKA forum....hahaha...

Har ni läst den om den bajsande bebisen där mamman är sjukt sårad över att hennes svärmor skrattade när hennes bebis bajsade vid matbordet. Medan hon själv satt och sade "bajsar du nu, älskling?" vid matbordet, som om det vore helt normalt att snacka bajs när man äter middag?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3